Hallo,
Ik ben op zoek naar een setje wielen, licht betrouwbaar en toch redelijk sterk.
Daar ik reeds beschik over een setje Corima's (waarvan zeer tevreden), zoek ik een setje alu-wielen.
Mijn keuze ging naar:
-Mavic Ksyrium Elite 1500gr
-Shimano WH RS 80 1500gr
-Setje handgemaakte met lichte alu velg, Dt-Swiss 240S naven, en Sapim CX-ray spaken.
Kostprijs van dit laatste is wel het dubbele van de vorige.
Graag advies
Groeten?
Setje wielen??
Je zou met de omschrijving die je geeft goed voor een handgebouwd setje kunnen gaan. Dit hoeft helemaal niet het dubbele te kosten van de andere 2 sets. Persoonlijk zou ik er voor kiezen om de CX-rays te vervangen door DT revolutions, dit scheelt een stuk in de buidel met een gelijk gewicht.
Zou zeggen kijk eens rond op bikeboosting.nl of bikexperto.com velen hebben goede ervaringen met deze wielbouwers. Er zijn nog genoeg andere alternatieven, als je de zoekfunctie gebruikt moet je een hoop leesvoer kunnen vinden.
Succes met je keuze
Zou zeggen kijk eens rond op bikeboosting.nl of bikexperto.com velen hebben goede ervaringen met deze wielbouwers. Er zijn nog genoeg andere alternatieven, als je de zoekfunctie gebruikt moet je een hoop leesvoer kunnen vinden.
Succes met je keuze
-
- Forum-lid
Ikzelf rijd reeds een jaar met de ksyrium elite wielen.
Nog geen enkel probleem gehad en ben 100+.
Dus gen schrik deze wielen zijn echt sterk hoor
Nog geen enkel probleem gehad en ben 100+.
Dus gen schrik deze wielen zijn echt sterk hoor
-
- Forum-lid
Ik zou de cx-ray spaken achterwege laten en gewone spaken kiezen en de dt 240s verruilen voor gewoon een dura ace naaf. Dat scheelt een pak met duiten. De aerodynamica is wat minder gestroomlijnd maar die paar watt verschil merk je toch niet en met duurzaamheid zit het ook wel goed (genoeg).