Hoi allemaal,
Ik wist niet goed of het onderwerp hier terecht zou zijn of niet, maar ik zit met een dilemma! Het bestaat uit twee deelvragen
Ik ben een vervent mountainbiker, maar ben door een ernstig ongeluk en vanwege m’n studie niet meer in staat geweest om in de afgelopen 3 jaar te fietsen. Aangezien ik in die 3 jaar tijd in Canada gewoond heb, en nu aan het promoveren ben in Oxford (UK) ben ik niet meer woonachtig in Limburg en heb ik geen trainingsfiets hier in Oxford.
Nu ben ik zwaar aan het twijfelen om toch iets meer te wegrijden te gaan doen. Echter het aspect van mountainbiken trekt me nog steeds heel erg. Daarom ben ik een beetje bij de cyclocrossfietsen terecht gekomen wat mij ook wel heel aantrekkelijk lijkt te zijn…
Nu is mijn eerste vraag eigenlijk, aangezien de Nederlanders specialisten in fietsen zijn, zou in mijn geval de overstap van mountainbike naar wielrenfiets te groot zijn? Of zou ik beter voor een cyclocrossfiets kunnen gaan waar beide aspecten (het wegrijden en veldrijden) gecoverd worden?
Daarnaast, mocht ik een cyclocrossfiets willen kopen, wat zijn dingen waar ik op moet letten? Ik ben niet van plan om competitief te gaan rijden, maar meer recreatief.
Ik hoop dat iemand me een beetje in de goede richting kan sturen, want ik ben toch wel erg benieuwd wat mensen nu in een bepaalde richting gestuurd heeft. Waarom geen MBT, maar en wielrenfiets of een cyclocrossfiets?
Gegroet,
Patrick
Cyclocross of Wielrenfiets?
Je geeft zelf zo'n beetje alle overwegingen al weer. De vraag is: Ben je van plan met de fiets het veld in te gaan ja of nee. Is het antwoord ja, dan heb je een crosser nodig, is het antwoord nee, dan koop je beter een gewone racer. Koop je een crosser, koop dan meteen een leuk extra wielsetje met wegbanden. Dan kun je prima vooruit.
Kun je met een crosser in jouw omgeving wel een beetje uit de voeten in het terrein?
Kun je met een crosser in jouw omgeving wel een beetje uit de voeten in het terrein?
Precies Fizik, als het terrein veel stenen bevat wat op veel plaatsen in Engeland het geval is moet je zowieso op de crosser met 35mm banden gaan rijden. Anders ga je vaak lek rijden. Misschien is een MTB met 29 inch wielen de oplossing? 2 sets banden weg/terrein en je kunt m.i.z. overal vooruit.
Als het bosgrond is is een crosser the best of both worlds .
Voor een "twentyniner" check dit:http://www.fisherbikes.com/bike/category/twoniners
Sucses MrHond
Als het bosgrond is is een crosser the best of both worlds .
Voor een "twentyniner" check dit:http://www.fisherbikes.com/bike/category/twoniners
Sucses MrHond
Super jongens!
Het is inderdaad nog net maar de vraag wat je in Engeland kunt doen met de fiets en wat niet... Ik eens een beetje gaan rondevragen hier bij verschillende collega's om te kijken waarom zij voor mbt, cyclo, ren-fietsen gekozen hebben maar natuurlijk zijn zij ge-biased omdat ze modderdiep in hun sport zitten.
Denk overigens dat Fizik het probleem tackelt door een crosser met een aparte wielset te pakken. Super idee! Zeer zeker de moeite waard om ernaar te kijken! Misschien wordt het wel een combinatie tussen een 29-er race/crosser?! Lol
In ieder geval bedankt jongens!
Het is inderdaad nog net maar de vraag wat je in Engeland kunt doen met de fiets en wat niet... Ik eens een beetje gaan rondevragen hier bij verschillende collega's om te kijken waarom zij voor mbt, cyclo, ren-fietsen gekozen hebben maar natuurlijk zijn zij ge-biased omdat ze modderdiep in hun sport zitten.
Denk overigens dat Fizik het probleem tackelt door een crosser met een aparte wielset te pakken. Super idee! Zeer zeker de moeite waard om ernaar te kijken! Misschien wordt het wel een combinatie tussen een 29-er race/crosser?! Lol
In ieder geval bedankt jongens!