thompson of kuota?
Hallo forumleden, ik rijd momenteel nog op een stalen ros en wil overstappen naar carbon. Ik heb de keuze tussen twee 2e hands modellen die ik ben tegengekomen op internet. Graag zou ik jullie mening willen weten welke van de twee kwalitatief het beste is. Het betreft de volgende twee modellen:
1. Thompson maestro;
Er zitten nieuwe remblokken op, Alle onderdelen (Groep) zijn net een jaar. Set reserve wielen Fullcrum.
Frame : Full carbon maat 58 2007
Groep : Campa Centeur 2008
Wielen : Campa Khamsin
Stuur/zadelpen : Fsa Carbon
Zadel : Selle Italia
2. Kuota kharma 2008
campagnola centaur 10v
cassette centaur en ketting is juist vernieuwd
alsook remblokjes voor en achter, en volledig nagekeke
MAAT LARGE - 58 cm
Frame Full Carbon
Vork Kuota m60
Stuurpen Deda Quattro
Stuurbocht Deda Big Peiga
Zadelpen Deda Metal Stick
Zadel Selle Italia genuine gel
Wielen Mavic Ksyrium
Banden NIEUW vredestein fortezza tricomp voor en achter
Gewicht 8-10 kg
Centaur carbon 10V
crankstel 52/39
casette 11/23
de prijzen van beide fietsen zijn nagenoeg gelijk.nullkuota kharma 2008null
1. Thompson maestro;
Er zitten nieuwe remblokken op, Alle onderdelen (Groep) zijn net een jaar. Set reserve wielen Fullcrum.
Frame : Full carbon maat 58 2007
Groep : Campa Centeur 2008
Wielen : Campa Khamsin
Stuur/zadelpen : Fsa Carbon
Zadel : Selle Italia
2. Kuota kharma 2008
campagnola centaur 10v
cassette centaur en ketting is juist vernieuwd
alsook remblokjes voor en achter, en volledig nagekeke
MAAT LARGE - 58 cm
Frame Full Carbon
Vork Kuota m60
Stuurpen Deda Quattro
Stuurbocht Deda Big Peiga
Zadelpen Deda Metal Stick
Zadel Selle Italia genuine gel
Wielen Mavic Ksyrium
Banden NIEUW vredestein fortezza tricomp voor en achter
Gewicht 8-10 kg
Centaur carbon 10V
crankstel 52/39
casette 11/23
de prijzen van beide fietsen zijn nagenoeg gelijk.nullkuota kharma 2008null
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Nee andersom, ondanks dat ik fan van Campagnolo wielen ben, moet ik zeggen dat Ksyriums echt een betere koop zijn in deze. Khamsin's zijn de goedkoopste wielen van Campagnolo. Ze gaan voor goed €100 over de toonbank, ter vergelijking Ksyriums gaan voor ong €300.
De Kuota is ook zonder twijfel van een toerfietser geweest (spd pedalen, bel, fietspomp, hoogte verschil zadel-stuur), kans dat de fiets afgeragd is lijkt me vrij klein.
De Kuota is ook zonder twijfel van een toerfietser geweest (spd pedalen, bel, fietspomp, hoogte verschil zadel-stuur), kans dat de fiets afgeragd is lijkt me vrij klein.
Kuota Kharma is niet superstijf maar ruim voldoende. Tenzij je erg zwaar bent of de benen van Tom Boonen hebt. Bedenk dat een superstijf frame ook minder comfortabel is.
Ik rij nu mijn vierde seizoen met een Kharma en ben er erg tevreden over.
Let wel op met de juiste maat, het is een slooping frame.
Waar heb je dat trouwens gelezen op dit forum?
Ik rij nu mijn vierde seizoen met een Kharma en ben er erg tevreden over.
Let wel op met de juiste maat, het is een slooping frame.
Waar heb je dat trouwens gelezen op dit forum?
reactie op Gene: gelezen over vermeende slappe frame van kuota bij de discussie kuota kharma of trek madone. Opmerking betreft wel de grotere kaders van Kuota.
Gene merkt op dat het een slooping frame is. Ik heb een binnenbeen lengte van 85 cm en ben 1,85 lang. Ik rijd nu op een 59 frame (ook een tweede hands) en heb hier geen problemen mee. Zou een 58 maat dan voor mij een juiste maat zijn?:rolleye:
Gene merkt op dat het een slooping frame is. Ik heb een binnenbeen lengte van 85 cm en ben 1,85 lang. Ik rijd nu op een 59 frame (ook een tweede hands) en heb hier geen problemen mee. Zou een 58 maat dan voor mij een juiste maat zijn?:rolleye:
tjerkstra schreef:reactie op Gene: gelezen over vermeende slappe frame van kuota bij de discussie kuota kharma of trek madone. Opmerking betreft wel de grotere kaders van Kuota.
Als een 59 klassiek frame jouw maat is, dan denk ik dat een 58 slooping frame te groot is voor je. Ik ga er van uit dat deze maten center-top zijn.
Check ook eens de lengte van de bovenbuis.
Het lijkt me dat je een lang bovenlijf hebt ivh met je beenlengte. In dat geval heb je een frame met langere bovenbuis nodig.
Als je voor een slooping frame kiest, heb je ong een 55 nodig. Maar zeker zo belangrijk is de lengte van de bovenbuis en ik denk dat een Kuota frame aan de korte kant is voor je.
Best bereken je de juiste maat via een meetprogramma of laat je je opmeten.
Best bereken je de juiste maat via een meetprogramma of laat je je opmeten.
-
- Forum-lid
Ik persoonlijk zou voor de Kuota gaan.