Alles over vakanties op én met de fiets

St Moritz

woestijn5
Forum-lid

woestijn5 10 apr 2009 17:11

Hallo,

We zijn een groepje competitieve duatleten en wensen een trainingsstage te organiseren in St Moritz.
Deze plaats is vooral gekend bij de atletiek, ideale trainingslocatie trouwens met prachtige infrastructuur op 2000m hoogte.
Mijn vraag is echter of deze plaats ook geschikt is voor fietsers, dat het een bergstreek is weten we ondertussen ook al. Maar is het mogelijk om toch af en toe even op souplesse te rijden.
Kennen jullie overnachtingslocaties genre BB, of sporthotel tegen een redelijke prijs.
Groeten,
Dank bij voorbaat.

harmpie
Forum-lid

harmpie 12 apr 2009 20:15

Je hebt vele beklimmen in de buurt, echter de meeste zijn drukbevolkt met auto's, dus niet echt aan te raden. Op souplesse rijden kan wel, er zijn ook licht stijgende bergen te vinden.
Ik heb overnacht in een jeugdherberg, goed betaalbaar en goede maaltijden.
Echter zou ik er niet voor kiezen hier naar toe te gaan. Veel te veel verkeer als fietser zijnde, dat is niet echt een pretje, maar daarentegen wel weer geschikt voor atleten.

dario
Forum-lid

dario 14 apr 2009 12:22

Inderdaad prachtige maar helaas drukke cols - met klinkende namen als Bernina, Julier of Albula. Wat versta je onder een redelijke prijs? Want alles is relatief...
Sowieso betaal je in St.Moritz meer dan in de omliggende (vaak gezelligere) dorpen genre Samedan, Celerina, Pontresina of Maloja. Een zeer betaalbaar (wel wat groot en onpersoonlijk) sporthotel in Celerina is bv Alte Brauerei (met fietsenmaker vlak over de deur: altijd handig!); ook heel betaalbaar zit je aan de Cresta Run.

Zie voor overzicht http://www.engadin.stmoritz.ch/region/b ... 44.buchen/

Kies om te gaan fietsen in elk geval een rustige periode uit, want in het toeristisch seizoen snuif je meer uitlaatgassen dan berglucht, helaas...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Plaats reactie