Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.
-
tarzander
- Forum-lid
tarzander
10 apr 2009 12:34
wroosmalen schreef:Het heeft volgens mij iets te maken met iets te veel druk op je voorvoet. Hierdoor worden er wat aders afgeklemd waardoor je tenen niet al te veel bloed meer krijgen en slapen gaan. Steunzolen kunnen dit verhelpen.
Ik heb dit ooit ergens opgevangen. Weet het niet meer zeker.
Heb het ook ooit eens gelezen. Ligt er ook aan of je platvoeten, holle voeten of gewone voeten hebt. Met holle voeten krijg je dus het probleem zoals wroosmalen zegt, de oplossing kan zijn een ondersteuning onder het midden van je voet waardoor je de druk van je voorvoet afhaalt. Heb zelf namelijk ook holle voeten en dit hielp bij mij.
suc6 iig
"Ink the future" | Freelance Ontwerper
-
moustache
- Forum-lid
moustache
10 apr 2009 13:02
Dit probleem heb ik ook GEHAD. Alles al geprobeerd; plaatjes naar voren, ietsje draaien, andere inlegzolen (heb holle voeten) etc. etc.
Totdat.... ik de inlegzolen van Northwave (sorry voor de reclame) in mijn Sidi's heb gelegd. Alle problemen als sneeuw voor de zon verdwenen. Geen brandende voeten meer, geen last meer van de bal van de voet, geen slapende tenen meer. Ik geniet met volle teugen sinds die zolen.
-
polderbeul
- Forum-lid
polderbeul
10 apr 2009 15:06
Kan je ieder soort zool gebruiken?
ik heb namelijk precies hetzelfde Shimano R076 schoenen, maat 44 heb normaal 42.
En mijn linker voet, valt altijd na ongeveer 25 minuten spinnen in slaap. Er lastig en afleidend
Het plaatje heb ik al verplaatst maar dat helpt niet een zooltje misschien wel.
ik begin net dus brand me niet af
-
tarzander
- Forum-lid
tarzander
10 apr 2009 16:25
Ik heb opvulstukjes gebruikt onder het midden van de zool (Blauwe Sidi-inlegzool), zodat mijn holle voet wordt opgevuld in de schoen. Ik heb het gewoon proefsgewijs gedaan door groot stuk te beginnen en dan steeds meer afknippen. Dus ook een andere zool zal je naar alle waarschijnlijkheid moeten bijknippen tot deze in de schoen past.
"Ink the future" | Freelance Ontwerper
-
beezer
- Forum-lid
beezer
10 apr 2009 16:51
Het enige wat helpt is de juiste maat schoenen EN steunzolen.
Voor de rest is het uitproberen alle fietschoenen zijn verschillend (helaas). Je weet na een uur fietsen pas of de schoenen ok zijn.
Ik rijd al 25 jaar met steunzolen EN helaas ook niet altijd zonder problemen, maar nadat ik Marresi schoenen gekoct had in de juiste maat waren de problemen weg !
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X
-
-divo-
- Forum-lid
-divo-
16 apr 2009 02:08
Persoonlijk kan ik helemaal niet tegen schoenen met een verhoogd voetbed. Wat je nodig hebt is dus erg persoonlijk.
Wel kun je je tenen bewegen en ff fietsen met je hielen naar beneden wijzend. Zodat bij een andere voetstand het bloed anders gaat stromen en spieren anders belast worden. Doe dit regelmatig en dan liefst vóórdat je kramp of slapende tenen krijgt.
-
janvr
- Forum-lid
janvr
17 apr 2009 01:14
romic schreef:Hallo,
Ik heb een probleem. Ik heb als schoenen de shimano sh r075. Met bijbehorende spd sl pedalen.
Grappig, ik heb dezelfde schoenen en hetzelfde probleem. Met mijn andere schoenen (Nalini, zelfde maat en plaatjes op dezelfde afstand gemonteerd) heb ik het probleem niet. Ik vermoed dat de schoenen bij de tenen toch te krap zijn als na verloop van tijd de voeten iets dikker worden. Wellicht de klittenbandstrook bij de tenen iets losser, en anders worden het andere schoenen.
-
sluit
- Forum-lid
sluit
17 apr 2009 02:26
ook ik rij op dit moment met die r075-schoenen rond en had in het begin precies hetzelfde probleem. Nadat ik het plastic riempje (weet even niet hoe ik het anders moet omschrijven) minder strak aantrok was het probleem verholpen. Dat sloot blijkbaar de doorbloeding af. Aan de 2 klittenband-sluitingen lag het in mijn geval niet.
Daarnaast merk ik dat ik bij warmer weer sokken aan moet trekken die zo dun mogelijk zijn. Dit om het zwellen van de voeten zoveel mogelijk tegen te gaan. En dan rij ik al met schoenen die 1,5 maat groter zijn dan mijn maat mijn gewonen schoenen.
-
darule
- Forum-lid
darule
15 mei 2009 01:38
Ik heb geen slapende tenen maar brandende voeten ter hoogte van de contactpunten met de spd sl pedalen. Ik heb idd holle voeten. Ik eens proberen, minder strak en als dat niet werkt ook een ophoging bij de holle voet! Jullie horen nog wel wat werkt!
-
niels1979
- Forum-lid
niels1979
15 mei 2009 23:33
Tot een paar weken geleden heb ik heel veel geld uitgegeven aan dezelfde problemen die hier beschreven staan. Steeds weer andere zooltjes, schoenen en of sokken.
Vorige maand ben ik naar de huisarts gegaan en die gaf me een verwijzing naar de Podotherapeut.
Zij heeft een blauwdruk gemaakt van mijn voeten en raad eens, de pijn en het brandende gevoel is verdwenen, want ik heb zooltjes aangemeten gekregen.
Deze zooltjes zijn op bepaalde plaatsen verhoogd zodat mijn voet daar extra steun krijgt.
Ik heb namelijk doorgezakte voorvoeten, is niet ernstig, maar gewoon fietsen zonder zooltjes kan dus niet.
Dus bespaar veel geld, energie en veel pijn door gelijk naar een huisarts te gaan en probeer daar een verwijzing te krijgen voor een Podotherapeut.
-
ikweetutnietmeer
- Forum-lid
ikweetutnietmeer
17 mei 2009 00:28
voor shimano schoenen geldt in ieder geval: 1 maat groter kopen dan je normale schoenmaat. buiten inlegzolen, plaatsjes verplaatsen etc. is er nog iets wat gedaan kan worden maar waar weinig mensen bij stilstaan.
veel mensen hebben namelijk ter hoogte van de enkels naar "binnen vallende" voeten. maak maar eens een foto van de achterkant van je voeten, misschien stel je dan vast dat je voeten ter hoogte van de enkels naar elkaar toe "vallen".
specialized heeft hier buiten inlegzooltjes ook zgn. 'wedges' (aan de ene kant hoger dan aan de andere kant) voor die je onder de inlegzolen kunt leggen. je voeten gaan dan rechter staan. bij mijn vriendin hielp dat.
een goede FM kan trouwens ook schoenplaatjes aanmeten.