goede fietsenmaker Amsterdam
Ik heb zelf alleen maar goede ervaringen met Lohman!
Presto heeft het grootste assortiment fietsschoenen, heb geen ervaring met de monteurs daar.
Tromm is zoals hierboven beschreven een beetje chaotisch - persoonlijk vind ik deze de minste van het stel.
Presto heeft het grootste assortiment fietsschoenen, heb geen ervaring met de monteurs daar.
Tromm is zoals hierboven beschreven een beetje chaotisch - persoonlijk vind ik deze de minste van het stel.
@ marnichts
In de Reggestraat, min of meer op de hoek van de Churchill-laan. Ben de naam van de zaak kwijt, maar de eigenaar is de schoonzoon van de heer Zieleman, ook bekend voor frames/fietsen. Vriendelijke service, niet duur. Ik heb mijn racefiets hier in onderhoud en ben 100% tevreden.
In de Reggestraat, min of meer op de hoek van de Churchill-laan. Ben de naam van de zaak kwijt, maar de eigenaar is de schoonzoon van de heer Zieleman, ook bekend voor frames/fietsen. Vriendelijke service, niet duur. Ik heb mijn racefiets hier in onderhoud en ben 100% tevreden.
Ik ga graag naar Fietsplezier aan de Looiersgracht. Aardige mensen en ze komen kundig over. Doen alleen racefietsen en mountainbikes. Bij Lohman heb ik nooit reparaties laten uitvoeren. Ik weet niet zo goed wat ik van die tent moet denken.
t.a.f.k.a.e.h.
-
- Forum-lid
Ik kom al jaren bij Presto, goede service en monteurs. Heb dan ook besloten daar mijn laatste fiets te kopen. Naar Lohman ga ik als ik iets speciaals nodig heb, torque wrench, uitvalnaven etc. simpelweg omdat ze daar meer keus hebben.
-
- Forum-lid
Ik heb niet zo'n goede ervaring met Presto. De eigenaar, dochter en monteur in Landsmeer/Oostzaan vind ik persoonlijk niet goed en niet fijn. Ik had mijn fiets twee jaar en de monteur bij presto zei dat ze kapot en eigenlijk niet meer te repareren waren. De kosten weegde niet op tegen de baten. Ze hadden natuurlijk wel een goede aanbieding staan van Stevens. Ik vond dat belachelijk en ben toen naar Lohnman gegaan en deze heeft de fiets gemaakt en ik rij er al weer 1,5 jaar op met plezier.
Ook had ik mijn fiets bij hun een winterbeurt laten geven. Kosten mij € 300. Hierbij zijn volgens mij ook veel dingen vervangen die niet versleten waren. B.v. had er 20 keer opgereden en mijn ketting en achterblok moest vervangen worden. Geen goed gevoel er over.
Ook over de dochter en eigenaar krijgen ik geen goed gevoel. Had voor € 2000 aan reparatie en kleren uitgegeven en ik kreeg er geen korting over. Vind ik ook niet echt fijn. Bij Lohnman krijg je dat zeker wel!!
Waarom ik vroeger naar Presto ben gegaan was omdat er een hele goede monteur was, Willem die met je mee dacht, goede adviezen gaf en kleine reparaties uitvoerde zonder dat je meteen voor moest betalen. Maar Willem is al 2 jaar weg en de service is hard naar beneden gegaan.
Wel goed materiaal maar ze zijn duur en ik ga dus liever naar Lohnman.
Kijk maar wat je doet met dit advies.
groet,
MM
Ook had ik mijn fiets bij hun een winterbeurt laten geven. Kosten mij € 300. Hierbij zijn volgens mij ook veel dingen vervangen die niet versleten waren. B.v. had er 20 keer opgereden en mijn ketting en achterblok moest vervangen worden. Geen goed gevoel er over.
Ook over de dochter en eigenaar krijgen ik geen goed gevoel. Had voor € 2000 aan reparatie en kleren uitgegeven en ik kreeg er geen korting over. Vind ik ook niet echt fijn. Bij Lohnman krijg je dat zeker wel!!
Waarom ik vroeger naar Presto ben gegaan was omdat er een hele goede monteur was, Willem die met je mee dacht, goede adviezen gaf en kleine reparaties uitvoerde zonder dat je meteen voor moest betalen. Maar Willem is al 2 jaar weg en de service is hard naar beneden gegaan.
Wel goed materiaal maar ze zijn duur en ik ga dus liever naar Lohnman.
Kijk maar wat je doet met dit advies.
groet,
MM
M.M.
Vind het nogal wat om als eerste post hier een zaak in een negatief dag licht te stellen.
Qua prijs zijn ze in a'dam allemaal niet aantrekkelijk. Mede daarom doe/deed ik veel onderhoud zelf want zo moeilijk is het uiteindelijk niet. Persoonlijk beste gevoel bij GER, maar hij heeft niet altijd alles op voorraad. Dit ondervang je door vooraf te bellen waardoor je niet voor nop richting betondorp fietst.
Overigens is het LOHMAN.
Qua prijs zijn ze in a'dam allemaal niet aantrekkelijk. Mede daarom doe/deed ik veel onderhoud zelf want zo moeilijk is het uiteindelijk niet. Persoonlijk beste gevoel bij GER, maar hij heeft niet altijd alles op voorraad. Dit ondervang je door vooraf te bellen waardoor je niet voor nop richting betondorp fietst.
Overigens is het LOHMAN.
Alstublaft.
-
- Forum-lid
Kan zijn maar ik voelde mij echt in de mailing genomen. Ik had weining verstand van fietsen en hoopte daar een goede service te krijgen maar daar kun je dus niet op vertrouwen.
Bij mijn eerst winterbeurt (toen willem weg was) vond ik het nogal duur en vreemd. Maar de onderhouds beurt erna versloeg alles.
Dus ja negatief maar wel wat er gebeurt is en niet een keer!!
Presto, eigenaar en monteur (oostzaan) zijn zelf verantwoordelijk hoe ze handelen als dat niet goed gebeurt mag dat best vertelt worden. Hoop dat ze gaan veranderen want dat is alleen maar goed voor ons allemaal. Maar nu heb ik er geen goed gevoel over!.
MM
Bij mijn eerst winterbeurt (toen willem weg was) vond ik het nogal duur en vreemd. Maar de onderhouds beurt erna versloeg alles.
Dus ja negatief maar wel wat er gebeurt is en niet een keer!!
Presto, eigenaar en monteur (oostzaan) zijn zelf verantwoordelijk hoe ze handelen als dat niet goed gebeurt mag dat best vertelt worden. Hoop dat ze gaan veranderen want dat is alleen maar goed voor ons allemaal. Maar nu heb ik er geen goed gevoel over!.
MM
M.M.
- de zwarten
- Forum-lid HC
maartenmartens schreef:een winterbeurt
maartenmartens schreef:20 keer opgereden
Wie geeft zijn fiets een winterbeurt na 20 keer op te rijden?
maartenmartens schreef: 2000 aan reparatie en kleren
En je zei net dat ze niet wouden repareren toen je ermee ging? Heb jij gouden schoenen gekocht?
maartenmartens schreef:Kijk maar wat je doet met dit advies.
Als ik bovenstaande lees, vind ik het zo onsamenhangend dat ik niets zou kunnen doen met dit advies...
edit: (meer uitleg uiteraard welkom, zoals specificaties van bedragen etc.)
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
de zwarten schreef:maartenmartens schreef:een winterbeurtmaartenmartens schreef:20 keer opgereden
Wie geeft zijn fiets een winterbeurt na 20 keer op te rijden?maartenmartens schreef: 2000 aan reparatie en kleren
En je zei net dat ze niet wouden repareren toen je ermee ging? Heb jij gouden schoenen gekocht?maartenmartens schreef:Kijk maar wat je doet met dit advies.
Als ik bovenstaande lees, vind ik het zo onsamenhangend dat ik niets zou kunnen doen met dit advies...
Beetje merkwaardig verhaal inderdaad. Überhaupt vraag je toch als je je fiets naar een FM brengt voor onderhoud wat het waarschijnlijk ongeveer gaat kosten?!
Cervelo S3D - Canyon Aeroad CF SL - Cannondale Scalpel Si-3
-
- Forum-lid
maxwell schreef:en aandewiel?
Bestaat die nog? was zo'n 10jr terug zo'n oude fietsenspeciaalzaak waar heel veel retro Campy lag om te kopen.
Lohman - goede zaak, goede monteurs (voor de verbouwing van enkele jaren terug een snuffelwinkel.
Presto - Het begin van Presto, had vroeger goede monteur Joop, vondt het een steriele winkel, geen gevoel.
GER - Goede ambachtelijke vakman (ex Gino, ex Rih monteur/framebouwer)
Kaptein - Peter de eigenaar is aardige vent en op de hoogte van de techniek, rest weet ik niet (geen gevoel bij).
Tromm - rommelig, veel nieuwe onderdelen en bikes maar kennis....
Beekhoven Landsmeer - had goede monteur (wedstrijdrenner), weet niet hoe dit nu is?
Waar zijn de tijden/hoogtijdagen van Brands, Aandewiel, Zieleman, Rih, Mantel gebleven?
It's nice to be important, but it is more important to be nice.