Ja ik meen het, maar niet op de manier waarop je het interpreteerde
Ik bedoelde te zeggen dat daglenzen sneller vuil worden, voor de rest is het vanzelfsprekend dat maandlenzen er beter tegen bestand zijn om langer in te houden t.o.v. daglenzen..
Help, mijn contactlenzen vallen uit
-
- Forum-lid
Heb vandaag een anderhalf uur met een fietsbril op gefiets. Nu snap ik waarom zo'n fietsbril er uitziet als hij er uitziet! Amper wind meer in de ogen, volledig zicht en het belangrijkst, mijn lenzen zijn blijven zitten. Dat stelt gerust, geen extra setjes lenzen mee of angst om de lenzen te laten schieten.
-
- Forum-lid
Ik had na het fietsen vaak last van 'beslagen' lenzen, ook door uitdroging. Sinds ik met een goede fietsbril rij, is mijn probleem ook opgelost. Blijkbaar toch handig voor lenzendragers om een fietsbril te overwegen, als je last hebt van je lenzen.
-
- Forum-lid
Over het algemeen passen daglenzen minder goed dan goed aangemeten (maand)lenzen.
Ik heb zelf geen goede ervaringen met daglenzen, snel last van zere ogen en het gevoel dat ze te strak zitten.
Met mijn standaard maandlenzen nog nooit problemen gehad tijdens het fietsen.
Ik heb zelf geen goede ervaringen met daglenzen, snel last van zere ogen en het gevoel dat ze te strak zitten.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders
-
- Forum-lid HC
campa=super schreef:Over het algemeen passen daglenzen minder goed dan goed aangemeten (maand)lenzen.
Alles draait om een goede pasvorm. Bij een goede opticien laten opmeten en het wil nog wel eens per merk lens verschillen. Gebruik zelf daglenzen en geen enkel probleem. Zelfs niet bij het fietsen.
What makes the boat go faster?
Ken het probleem.. heb een paar keer mn lenzen uitgeknipperd tijdens het schaatsen en fietsen. Vooral de keer tijdens een criterium was dat nog best spannend; zij aan zij door de bocht met één oog zicht (de ander was -5).
Voorkomen kun het het vooral door het dragen van goede kwaliteit lenzen en door regelmatig te knipperen.
Voorkomen kun het het vooral door het dragen van goede kwaliteit lenzen en door regelmatig te knipperen.
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.
-
- Forum-lid
Lenzen zijn en is iets persoonlijks. Bij de 1 vallen ze eruit en bij de ander moet je ze er met een beitel eruit rammen.
Nee er bestaat niet zoiets als goed of fout (merk, type etc). Je ogen zijn geschikt of minder geschikt voor lenzen. Heel jammer als ze eruit vallen, tis niet anders.
Tip: Daglenzen plakken doorgaans beter dan maandlenzen.
Nee er bestaat niet zoiets als goed of fout (merk, type etc). Je ogen zijn geschikt of minder geschikt voor lenzen. Heel jammer als ze eruit vallen, tis niet anders.
Tip: Daglenzen plakken doorgaans beter dan maandlenzen.