Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Welke wielen?

lincity
Forum-lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 31 mei 2006 22:36

lincity 07 apr 2009 22:17

Ik heb mijn Vista SL's verkocht, en ben opzoek naar nieuwe wielen.

Wil ze vooral gaan gebruiken voor Criteriums en snelle ritten.
Ik ben 85kg, en wat sterker dan de normale criteriumrenner.
Daarnaast heb ik handgespaakt wielsetje waarmee ik buiten de wedstrijden om mee rijd.

welke zou voor mij het beste zijn en waarom?

Easton EA 70
Easton EA 90 SL
Easton EA 90 Aero
Easton EA 90 SLX

Fulcrum Racing 3

Campagnolo Zonda

Thanks, Lincity
Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd...

specializd
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 apr 2008 20:02

specializd 07 apr 2009 22:22

Ik ben sinds een jaar in het bezit van EA70 wielen en heb er veel problemen mee gehad. De stijfheid is top maar de betrouwbaarheid laat te wensen over. Zo heb ik al twee keer toe de achterwiellagers moeten laten vervangen )de laatste maal was het zelfs ingevreten' en nu weer )voor de tweede maal geknapte spaken.

Zelf weeg ik ongeveer 88 kg en heb de wielen in een Specialized Roubaix gestoken.

zito
Forum-lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 07 apr 2009 22:06

zito 07 apr 2009 22:24

Ikzelf heb Fulcrum Racing 3. Ben meer dan tevreden over deze wielen en ik ken zeer veel mensen die met Fulcrum rijden en even tevreden zijn. Ik heb de R3's als enige competitiewielen (ikzelf ben 2de jaars nieuweling) en heb gedurende deze 1,5 jaar dat ik ze heb nog niets last mee gehad zoals kapotte spaak, ... . Als ik jou was en het budget is groot genoeg zou ik overwegen om Fulcrum R1 of misschien Racing Zero (lichtere en zeker even stevige wielen) omdat ik familieleden heb die met deze wielen rijden.

Hopelijk maak je een goede keuze ;)

lincity
Forum-lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 31 mei 2006 22:36

lincity 08 apr 2009 13:07

Ik nijg het meest naar de Easton EA90SL. Extra spaken en een laag gewicht. Alleen zijn ze niet echt earo en missen de looks een beetje, wat Fulcrum R3 en Campa Zonda wel hebben...

Eigenlijk vallen de EA70's af omdat ze het kleine broertje zijn van de EA90SL.
Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd...

teejke
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 01 feb 2006 18:39

teejke 09 apr 2009 20:03

Ik zou voor de campagnolo zonda's gaan ik rijdt er nu een jaar mee en zijn nog kaarstrecht ik heb er toch zo'n slordige 15.000 km meegereden.
Nog beter maar ook duurder zijn de Eurus wielen ook van campagnolo er zijn zelfs protour teams die met deze wielen rijden.

perik
Forum-lid
Berichten: 3010
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 09 apr 2009 20:10

specializd schreef:Ik ben sinds een jaar in het bezit van EA70 wielen en heb er veel problemen mee gehad. De stijfheid is top maar de betrouwbaarheid laat te wensen over. Zo heb ik al twee keer toe de achterwiellagers moeten laten vervangen )de laatste maal was het zelfs ingevreten' en nu weer )voor de tweede maal geknapte spaken.


Wat doe jij daar dan allemaal mee? Met alle respect natuurlijk, maar bij normaal gebruik en fatsoenlijk onderhoud gebeurt zoiets niet. Topwielen!

sagax047
Forum-lid
Berichten: 181
Lid geworden op: 20 mar 2008 17:46

sagax047 10 apr 2009 00:01

EA70's topwielen noemen vind ik wel wat overdreven. Teveel problemen met de achternaaf, ook spaakbreuk wordt steeds vaker gemeld. Voor mij geen easton meer

Ga voor de fulcrum R3 of campa zonda, dan zit je sowieso goed :)

rezne
Forum-lid
Berichten: 1907
Lid geworden op: 09 jul 2006 16:27

rezne 10 apr 2009 00:44

De EA70 zijn prima, hier koers ik ook op. Fulcrum R1 en Eurus zijn naar mijn mening wel weer een stapje beter.
Let the legs do the talking
CR1 Update
Update 2

perik
Forum-lid
Berichten: 3010
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 10 apr 2009 00:57

sagax047 schreef:EA70's topwielen noemen vind ik wel wat overdreven. Teveel problemen met de achternaaf, ook spaakbreuk wordt steeds vaker gemeld. Voor mij geen easton meer

Ga voor de fulcrum R3 of campa zonda, dan zit je sowieso goed :)


Dat er allerlei problemen zouden zijn met Easton wielen is volgens mij typisch een geval van forumhype. Als we elkaar maar vaak genoeg vertellen dat spaakbreuk "gemeld wordt" dan gaat ietdereen er vanzelf in geloven, toch? Kijk maar eens de wielentopics van een jaartje geleden terug toen was het nog Easton voor en na, nu is plots Campa als enige zaligmakend. Ik ken een aantal mensen die ermee rijden waaronder een aantal hardrijders op de club. Wat onderhoud is af en toe nodig, maar verder zijn er geen problemen!

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 10 apr 2009 01:08

Ik heb toch wel wat vreemde problemen gehad met een setje Easton EA90 Aero. In één jaar in ieder geval de nodige problemen met het body en 2 keer spaakbreuk op onverklaarbare momenten. Omdat ik het vertrouwen in het setje daarna wel kwijt was heb ik inmiddels een setje Fulcrum Racing 1 gestoken.

Daarmee wil ik uiteraard niet alle Easton wielen maar even afserveren. Maar met name de spaakbreuken zijn toch zaken die echt niet mogen gebeuren en ik ken zo al twee andere gevallen van fietsers met dezelfde problemen.

perik
Forum-lid
Berichten: 3010
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 10 apr 2009 01:17

Wat ik wil aangeven is dat ik hier op het forum over een paar gevallen van problemen met Easton wielen lees, terwijl er ook enorm veel renners supertevreden mee zijn. Volgens mij gaat dat op voor elk product, er zijn altijd wel een paar gebruikers die het kapot krijgen. Zelfs Campa wielen ;)

stockie
Forum-lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 09 okt 2006 19:43

stockie 10 apr 2009 01:18

Ik daarintegen rijd ook al bijna een jaar op EA90 Aero wielen. echt topwielen. In het begin wat speling op de naaf, maar als je de stelschroefjes voor de speling borgt met wat loctite zijn die problemen ook voorgoed verdwenen. Vorige week heb ik zelfs de Ronde van Vlaanderen gereden met deze wielen. 60 per uur over de haaghoek of de stationsberg afdalen, of tegen 40 over de paddestraat donderden (allen kassei), geen probleem. (ik weeg wel maar een 57 kilo).
Stockie

Plaats reactie