camera mee op racefiets
Ik heb een vrij grote dslr ( Pentax) maar wil die toch graag meenemen op de racefiets. Nou heb ik een hekel aan een rugzakje dus ik denk er over om een wat grotere zadeltas te kopen of een tas aan mijn stuur. Nou vraag ik mij af wat de effecten zullen zijn voor de camera; al dat getril en geschud . Iemand hier ervaring mee of tips ?
Ad
Je kunt natuurlijk ook een compacte camera kopen. Heb zelf een Canon Ixus 860. Prima camera, maakt goede en scherpe foto's en past prima in achterzak van elk shirt.
http://www.passion4bike-guido.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
[quote="amateurke"]Je kunt natuurlijk ook een compacte camera kopen.[/quote]
+1
DSLR's zijn heel leuk, maar niet zo voor op de racefiets
('t kan wel natuurlijk..)
De huidige compact cams leveren goede kwaliteit, als je je te buiten wilt gaan met DOF etc, zou ik daar andere momenten voor kiezen
Ik denk dat je de klappen die je zo af en toe maakt op de racefiets niet moet onderschatten om op je vraag terug te komen, dus dan zou ik hem serieus inpakken.. je lijf filtert heel wat weg denk ik, dus dan zou je toch bij een rugzak uitkomen, maar die wil je niet
+1
DSLR's zijn heel leuk, maar niet zo voor op de racefiets
('t kan wel natuurlijk..)
De huidige compact cams leveren goede kwaliteit, als je je te buiten wilt gaan met DOF etc, zou ik daar andere momenten voor kiezen
Ik denk dat je de klappen die je zo af en toe maakt op de racefiets niet moet onderschatten om op je vraag terug te komen, dus dan zou ik hem serieus inpakken.. je lijf filtert heel wat weg denk ik, dus dan zou je toch bij een rugzak uitkomen, maar die wil je niet
Als je je camera rijdend wilt gebruiken, is een camera op het stuur af te raden. Vakantiefietser Eric Schuijt gebruikt hem wel, maar dan op een trekkingfiets (geveerd). kijk op vakantiefietser.nl
Marmotte-winnaar Fons Moors (ruim twintig jaar geleden won hij de cyclo). gebruikt volgens mij een helmcamera onderweg. kijk op fonsmtb.be
En er zijn er meer van.
Transport van een camera in tas/rugak etc. is volgens mij bijna nooit een probleem. Alleen uitkijken met een hoosbui. Plastic zakje kan veel kwaad voorkomen. Schudden (als je de uitgeschakelde camera op het lijf draagt) kunnen ze allemaal wel hebben.
Marmotte-winnaar Fons Moors (ruim twintig jaar geleden won hij de cyclo). gebruikt volgens mij een helmcamera onderweg. kijk op fonsmtb.be
En er zijn er meer van.
Transport van een camera in tas/rugak etc. is volgens mij bijna nooit een probleem. Alleen uitkijken met een hoosbui. Plastic zakje kan veel kwaad voorkomen. Schudden (als je de uitgeschakelde camera op het lijf draagt) kunnen ze allemaal wel hebben.
TransAm 2010 ? Of toch 2011? 2012!