Ombouw flatbar naar racestuur
Hallo allen,
Mijn Orbea Spatios (2007) wil ik gaan ombouwen naar een racefiets, wat in dit geval wil zeggen een ander stuur (momenteel een flatbar) met bijbehorende shifters.
De afmontage van deze fiets is 105. Wat moet ik buiten de aanschaf van het stuur, STI's en wellicht een kabel nog in gedachte houden bij dit projectje?
Vriendelijk dank voor alle info alvast!
groet,
Lau.
edit: vergeten te vermelden, de fiets is een 10-speed triple.
Mijn Orbea Spatios (2007) wil ik gaan ombouwen naar een racefiets, wat in dit geval wil zeggen een ander stuur (momenteel een flatbar) met bijbehorende shifters.
De afmontage van deze fiets is 105. Wat moet ik buiten de aanschaf van het stuur, STI's en wellicht een kabel nog in gedachte houden bij dit projectje?
Vriendelijk dank voor alle info alvast!
groet,
Lau.
edit: vergeten te vermelden, de fiets is een 10-speed triple.
Cube AMS Comp 2010
Next: Specialized Roubaix òf Bianchi Via Nirone C2C ??
-
- Forum-lid
je moet ook even goed nadenken over de lengte van je zit en dus je stuurpen want die kan nog wel eens flink veranderen...
Ook heben flatbars vaak een andere diameter dus een andere stuurpen zal in dat geval ook nodig zijn..
Ook heben flatbars vaak een andere diameter dus een andere stuurpen zal in dat geval ook nodig zijn..
Een andere voorder had ik idd al eens wat over opgevangen, maar dat ga ik dan eerst maar eens proberen.
Wat de lengte van de zit aangaat wil ik deze zoveel mogelijk rechtop houden voor zover je daar met een racefiets over kan spreken natuurlijk.
Overigens is de ombouw enkel om wat weer mogelijkheden tot handen verzetten te hebben, met een flatbar zijn die wat beperkt.
Wat de lengte van de zit aangaat wil ik deze zoveel mogelijk rechtop houden voor zover je daar met een racefiets over kan spreken natuurlijk.
Overigens is de ombouw enkel om wat weer mogelijkheden tot handen verzetten te hebben, met een flatbar zijn die wat beperkt.
Cube AMS Comp 2010
-
- Forum-lid
in dat geval zou ik gewoon bar ends op me stuur monteren .. ben je met een paar tientjes klaar en hoef je je verder nergesn zorgen over te maken..
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
hendrikjan schreef:in dat geval zou ik gewoon bar ends op me stuur monteren .. ben je met een paar tientjes klaar en hoef je je verder nergesn zorgen over te maken..
Maar in vergelijking met een racestuur heb je er nog altijd niet veel aan. Het is vooral een andere houding, maar niet een meer aerodynamische houding. En dat laatste is toch hetgeen wat zo fijn is aan een racestuur, met tegenwind lekker met je handen op de shifters rijden bijv.
Dat zal van de onderdelen afhangen... hierboven staat wat je (mogelijkerwijs) allemaal nodig hebt, dus gooi het bij een grote webshop even allemaal in het winkelwagentje en je weet het...Jeroen82 schreef:Wat zou het mij kosten om een 2jaar oude flatbar te vervangen door een koers stuur?