leeg laten lopem of niet?
Discussie hier thuis of de banden leeg moeten na het fietsen,dit omdat één van ons dit al jaren doet en ik dus dan ook maar.
Nu komt mijn zusje na advies gevraagd te hebben hier zeggen dat ze geen lege banden meer wil hebben bij haar fiets.
Welke voorkeur hebben jullie,gewoon leeg laten lopen of niet?
Nu komt mijn zusje na advies gevraagd te hebben hier zeggen dat ze geen lege banden meer wil hebben bij haar fiets.
Welke voorkeur hebben jullie,gewoon leeg laten lopen of niet?
- de zwarten
- Forum-lid HC
Alle wereldproblemen zijn plots heel miniem en te verachtzamen bij het lezen van deze hartverscheurende vraag.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid
Helemaal leeg laten lopen is ook niet goed. Van m'n tubes haal ik wel altijd even de druk eraf, van de draadbanden alleen als ik het wiel voor langere tijd niet ga gebruiken.
argon18 schreef:meca1 schreef:ik doe dat ook iedere dag met de auto, en het vrachtwagenbedrijf hier tegenover doen ze dat ook:)
Daar staat er geen 6/7bar op
Band gaat overigens niet helemaal leeg.
Nee, op een vrachtwagenband staat 8 bar, je hebt gelijk!
Overigens schijnt het bij een auto beter te zijn, indien lang geparkeerd, de banden van de grond te krikken, om vlakke kanten aan de banden tegen te gaan, serieus!
-
- Forum-lid
Ik heb het verhaal ook wel eens gehoord dat je banden langer meegaan als je de druk eraflaat na het fietsen. maar aangezien mijn vitt rubino's van 10 euro na 1500 km meestal wel af zijn ben ik er eigenlijk te lui voor. het lijkt me overigens niet veel uitmaken. wat weegt een beetje fiets zeg maar 10 kg verdeeld over 2 wielen.....daar worden ze denk ik nie heel anders van
tarmac expert sram force
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr