Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tommeke = dommeke 2?

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 17 jul 2009 11:22

C a s r a n schreef: 'Ik ken atleten die in plaats daarvan lange wandelingen door de bossen verkiezen.'
bron: De Standaard, 16 juli 2009


Tja, misschien houdt Boonen gewoon niet van de bossen...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

maus_1990
Forum-lid
Berichten: 1216
Lid geworden op: 26 aug 2006 16:23

maus_1990 17 jul 2009 12:03

MrT schreef:
maus_1990 schreef:beetje off-topic maar toch, eigenlijk vind ik het onterecht dat Boonen niet geschorst is. The Lord Of The Rings aka Jouri van Gelder gebruikt hetzelfde goedje ( weliswaar werkt hij voor defensie) maar krijgt hoogstwaarschijnlijk wel een schorsing aan zijn broek terwijl het ook een out-of-competition controle was, en het in Nederland hetzelfde staat aangeschreven als in België de coke... denk dat de WADA dan een figuurlijke lijn moet trekken ( nee geen mooie witte fijn gelegde lijn;)) en bijde sporters in kwestie schorsen of niet.
Diciplinaire maatregelen van defensie ben ik het overigens wel mee eens, dat behoort niet tot sport maar die regels heeft defensie gesteld, had hij maar hasj moeten roken...


Hij had het out-of-competition gebruikt.
Maar dat was heel kort voor het NK
Toen hij vervolgens een test kreeg op het NK, zaten er nog sporen in zijn bloed.
En dus werd hij positief bevonden tijdens competitie, en dus wordt hij geschorst.
Dat is het verschil met Boonen.


Dan nog,,, Cocaïne staat op de dopinglijst onder het kopje "niet prestatie bevorderende middelen" het valt inderdaad onder doping, maar is anderzijds wel toegestaan omdat onder dat kopje ook alcohol staat oa net als paracetamol en andere middelen waar oa het reactievermogen sterk van achteruit gaat.
Als een renner een koers wint, champagne op het podium drinkt en vervolgens naar de doping controle moet, test hij ook in princiepe positief, maar ze testen simpelweg niet op alcohol omdat het je prestatie niet bevorderd. anders heb je ineens wel veel positieve testen!
Afbeelding

eelcoz

eelcoz 17 jul 2009 12:05

Wat mij betreft snuiven ze zoveel coke als ze zelf willen. De enigen die echt recht van spreken hebben, zijn de sponsor/ploegleiding (in geval Boonen) en z'n collega's. Voor de rest neigt het me allemaal iets te veel naar het 'opgeheven vingertje'.

Uiteraard zijn regels er om na te leven, maar die regels deugen niet wat mij betreft, dus daar zou iets aan gedaan moeten worden.

stefan35
Forum-lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 06 nov 2006 11:40

stefan35 17 jul 2009 21:22

[/quote]
Dan nog,,, Cocaïne staat op de dopinglijst onder het kopje "niet prestatie bevorderende middelen" het valt inderdaad onder doping, maar is anderzijds wel toegestaan omdat onder dat kopje ook alcohol staat oa net als paracetamol en andere middelen waar oa het reactievermogen sterk van achteruit gaat.
Als een renner een koers wint, champagne op het podium drinkt en vervolgens naar de doping controle moet, test hij ook in princiepe positief, maar ze testen simpelweg niet op alcohol omdat het je prestatie niet bevorderd. anders heb je ineens wel veel positieve testen![/quote]

Ja zowieso vreemd: als een renner zich lam drink buiten compentie hoor je daar niemand over, en neemt hij een puntje coke dan is het hek van de dam. Komt allemaal iemand de grote leiders ooit het volgende hebben verzonnen. We maken alcohol legaal en verdienen daar goud aan door er belastingen op te gaan heffen, vervolgens gaan we dit geld uitgeven aan het verbieden en bestrijden van andere drugs, zoals coke.

Oja en raad eens wat het meest aantal verslaafden en doden tot gevolg heeft?

eelcoz

eelcoz 17 jul 2009 21:41

stefan35 schreef: Ja zowieso vreemd: als een renner zich lam drink buiten compentie hoor je daar niemand over, en neemt hij een puntje coke dan is het hek van de dam. Komt allemaal iemand de grote leiders ooit het volgende hebben verzonnen. We maken alcohol legaal en verdienen daar goud aan door er belastingen op te gaan heffen, vervolgens gaan we dit geld uitgeven aan het verbieden en bestrijden van andere drugs, zoals coke.

Oja en raad eens wat het meest aantal verslaafden en doden tot gevolg heeft?


+1

De vraag stellen is hem beantwoorden.

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 18 jul 2009 11:38

Tabak.
Waar Eddy Merckx ooit nog publiciteit voor maakte (echt!)
Past niet echt bij een topsporter, toch?

Maar we wijken af...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

degtyarev
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 aug 2006 17:33

degtyarev 19 jul 2009 03:41

Jammer dat Boonen nu alleen nog maar in beeld is als de regisseur (en ook de kijker) de etappe inmiddels zo saai bevonden heeft dat-ie naar de Belgische tricot gaat zitten speuren... Altijd goed voor praat onder de commentatoren. Boonensprints willen we zien!

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 19 jul 2009 11:28

Nee, ik wil Boonen niet in de massasprints zien. Hij loopt nu al het hele jaar te zeggen dat hij geen massaspurten wil doen. Laat ie dan een dikke vinger opsteken naar zijn team die het daar waarschijnlijk niet mee eens is. Ik wil hem zien aanvallen... Die etappe waar Hausler en Chavanel voorop reden, in de Vogezen. Dat zou een etappe voor hem zijn. De beuk erin. Zelfs ik (ben zeker geen Boonen liefhebber) wil hem nu zien rijden. Maar ja, er zijn weinig kansen meer voor hem. Wat zeg ik, bijna niets meer. Alleen aanstaande vrijdag is er nog een niet-bergetappe. Als hij die 2e categorie overleeft in de finale (met een stel niet-klimmers in de aanval)...

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 19 jul 2009 23:38

Dag Tom ! Had je plek maar aan een andere renner gegund die met meer motivatie aan de start had gestaan. Nu maar afgestapt ! En wat heeft hij laten zien? Noppes!
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 20 jul 2009 10:42

Marconi schreef:Dag Tom ! Had je plek maar aan een andere renner gegund die met meer motivatie aan de start had gestaan. Nu maar afgestapt ! En wat heeft hij laten zien? Noppes!


Nou nou.

Zoals je in mn posts zou kunnen lezen ben ik niet gehandicapt door een roze Tom Boonen bril, maar kritiek moet wel eerlijk blijven.

Ik heb het idee dat hij inderdaad echt ziek is. Getuige ook het feit dat Steven de Jongh nu dezelfde verschijselen heeft.

De conclusie dat zijn Tour mislukt is, daar ben ik het wel mee eens. Maar eerlijk gezegd vind ik dat de ploeg een keer beter met zijn talent moet omgaan.

Niet alleen hadden ze hem niet moeten opstellen, ze moeten ook eens serieus werk maken van een gedisciplineerde aanpak.

timper
Forum-lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: 30 okt 2006 00:10

timper 20 jul 2009 11:14

Hij was waarschijnlijk zelf veel liever niet gestart in de tour. Het zou voor hem ook beter geweest zijn om een maand 'low-profile' te fietsen.
Door al zijn privéstunten geeft hij de publieke opinie weeral een stok om mee te slaan, en dat is (olie)dom zeker in zijn positie.

Hopelijk leert hij ervan en doet hij er iets aan want anders is hij het zoveelste talent dat zich zelf kapotmaakt (voor een groot deel onder druk van de massa of media uiteraard).

Hij zal wel echt ziek zijn (daar ben ik wel van overtuigd), maar het komt nu naar buiten toe verkeerd over en dat heeft hij uiteraard zelf gezocht.

Kortom, ik vind hem een superatleet en machtig renner maar hij is er mee aan het spelen. Een echte sportman is in mijn idee serieuzer...
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

eelcoz

eelcoz 20 jul 2009 11:39

@MrT: +1

Boonen is toch gewoon ziek? Daar kan hij vrij weinig aan doen. Daarnaast, wat had hij moeten laten zien? Het is duidelijk dat er veel sterkere sprinters zijn dan Boonen op dit moment. Hij had misschien iets kunnen proberen in een overgangsetappe, maar voelde zich volgens mij de hele Tour niet fit.

Daarnaast blijf ik erbij dat iedereen in z'n vrije tijd mag doen wat hij wil (binnen de wet natuurlijk). Als Tom een paar biertjes wil drinken of een lijntje wil snuiven, moet hij dat doen. Dat de media meent dat het nodig is om dit breed uit te meten, geeft alleen maar aan dat daar een groot publiek voor is. Dat is de meest trieste conclusie van alles.

Plaats reactie