Ben mij aan het orienteren op een nieuwe racefiets; mijn oog is gevallen op de Cube GTC Race. Nu zie ik dat Cube daar Citec 3000 Aero wielen onder monteert, die zij zelf Cube HP Aero noemen, maar ik weet niet wat ik hiervan moet vinden. Dit in tegenstelling tot de Fulcrums, hierover lees ik alleen maar goede berichten.
Wie kan mij helpen?
Ik ben erg benieuwd naar reacties/ervaringen.
Fulcrum racing 5 of Citec 3000 Aero
De Citiec 3000 Aero hebben vorig jaar een hoge (de hoogste zelfs) notering in een test van Tour gekregen, ruim voor allerlei andere veelal veel duurdere wielen.
Met de kritische kanttekening daarbij dat Citec een duits merk is, en duitse merken behalen opvallend vaak hoge scores in de testen van het eveneens duitse Tour.
Maar Citec 3000 Aero zijn voorzover ik heb gelezen zeer zeker geen slechte wielen en wellicht wel hoger aan te slaan dan de Fulcrum 5.
Met de kritische kanttekening daarbij dat Citec een duits merk is, en duitse merken behalen opvallend vaak hoge scores in de testen van het eveneens duitse Tour.
Maar Citec 3000 Aero zijn voorzover ik heb gelezen zeer zeker geen slechte wielen en wellicht wel hoger aan te slaan dan de Fulcrum 5.
Ambitie: veel
Tijd: te weinig
Tijd: te weinig
Ik heb op mijn cube in 2007 een citec 3000 R wielset bij gekocht. Het zijn in ieder geval mooie wielen.
Ik heb onlangs een barst in mijn achtervelg opgelopen (oorzaak onbekend). En dit wordt netjes en kosteloos opgelost door Citec. De service is dus prima.
Ze rijden in ieder geval erg lekker.
Ik heb onlangs een barst in mijn achtervelg opgelopen (oorzaak onbekend). En dit wordt netjes en kosteloos opgelost door Citec. De service is dus prima.
Ze rijden in ieder geval erg lekker.
de gtc afgemonteerd met de hp aero's zijn zwaarder dan de fulcrum 5, terwijl de citec 3000 s aero bijna 300 gram lichter is dan de fulcrums...
Het zijn iniedergeval andere wielen dan de citec 3000 s aero, mischien laat cube de wielen door citec produceren onder eigen genoemde specificaties?
Het zijn iniedergeval andere wielen dan de citec 3000 s aero, mischien laat cube de wielen door citec produceren onder eigen genoemde specificaties?
In de Cube Agree GTC Race die ik vorig jaar kocht zaten eerst de Citec Aero 3000 (zonder S) wielen. Ik weet niet hoeveel je weegt, maar als je boven de 80 kg bent kan ik je die Citecs ten zeerste afraden. Zijdelings zo slap als een elastiek, bij het op de pedalen staan zat er zoveel speling op dat de velgrand de remblokjes aantikte.
Omgewisseld voor de Fulcrum Racing 5, nog geen enkel probleem mee gehad. Stijve wielen, bevallen me prima. Ik zou voor de fulcrums gaan:
Voor
Na
Omgewisseld voor de Fulcrum Racing 5, nog geen enkel probleem mee gehad. Stijve wielen, bevallen me prima. Ik zou voor de fulcrums gaan:
Voor
Na
Heb onder mijn Cervelo S1 de citec 300 aero (niet s) laten zetten om mijn flutwielen van Xero te vervangen... binnen 500 kilometer 2 spaken gebroken...
Heb een even mee gereden en voelt super! ook in de winkel waren ze behoorlijk enthousiast over deze wielen!
Geen last van speling oid..
Heb een even mee gereden en voelt super! ook in de winkel waren ze behoorlijk enthousiast over deze wielen!
Geen last van speling oid..
Cervelo S3 2014 - Campagnolo Super Record | Ridley X-Night cyclocross - Sram Force/Red