HS33's op een 29er
Zoeken op dit forum leverde niet veel info op, dus dan maar even zo een nieuw topic met een korte vraag. Tijdens de Sorpetal Marathon van 2 weken terug kwam ik tot de conclusie dat ik toch graag wat meer remkracht op mijn Walt wil hebben. Nu zat ik te denken aan hs33's. Afgelopen weekend deze op een "normale" mountainbike van iemand anders gemonteerd en toen viel me op dat er niet heel veel ruimte is voor grote banden/wielen. Dus mijn vraag: passen hs33's ook gewoon op 29ers?
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...
Denk dat de eventueel bredere banden van een 29er geen probleem oplevert met HS33 remmen. Als de velg van een 29 inch wiel niet breder is dan een velg van een 26 inch wiel hoeft dat ook geen problemen op te leveren. Reed zelf de Sorpetal Marathon met de HS33 remmen (firmtech uitvoering met keramische velgen) en heb nooit het gevoel gehad remkracht te kort te hebben.
-
- Forum-lid
Wat Perik schrijft is geheel juist, alleen moet je er wel rekening mee houden dat het de en monteren van je wielen lastiger wordt met bredere banden, breder als 2.2 moet je je band een beetje leeg laten lopen, wat niet onder alle omstandigheden even plezierig is.
Wat je remvermogen nog verder verhoogd is het monteren van een velg voorzien van een ceramische laag, pas je remblokken daar ook op aan (grijze), het monteren van een remleiding met een stale buitenmantel geeft ongeveer 20% extra remkracht en als laatste monteer ook een brakebooster aan de buitenzijde van de HS-33.
Wat je remvermogen nog verder verhoogd is het monteren van een velg voorzien van een ceramische laag, pas je remblokken daar ook op aan (grijze), het monteren van een remleiding met een stale buitenmantel geeft ongeveer 20% extra remkracht en als laatste monteer ook een brakebooster aan de buitenzijde van de HS-33.
the Bear