Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

eigen merk vs merkfiets

schack
Forum-lid

schack 13 mei 2009 15:32

ik wil een racefiets kopen, orde van grootte 1000 euro, en zie bij verschillende fietszaken bij mij in de buurt (van rossem in wateringen, schouten in scheveningen) fietsen van eigen merk frame met duurdere afwerking (105, duurdere wielen) en merk fietsen (bv jan janssen) met tiaga.
waar doe ik verstandig aan, hoe moet ik de kwaliteit van die frames inschatten?

alvast bedankt!

groeten

Peter

foosho
Forum-lid

foosho 13 mei 2009 15:36

Zijn meestal gewoon rebranded frames van grote merken.. Moet je er dus achter zien te komen welke het echt is om te weten of je de deal of the century aan het maken bent of niet.. ;)

schack
Forum-lid

schack 13 mei 2009 15:58

van rossem zei dat hun frames van Sensa waren, schouten weet ik niet. Heeft iemand ervaring met deze fietsenzaken en dan vooral met de eigen frames?

optico
Forum-lid

optico 13 mei 2009 16:15

Zelfs als je weet welk merk het is, is het niet onbelangrijk te weten welk type en uit welk jaar.
Rings bijvoorbeeld gebruikt Ridleys van een jaar terug. Dan is de vraag, ga je naar een overjarig model opzoek of neem je een eigen merk? Die keus moet jezelf maken.
Mocht je deze fiets binnen een paar jaar in willen ruilen, dan is de restwaarde voor een eigen merk meestal iets minder.
Verder zou ik zeggen, neem 105 (10 speed) en neem wat lekker fietst en waar je goed op past.
Veel plezier met de aankoop,
Loeki Pro

schack
Forum-lid

schack 13 mei 2009 16:34

bedankt! die laatste zaken zijn natuurlijk niet onbelangrijk, dat het fijn aanvoelt..
wel bijzonder dat die merken elk jaar weer een nieuw frame uitbrengen, zou daar nou echt zoveel verschil in zitten, of is het net als met mobieltjes, men wil gewoon het laatste van het laatste hebben?
Er werd mij ook gezegd, in het kader van tiaga vs 105, dat de tiaga's van dit jaar zo'n beetje de oude 105's waren... geen idee of hij die van vorig jaar of aantal jaren geleden bedoelde. Of misschien alleen dat de kwaliteit van de huidige tiaga's vergelijkbaar is met oude 105's..

stynomite
Forum-lid

stynomite 13 mei 2009 20:38

volgens mij zit er niet zoveel verschil tussen een jaartje ouder of nieuwer, tenzij er opeens een heel nieuw concept staat (zoals bijvoorbeeld bij de trek madone). Dat het nieuwer is betekent overigens niet dat het beter is.

En laten we wel wezen, het zit in de benen. Een betere fiets maakt het allemaal wat makkelijker, maar wat geen kracht zet op een oude fiets krijgt dat ook niet op een nieuwe.

Voor zover de theorie.......

want laten we wel wezen, een gave fiets helpt natuurlijk wel bij de motivatie. En inkakken op je nieuwe net gepoetste racer hmmmmmm......
Big... yeah, big bada boom.

eriks.
Forum-lid

eriks. 13 mei 2009 23:53

Ik heb zelf een fiets van Tom Schouten gehad.
Heel veel plezier aan beleefd.
Bij verkoop leveren fietsen als Schouten, van Rossum, Herwerden, enz minder op dan een Pinarello, de Rosa, enz.
Ga naar Tom Schouten en laat je door Tom zelf informeren.
Hij is niet de goedkoopste, maar wel kwaliteit en daarnaast kennis en eerlijk advies.
Het leuke van een frame van Tom Schouten is dat je de kleurstelling zelf kunt kiezen of samenstellen.
Over de door jou genoemde groepen kan ik weinig vertellen, ik rij zelf altijd met Campa Record.
Ga gewoon naar Scheveningen en laat je informeren door Tom Schouten zelf.
Een fiets is snel gekocht, maar je moet er wel een hele tijd plezier aan beleven!!!
Succes en laat je goed informeren.

-divo-
Forum-lid

-divo- 14 mei 2009 04:21

Erik S. schreef:Ik heb zelf een fiets van Tom Schouten gehad.
Heel veel plezier aan beleefd.
Bij verkoop leveren fietsen als Schouten, van Rossum, Herwerden, enz minder op dan een Pinarello, de Rosa, enz.
Ga naar Tom Schouten en laat je door Tom zelf informeren.
Hij is niet de goedkoopste, maar wel kwaliteit en daarnaast kennis en eerlijk advies.
Het leuke van een frame van Tom Schouten is dat je de kleurstelling zelf kunt kiezen of samenstellen.
Over de door jou genoemde groepen kan ik weinig vertellen, ik rij zelf altijd met Campa Record.
Ga gewoon naar Scheveningen en laat je informeren door Tom Schouten zelf.
Een fiets is snel gekocht, maar je moet er wel een hele tijd plezier aan beleven!!!
Succes en laat je goed informeren.

De TS heeft het over een fiets van rond de 1000 euro.
Kom jij met een vergelijk met Pinarello's en DeRosa's . . . . lol

Ik zou bij dat budget bedrag juist flink gaan shoppen en zorgen dat ik het meeste waar voor m'n geld kreeg. Als Tom Schouten niet een van de goedkoopsten is zou ik daar dus niet heen gaan met een budget van € 1000

Voor rond de 1000 euro heb je ook merk fietsen met Ultegra.
Canyon Roadlite
Red Bull
Trek 1.9
etc

rikkert
Forum-lid

rikkert 14 mei 2009 11:24

+1 voor divo. Voor 1000 is een merkfiets met Tiagra echt niet nodig. Je kunt voor die 1000 eu echt beter krijgen. Shoppen dus!. En als de firma Schouten het niet kan leveren, er zijn zat anderen die dat wel kunnen.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

torro
Forum-lid

torro 14 mei 2009 13:44

Rikkert schreef:+1 voor divo. Voor 1000 is een merkfiets met Tiagra echt niet nodig. Je kunt voor die 1000 eu echt beter krijgen. Shoppen dus!. En als de firma Schouten het niet kan leveren, er zijn zat anderen die dat wel kunnen.

Precies ik was ook bij een zaak waarvan de eigenaar beweerde dat hij elke fiets kon leveren die ik wilde hebben echter toen ik concreet mijn "droom" fiets wilde kopen kon of wilde hij niet de betreffende fiets leveren, vond het zo'n afknapper dat ik maar elders ben gaan shoppen.

Plaats reactie