overtraining
Ik weet het niet zeker maar ik denk dat ik in overtraining zit.
Mijn benen doen steeds pijn en voelen vermoeit aan.
Over 3 weken ziek geworden (ontsteking luchtpijp) en blijven verder trainen.
Vanaf dan gaat het van kwaad naar erger.
Rustpols normaal 45-47
vanaf mijn ziekte 51
nu al een paar dagen 45-46 terug
Ik eet nog goed maar ik slaap wel slecht.
Heb al eens 5 dagen van de fiets gebleven en daarna mij beperkt tot losrijden.
Na een weekje dan eens in zone LSD gereden en het was weer erger.
Dan maar weer 5 dagen gerust en vandaag nog eens geprobeert een uurtje in LSD te rijden.Ging wel goed maar daarna weer pijn in benen en vermoeit gevoel in de benen.
Hoe is overtraining op te lossen?
Ik ben verslaafd aan mijn fiets en een paar dagen zonder is moeilijk.
Is het wel overtraining?
Rustpols ligt toch niet zo veel te hoog?
Bloedonderzoek was in orde.
Mijn benen doen steeds pijn en voelen vermoeit aan.
Over 3 weken ziek geworden (ontsteking luchtpijp) en blijven verder trainen.
Vanaf dan gaat het van kwaad naar erger.
Rustpols normaal 45-47
vanaf mijn ziekte 51
nu al een paar dagen 45-46 terug
Ik eet nog goed maar ik slaap wel slecht.
Heb al eens 5 dagen van de fiets gebleven en daarna mij beperkt tot losrijden.
Na een weekje dan eens in zone LSD gereden en het was weer erger.
Dan maar weer 5 dagen gerust en vandaag nog eens geprobeert een uurtje in LSD te rijden.Ging wel goed maar daarna weer pijn in benen en vermoeit gevoel in de benen.
Hoe is overtraining op te lossen?
Ik ben verslaafd aan mijn fiets en een paar dagen zonder is moeilijk.
Is het wel overtraining?
Rustpols ligt toch niet zo veel te hoog?
Bloedonderzoek was in orde.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Dit heeft helemaal niets met overtraindheid te maken. Dan was bijv je bloedonderzoek ook absoluut niet in orde geweest.
Je hebt gewoon dom gedaan door vrolijk door te trainen terwijl je ziek was, daardoor ben je nu een stuk langer onder de pannen. Dat je nu zere benen hebt nadat je lang gefietst hebt vind ik niet zo vreemd.
Slaap je wel op regelmatige tijden, ga je op tijd naar bed en er weer op tijd uit?
Je hebt gewoon dom gedaan door vrolijk door te trainen terwijl je ziek was, daardoor ben je nu een stuk langer onder de pannen. Dat je nu zere benen hebt nadat je lang gefietst hebt vind ik niet zo vreemd.
Slaap je wel op regelmatige tijden, ga je op tijd naar bed en er weer op tijd uit?
Amclassic-fan schreef:Dit heeft helemaal niets met overtraindheid te maken. Dan was bijv je bloedonderzoek ook absoluut niet in orde geweest.
Mijn huisarts beweerde dat overtraindheid niet is op te maken uit een bloedonderzoek. Nu heb ik eerlijk gezegd niet zo heel veel vertrouwen in wat mijn huisarts allemaal beweerd op sportgebied maar ik ga me nu wel afvragen of dit nu waar is of niet...
-
- Forum-lid
Je huisarts heeft gelijk.
Overtraining is iets wat heel moeilijk is vast te stellen aan de hand van een paar vage symptomen. Het kan volgens mij soms wel uit een bloedonderzoek worden afgelezen, maar dat is zeldzaam.
Overtraining is iets wat heel moeilijk is vast te stellen aan de hand van een paar vage symptomen. Het kan volgens mij soms wel uit een bloedonderzoek worden afgelezen, maar dat is zeldzaam.
http://www.woutervr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn bloed was perfect normaal heeft mijn huis-sport dokter gezegd.
Nu is de vraag ook wat ik er zou kunnen aan doen?
Ik fiets voorlopig niet langer dan een uurtje.Dit lijkt wel of ik 6u op de fiets gezeten heb.
Terwijl ik normaal wekelijks een rit van 5 a 6u deed.
Nu is de vraag ook wat ik er zou kunnen aan doen?
Ik fiets voorlopig niet langer dan een uurtje.Dit lijkt wel of ik 6u op de fiets gezeten heb.
Terwijl ik normaal wekelijks een rit van 5 a 6u deed.
Als je denkt dat je overtraind bent: waarom geef je je lijf dan ook niet gewoon een weekje rust?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
wroosmalen schreef:Je huisarts heeft gelijk.
Bij overtraindheid zijn vaak een aantal waardes sterk verhoogd en bijv de ijzer waardes sterk verlaagd, maar het kan idd ook zonder sterk verstoord bloed beeld.
Maar overtraining is niet iets wat je in 2 weekjes oploopt, dat is namelijk nog gewoon vermoeidheid. Je raakt niet zo maar overtraind, je moet langere tijd echt te veel van je lichaam vragen.
-
- Forum-lid
en trainen met een infect zeker in het hoofd keel gebied is natuurlijk vragen om problemen , ook is het normaal dat tijdens het doormaken een infect wat hoger is evenals de lichaamstemp!!
mischien maak je je te druk en slaap je daarom slecht??
trainen als een beest vreten als een dykwerker. http://www.twitter.com/jjberga" onclick="window.open(this.href);return false;
johanandijk schreef:en trainen met een infect zeker in het hoofd keel gebied is natuurlijk vragen om problemen , ook is het normaal dat tijdens het doormaken een infect wat hoger is evenals de lichaamstemp!!
Mischien wel.Ik ben wel altijd al een slechte slaper geweest.
En door mij nu nog meer zorgen te maken slaap ik nog slechter.
Maar de pijn in mijn benen blijft.En ik blijf mij dus zorgen maken.
Weeral 3 dagen niet gereden.