Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Kuota Kharma ultegra of Cube agree GTC race??

chris22
Forum-lid

chris22 29 apr 2009 13:10

Na een beetje rond gekeken te hebben kwam ik bij deze twee uit. Alleen de cube is vast een betere fiets maar ik vind hem een beetje degelijk en saai eruit zien. Die canyon daarentegen ziet er wel erg strak uit en nog een dura ace groep ook.
Chris

cubemeister
Forum-lid

cubemeister 29 apr 2009 13:46

jep! en het alu frame van canyon is echt een super ding! en blijft qua gewicht onder veel carbon frames van vergelijkbare prijs. denk niet dat je veel fietsen rond de 7,5 kg met nieuwe dura-ace vind voor rond de 2000 euro. ik ben niet voor niks de cubemeister maar de vergelijking van de GTC pro met ultegra sl en de canyon met da is denk ik een gelopen race. hoewel de cube ook een mooie fiets is. je kunt ook kiezen voor de cube met normale ultegra dan ben je nog iets goedkoper uit (1600 euro)
tarmac expert sram force
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr

el_loco
Forum-lid

el_loco 29 apr 2009 15:22

Je moet inderdaad gewoon de fiets kopen die je het liefst wil hebben! Ik heb ook nog naar de Canyons zitten kijken, maar op mijn niveau is het verschil tussen DA en Ultegra niet echt belangrijk (beide zijn gewoon goed). Daarbij meegenomen dat ik - nog - niet heel veel van de techniek afweet bestel ik liever eentje bij de FM waar ik altijd ff langs kan gaan voor het afstellen van een of ander. Plus dat ik de Cube mooier vind dan de Canyon, maar dat verschilt uiteraard van persoon tot persoon...

fizik
Forum-lid

fizik 29 apr 2009 16:07

Ik zie wel heel veel fietsers op een Cube zitten. Ik zou eerder voor de Kuota gaan.

Die Canyon is ook niet te versmaden, maar dan moet je wel wat kunnen sleutelen.

dario
Forum-lid

dario 29 apr 2009 16:19

8.2 kilo is nu ook niet meteen loodzwaar... Valt best mee te rijden, toch?
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

chris22
Forum-lid

chris22 29 apr 2009 21:56

Ja dat is het nou juist. Ik fiets nu op een fiets waar het telefoonnummer van de fietsenhandel waar de fiets gekocht is nog 9 nummers heeft. Schat hem +/- 20 jaar oud. Ik ben nou benieuwd of die halve kilo echt een groot verschil maakt?
Chris

buddo
Forum-lid

buddo 29 apr 2009 23:01

CUBEmeister schreef:http://www.canyon.com/_nl/racefietsen/specs.html?b=823 nog eens 300 gram eraf

http://www.canyon.com/_nl/racefietsen/specs.html?b=824 voor dat geld is dit denk ik wel echt een hele fijne fiets en nog weer wat lichter

Het heeft lang geduurd... maar hier dan eindelijk mijn reactie op "dit soort posten". De TS vraagt om een keuze tussen een Cube of een Kuota, en wat zie je dan vaak (net als hier) gebeuren... iemand die doodleuk zonder aansluiting een ander merk komt aandragen. Niet zelden, nee correctie, bijna altijd gaat het dan om Canyon / Red Bull / Bulls etc...
Hoe moeilijk is het om te reageren op iets dat de TS vraagt? En dat bedoel ik dan in het algemeen en deze post dient slechts als voorbeeld! Ik word hier wel zo ontzettend flauw van en kon het nu (eindelijk) niet meer voor me houden!

On-topic: het is denk ik een keuze tussen verstand en emotie. De Cube zal waarschijnlijk een betere prijs/prestatie verhouding hebben, de Kuota moet je van houden (exclusiever, uitstraling) en het geld voor over hebben. Een puur persoonlijke keuze dus.

cubemeister
Forum-lid

cubemeister 30 apr 2009 00:26

@ buddo: wat vervelend voor je al die frustraties. bevallen de wieltjes nog?

even off-topic een korte reactie:
In fietsenland is er extreem veel keuze. dat de TS met twee voorbeelden komt waartussen hij wil kiezen is knap, wat ik met mijn post wil bereiken is laten zien dat er ook alternatieven zijn waar hij misschien nog niet aan gedacht heeft. in dit geval een mooi licht alu kader ipv een niet al te licht carbon kader. verder staat het mij volgens mij vrij te posten wat ik wil zolang ik er niemand mee beledig en de TS heeft mijn bijdrage geloof ik niet als erg vervelend ervaren. ik vind gewoon beide fietsen waarmee TS begint voor dat geld niet de beste optie. dat is mijn mening, oplossing voor jou is vanaf alle topics mijden waar mijn naam staat en waarschijnlijk nog een aantal forum leden.

verder zijn de cube en de kuota ongeveer gelijk afgemonteerd. dus "het geld ervoor over hebben" en "prijs/prestatie verhouding"zijn ongefundeerde uitspraken. waar TS volgens mij helemaal niks aan heeft.
tarmac expert sram force
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr

franskem
Forum-lid

franskem 07 okt 2009 17:33

Ik zit een beetje voor dezelfde keuze. Al hoewel ik neig naar de exclusiviteit van de Kuota en dan in het wit.
Ik zit alleen met de Miche Race wielen. Ik kan niet echt vinden of die wat betrouwbaar zijn.
is het verstandiger om voor campa te gaan ipv shimano of niet?

lang22
Forum-lid

lang22 24 jan 2010 15:53

@ Cubemeister, buddo brengt het wel een beetje ongenuanceerd. Ik vind wel dat er een kern van waarheid in zit. Een mooie tussenweg zou zijn, eerst advies over de keuze van de geselecteerde fietsen. Daarnaast alternatieven aandragen. Ik ben met je eens dat alternatieven aandragen juist goed is om de TS een juiste keuze te kunnen laten maken.

Toevallig zit ik nu ook te twijfelen tussen deze 2 fietsen. Ik ga binnenkort de Kuota Kharma bestellen. Ik heb ze beide gezien en bereden, toch vind ik de Kuota echt een snoepje. Eerst had ik mijn zinnen gezet op de Cube, maar toen ik m eenmaal zag vond ik m toch niet zo super.
Succes met je zoektocht.
hahaha

pmn1963
Forum-lid

pmn1963 15 apr 2010 21:25

vriend van mij kocht een Kharma
Brak zijn Bianchi (ik ook eens jaren geleden) en moest zo snel mogelijk een nieuwe fiets hebben dus niet veel reactietijd en viel bij onze fietsenmaker Ruebens Sport (sijsele belgie) op een Kharma
Eerste rit was de Achouffe Classic in de ardennen en nooit ging Tony zo snel naar beneden en boven
Zijn Kharma is model 2009 in het zwart met Ultegra SL Compact en die mooie stijve rode velgen van Miche
Stijf genoeg en dus nog comfortabel en rond de 8kilo voor 2.100€
Prachtbolide met de looks van een Proteam bike
KOPEN DIE KUOTA
pmn1963

franskem
Forum-lid

franskem 15 apr 2010 21:29

heb ooit voor dezelde keuze gestaan. Gekozen voor de Kuota, de witte uitvoering.
Fiets is al mooi van zichzelf, maar het kan/mag altijd fraaier ;-)

Afbeelding

Zo staat de fiets er nu bij, maar is nog lang niet af.

Plaats reactie