Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Jockey wheel vastgelopen

stevendlv
Forum-lid

stevendlv 08 apr 2009 20:27

Beste leden,

Ik schakel jullie hulp in omdat het mij niet meer lukt om het weer werkend te krijgen. Heb hier onder een plaatje en filmpje om mijn probleem te verduidelijken. Een geleider (Jockey wheel in het engels) van de achterderaileur is vastgelopen en zorgt er ook voor dat de kabel daarom niet goed meer loopt. Ik weet helaas niet hoe ik deze er tussenuit moet krijgen. Graag hoor ik of jullie een oplossing hebben.

Filmpje: http://tinypic.com/player.php?v=2s7f0pk&s=5

Afbeelding

Alvast bedankt!

Steven

thirdplace
Forum-lid

thirdplace 08 apr 2009 21:57

geen flauw idee, maar je kan het ih vervolg mss voorkomen door de fiets te kuisen/onderhouden :D

perik
Forum-lid

perik 08 apr 2009 22:05

De derailleurwieltjes zitten vast met een inbusboutje dat gelijk ook de as is waar het wieltje op draait. Als je deze losdraait komt de achterkant van de derailleurkooi los en kun je de derailleurwieltjes eraf nemen. Wieltjes die een glijlagertje hebben kun je schoonmaken en smeren, anders kun je ze vervangen.

stevendlv
Forum-lid

stevendlv 09 apr 2009 00:25

Dank voor de reacties, had vanmiddag al het een en ander schoongemaakt en dat lijkt te helpen. Perik bedankt voor het verduidelijken had al het idee dat dit het moest zijn maar was mij niet duidelijk hoe het precies moest. Bedankt!

Plaats reactie