Wat is er mis met mijn benen en bouw dan?
Ik wil er wel even op wijzen (nu dit wordt aangehaald) dat de tijdregistratie een
puinzooitje was, en dat ik een minuut harder reed dan wat de jury noteerde. Als ik de enige ben die door deze chaos benadeeld ben (wat ik dan weer bewtijfel) was ik 20e geweest. Los van het zeer sterke deelnemersveld, met meerdere Elite renners (ik ben een ongetalenteerde B-amateur). In de jongere categoriën (onderste persoon finishte niet in mijn categorie) was er duidelijk minder hip materiaal en meer locale (dus relatief minder grote) concurentie.
Verder - dat heb ik hier al meerdere keren betoogd - win je het meest met een goede (diepe) zit en triatlonstuur. Dat is allemaal dik in orde bij de persoon op de onderste foto. De rest is leuk, maar ook duur. Dat heeft - denk ik terecht - niet iedereen over voor zo'n 300 km/jaar.
Rest mij nog te zeggen dat de wielen zoals afgebeeld nu niet echt een aanbeveling zijn voor dagelijkse training, toertochten of wat iets meer zij. Sowieso is het min of meer van het niet-bestaande-opperwezen los om meer dan 1000 euro voor twee wielen uit te geven. (Ik betoog schuldig)
Dat voorwiel alleen is 600 euro. Hoewel het nog veel gekker kan: een Zipp 1080 (schijnbaar het hipste op dit moment) kost voor alleen een voorwiel zo'n 1400 dollar. En iedereen weet hier wel hoe duur Lightweights zijn.
Om bij de vraag van de TS aan te sluiten: gezien de wielen die je hebt is er zeker verbetering mogelijk. Je kan het zo gek maken als je zelf wilt, maar tussen de 250 en 350 euro heb je echt een prima setje, waar je heel allround mee uit de voeten moet kunnen. Natuurlijk kan je gekker, en als je dat niet laten kan moet je dat zeker doen, maar voor 'lekker fietsen' is het niet nodig.
Ook met je huidige wielen kan je veel plezier beleven. Je zal er elke berg mee opkomen (als jij dat kan) en ook weer af. Als je benen het toestaan zal je zelfs in een wedstrijdje mee kunnen komen. Dat is zeker niet ideaal, maar het kan. En als je een hipper setje koopt, heb je voor slecht weer/winter/noodgevallen nog altijd een setje achter de hand.