Casette of Kettingblad
hmm, ben benieuwd of je een 39 kunt vinden voor je compact. Mij is het nog niet gelukt voor m'n ultegra crankstel en heb begrepen dat het ook technisch niet kan. Je hebt niet voor niks een apart compact crankstel naast een double. Ik hoop voor je dat het bij jouw type wel kan.
gr Ivan
gr Ivan
Een 34 op een double crankstel zal niet gaan, daar is de crank te groot voor.IEFF schreef:hmm, ben benieuwd of je een 39 kunt vinden voor je compact. Mij is het nog niet gelukt voor m'n ultegra crankstel en heb begrepen dat het ook technisch niet kan. Je hebt niet voor niks een apart compact crankstel naast een double. Ik hoop voor je dat het bij jouw type wel kan.
Een (speciale) 39 op een compact crankstel kan wel, o.a. TA Specialites en Stronglight maken die.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
IEFF schreef:hmm, ben benieuwd of je een 39 kunt vinden voor je compact. Mij is het nog niet gelukt voor m'n ultegra crankstel en heb begrepen dat het ook technisch niet kan. Je hebt niet voor niks een apart compact crankstel naast een double. Ik hoop voor je dat het bij jouw type wel kan.
gr Ivan
Je FM heeft je een mooi verhaaltje wijs gemaakt, ik zou heeeel snel een andere gaan zoeken. Er zijn namelijk legio merken die bladen leveren die gewoon op je Shimano CT crankstel passen.
zojuist even gekeken. het gaat bij mij crank (M.O.st Linx CE Megan) inderdaad om 110 BCD bladen. (Campagnolo Compatible?)
zo lang ik zorg dat het een 110 BCD blad is voor compact zit ik toch goed?
wat is trouwens het verschil tussen PCD & BCD?
zo lang ik zorg dat het een 110 BCD blad is voor compact zit ik toch goed?
wat is trouwens het verschil tussen PCD & BCD?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
is er een manier om te controleren wat er nu op zit? qua meeting afstand van de boutjes? blad zelf zegt: 34T 110 BCD
deze misschien?
FSA
deze misschien?
FSA
-
- Forum-lid
- Berichten: 1665
- Lid geworden op: 27 aug 2007 14:34
Als je blad 34T 110 BCD aangeeft zou ik vermoeden dat het om een gewone compact gaat.
Alle 5 boutjes op de cirkel van 110mm. Bij mijn weten is het enkel Campa die weer eens speciaal moest doen bij zijn carbon compact cranckstellen. Daar gaat 1 boutje rechtstreeks in de cranck wat tot daar nog aan toe is maar het staat niet op de 110 mm cirkel.
Je hebt volgens mij dus een TA Zephyr nodig. Goeie en mooie bladen trouwens, BBB zijn ook werkelijk schitterend afgewerkt maar ietsje duurder.
Alle 5 boutjes op de cirkel van 110mm. Bij mijn weten is het enkel Campa die weer eens speciaal moest doen bij zijn carbon compact cranckstellen. Daar gaat 1 boutje rechtstreeks in de cranck wat tot daar nog aan toe is maar het staat niet op de 110 mm cirkel.
Je hebt volgens mij dus een TA Zephyr nodig. Goeie en mooie bladen trouwens, BBB zijn ook werkelijk schitterend afgewerkt maar ietsje duurder.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.
Jay schreef:zojuist even gekeken. het gaat bij mij crank (M.O.st Linx CE Megan) inderdaad om 110 BCD bladen. (Campagnolo Compatible?)
zo lang ik zorg dat het een 110 BCD blad is voor compact zit ik toch goed?
wat is trouwens het verschil tussen PCD & BCD?
Klop, zolang je zorgt dat een een 110 bcd blad is zit je goed. Daar zijn veel passende bladen voor van 34 t/m 39 moet in ieder geval lukken iets te vinden.
Iedereen bedankt voor de snelle reacties !
zijn er qua kettingbladen nog merken die ik links moet laten liggen (de gene die niet passen zowiezo) maar qua merk?
dit is trouwens de crank die op mijn fiets zit. standaard BCD 110?
zijn er qua kettingbladen nog merken die ik links moet laten liggen (de gene die niet passen zowiezo) maar qua merk?
dit is trouwens de crank die op mijn fiets zit. standaard BCD 110?