Parijs-Roubaix.....niet gestolen
vallen kun je altijd maar meestal is het niet vnl meeval of geluk die een rol speelt maar juist het op de grens van je mogelijkheden zitten en daardoor risico's beginnen nemen: ietsje sneller een bocht aansnijden dan je normaal zou doen om toch geen meter op het wiel van je voorganger (Boonen) prijs te geven met de gedachte dat je misschien definitief moet afhaken + de vermoeidheid natuurlijk.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
- de zwarten
- Forum-lid HC
Die fietswissel ging vrij snel; ik vermoed dat het hem ongeveer 15 seconden heeft gekost. De aanzet na de fietswissel was indrukwekkend; er ging heel veel 'grinta' en kracht van uit (en daarmee alleen al maakte hij snel 10 seconden goed). Het was duidelijk dat hij heel gretig was, er veel zin in had en nog veel overschot had. De koplopers waren denk ik ook blij dat het tempo even zakte, zodat ze allen even konden recupereren. Boonen was samen met Hushovd de enige die het tempo hoog genoeg kin/wil houden. Flecha probeerde zich te sparen, Pozzato ook, en Vansummeren en Hoste deden wat ze konden.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
Ijzeren Briek schreef: Het is Pozatto zijn goed recht om te koersen zoals hij wil en in het wiel van Boonen te kruipen maar ik zou het jammer gevonden hebben als hij won door gans de dag in het wiel te kruipen, nauwelijks werk te verrichten om vervolgens op de piste te winnen.
Voor mij dus oververdiende overwinning wegens constant zelf het initiatief genomen ondanks het irritante koersgedrag van Pozatto.
Nu, ik vond dat dat eergisteren nogal meeviel eigenlijk: hij heeft weliswaar niet de koers gedragen zoals Boonen, maar deed wel zijn deel van het werk - alvast heel anders dan in de RVV, waar hij me ook zwaar teleurstelde (dacht hij ginder nu echt dat Boonen hem tot bij Devolder zou brengen? blijft me een raadsel...)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
Hmm..ik vond het een mooie race met een verdiende winnaar. Hushovd kon duidelijk niet bij Boonen blijven, 't is toch een kunst om op die kasseien ook veilig de bochten door te komen. Pozzato reed dit keer wel zijn eigen race, gelukkig geen herhaling van vorige week tijdens de ronde van vlaanderen, dat leek nergens op. En Hoste...tsja, ach, ik snap dat je gefrustreerd bent als je over iemand anders heen valt, maar het lijkt me duidelijk dat Flecha daar niet voor z'n lol ging liggen he??
Wat een carnavals bedoening daar op het carrefour de l'arbre zeg trouwens. Dat heeft in sommige gevallen niks meer met wielerliefhebberij te maken, dat is gewoon puur zuip-en-hos-gedrag. Jammer, want op deze manier staan iedereen in no time weer achter een paar hekken weg gedrukt.
Maar ja, al met al...Boonen een terechte winnaar, en wat een klasse om die koers 3 keer te kunnen winnen. Heel sterk!
Wat een carnavals bedoening daar op het carrefour de l'arbre zeg trouwens. Dat heeft in sommige gevallen niks meer met wielerliefhebberij te maken, dat is gewoon puur zuip-en-hos-gedrag. Jammer, want op deze manier staan iedereen in no time weer achter een paar hekken weg gedrukt.
Maar ja, al met al...Boonen een terechte winnaar, en wat een klasse om die koers 3 keer te kunnen winnen. Heel sterk!
Als je PR wilt winnen, moet je rijden zoals Boonen dat deed en niet zoals die andere vijf. Waarmee ik wil zeggen dat alle zever over geluk door valpartijen totaal van de pot gerukt is.
Op de kasseistrook voor het carrefour zit Boonen vanachter in de groep, want dat is niet zo'n geweldig lastige strook. Ik geloof dat hoste daar op kop reed. De strook waar het wel gaat gebeuren, Carrefour dus, is de strook waar je eerst moet rijden, misschien nog tweede, zodat je kunt anticiperen op de eerste. Eigenlijk is het simpel, als je wil winnen , ligt je eerste finisch aan het begin van carrefour.
Als je jezelf vanachter in de groep laat drummen op carrefour, ben je gewoonweg niet de beste, en dat is wat Hoste en Flecha en Vansummeren overkwam. Dat ze dan uiteindelijk allemaal tegen de grond liggen is helemaal niet verwonderlijk. Daarvoor is het de finale van Roubaix natuurlijk. Het is zelden de koprijder die valt.
Hoste zou Flecha misschien nog wel dankbaar moeten zijn, want iets beter als een vierde plek zat er nooit in, en nu heeft hij nog iemand die hij de schuld kan geven ook. Flecha zelf zou trouwens ook nooit gewonnen hebben volgens mij. Simpelweg omdat dat niet in zijn aard zit.
En dan Hushovd en Pozzato... Dat Hushovd in de fout gaat zegt genoeg. Hij kon het tempo van Tom niet volgen, en dat Pozzato die paar seconden niet kan dichten is ook een heel eerlijk beeld van de waardeverhoudingen. Als Parijs Roubaix twee weken eerder gereden was, had pozzato het wel gehaald me dunkt. Dat de val van flecha hem een paar seconden achteruitslaat, en dat hij daardoor nooit kan terugkomen is natuurlijk wel spijtig voor hem. Maar aangezien je (volgens zwevers en filosofen) altijd krijgt wat je verdient, was dit zijn verdiende loon voor het wanvertoon in de ronde.
kortom, iedereen heeft zijn deel van de miserie gehad( fietswissel en val voor Boonen, jaja), en er is er ééntje die met voorsprong aankomt. dan weetjetwel he?
Op de kasseistrook voor het carrefour zit Boonen vanachter in de groep, want dat is niet zo'n geweldig lastige strook. Ik geloof dat hoste daar op kop reed. De strook waar het wel gaat gebeuren, Carrefour dus, is de strook waar je eerst moet rijden, misschien nog tweede, zodat je kunt anticiperen op de eerste. Eigenlijk is het simpel, als je wil winnen , ligt je eerste finisch aan het begin van carrefour.
Als je jezelf vanachter in de groep laat drummen op carrefour, ben je gewoonweg niet de beste, en dat is wat Hoste en Flecha en Vansummeren overkwam. Dat ze dan uiteindelijk allemaal tegen de grond liggen is helemaal niet verwonderlijk. Daarvoor is het de finale van Roubaix natuurlijk. Het is zelden de koprijder die valt.
Hoste zou Flecha misschien nog wel dankbaar moeten zijn, want iets beter als een vierde plek zat er nooit in, en nu heeft hij nog iemand die hij de schuld kan geven ook. Flecha zelf zou trouwens ook nooit gewonnen hebben volgens mij. Simpelweg omdat dat niet in zijn aard zit.
En dan Hushovd en Pozzato... Dat Hushovd in de fout gaat zegt genoeg. Hij kon het tempo van Tom niet volgen, en dat Pozzato die paar seconden niet kan dichten is ook een heel eerlijk beeld van de waardeverhoudingen. Als Parijs Roubaix twee weken eerder gereden was, had pozzato het wel gehaald me dunkt. Dat de val van flecha hem een paar seconden achteruitslaat, en dat hij daardoor nooit kan terugkomen is natuurlijk wel spijtig voor hem. Maar aangezien je (volgens zwevers en filosofen) altijd krijgt wat je verdient, was dit zijn verdiende loon voor het wanvertoon in de ronde.
kortom, iedereen heeft zijn deel van de miserie gehad( fietswissel en val voor Boonen, jaja), en er is er ééntje die met voorsprong aankomt. dan weetjetwel he?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Hushovd was diegene die als 1e de strook op stuurde, in de bocht waar Flecha onderuit schoof ging daarvoor Hushovd op een haar na onderuit. Die bocht daarna was gewoon een stuurfout. Al vind ik dat die reclame met die stalenpinnen daar niet thuis hoorde. Je ziet als renner het risico niet en je kan er vreselijk hard door onderuit gaan. Er hadden daar gewoon dranghekken een meter uit de berm moeten staan.
-
- Forum-lid HC
Ik vind die reclame boorden ook niet zo handig je ziet ze inderdaad niet. En ik had het wel willen zien als ie erbij had gebleven
maargoed neemt niet weg dat boonen een terrechte winnaar is. De omstandigheden waren voor iedereen gelijk.
Ps.
Ik snap niet dat iedereen zo op pippo zat te schelden in Vlaanderen. Hij had duidelijk meegekregen bij Boonen blijven en andersom volgens mij ook en als er twee vechten om een been.
maargoed neemt niet weg dat boonen een terrechte winnaar is. De omstandigheden waren voor iedereen gelijk.
Ps.
Ik snap niet dat iedereen zo op pippo zat te schelden in Vlaanderen. Hij had duidelijk meegekregen bij Boonen blijven en andersom volgens mij ook en als er twee vechten om een been.
boonen terechte winnaar ja zeker koerste sterk . valpartijen jammer voor het verloop licht het aan de stuurkunsten van sommoge coureurs lees ik boonen was toch ook al gevallen ?.pozatto koerst niet mee deze man heeft geen enkele steun
van een ploegmaat wat moet hij dan . misdragingen vlaams publiek en koersvervalsing boonen kreeg zelf bijna een vlag van quikstep in zijn wiel door dit soort idioten maar let wel dit zijn niet de echte wielergekke vlamingen dit is een kleine groep mensen die het verzieken voor de echte fans . motor ongeluk
ik had het opgenomen en het lijkt er sterk op dat de motor rijder het te laat ziet
dat er ineens een stoeprand aankomt waar de weg een meter smaller wordt en dat hij deze niet meer heeft kunnun ontwijken . nog een negatieve vraag voor
forum lezers hoe vaak gaan ze bij rabo nog op hun bek met de giants is dit nu
gewoon domme pech of ligt dit aan het stuurgedrag van de fiets .het aantal vallen
van rabo,s is toch wel belachelijk hoog dit zeizoen gevallen daargelaten waar ze niets aan kunnen doen zoals langeveld vandaag in de schelde prijs .
van een ploegmaat wat moet hij dan . misdragingen vlaams publiek en koersvervalsing boonen kreeg zelf bijna een vlag van quikstep in zijn wiel door dit soort idioten maar let wel dit zijn niet de echte wielergekke vlamingen dit is een kleine groep mensen die het verzieken voor de echte fans . motor ongeluk
ik had het opgenomen en het lijkt er sterk op dat de motor rijder het te laat ziet
dat er ineens een stoeprand aankomt waar de weg een meter smaller wordt en dat hij deze niet meer heeft kunnun ontwijken . nog een negatieve vraag voor
forum lezers hoe vaak gaan ze bij rabo nog op hun bek met de giants is dit nu
gewoon domme pech of ligt dit aan het stuurgedrag van de fiets .het aantal vallen
van rabo,s is toch wel belachelijk hoog dit zeizoen gevallen daargelaten waar ze niets aan kunnen doen zoals langeveld vandaag in de schelde prijs .
al is de carbonman nog zo snel de staalman achterhaald hem wel
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Zoveel zijn die Rabo's niet gevallen dit jaar volgens mij. En een ieder die gekoerst heeft weet dat je bij de meeste valpartijen er weinig aan kunt doen. Als ze voor je besluiten om richting het asfalt te gaan en je zit er kort achter kan je daar niets meer aan verhelpen.
Ik neem aan dat je bijv op de val van Fleche zin speelt? Kijk eens hoe Hushovd door diezelfde bocht ging, dat ging maar op een haar na goed. Als ze erachter ietsje harder rijden dan gaat het dus mis.
Ps: kan je zinnen gewoon met hoofdletters beginnen en afsluiten met een leesteken? Dat leest wel zo fijn.
Ik neem aan dat je bijv op de val van Fleche zin speelt? Kijk eens hoe Hushovd door diezelfde bocht ging, dat ging maar op een haar na goed. Als ze erachter ietsje harder rijden dan gaat het dus mis.
Ps: kan je zinnen gewoon met hoofdletters beginnen en afsluiten met een leesteken? Dat leest wel zo fijn.
- oldandslow
- Forum-lid
Erg spijtig dat door het chauvinisme van onze Belgische vrienden zoveel ongenuanceerde kreten worden geslaakt in dit forum, maar ook op Sporza. Als Boonen op kop rijd is hij ijzersterk, als Flecha dat doet is hij dom en smijt hij met zijn krachten. Als Boonen, Devolder en Chavanel in een ijzersterk collectief samenwerken om Pozzato murw te rijden is dat taktisch slim, als Pozzato taktisch slim is en in het wiel van een Quikstepper gaat zitten is dat laf. Het valt me toch wel op dat het schijnbaar een Belgische gewoonte is om met het vingertje naar buitenlanders te wijzen, de opmerkingen van Hoste raken kant nog wal en als hij een echte sportman is zou hij daarvoor zijn excuses dien te maken. Boonen was zondermeer de sterkste, en heeft dat bewezen. Maar van mij had Pozzato mogen winnen, of Knaven, of Langeveld, of Hushovd, of gewoon een andere goede renner. Maar als dat geen Belg was geweest was die misschien wel gelyncht door die zatte Belgen.
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works