Fiets in de auto
Allen,
Heb al wat rondgezocht maar nog niet gevonden wat ik zoek...
Graag zou ik op vakantie in de auto twee fietsen meenemen. Ik had bedacht dat twee fietsen zonder de wielen overdwars achter de voorstoelen moeten passen (bank naar beneden) en de overige bagage daar dan weer achter.
Maar... bestaan er systemen of rekjes die ik aan de laadvloer kan maken en waarop het frame dan bijvoorbeeld kan worden bevestigd? Op die manier staat de fiets stevig vast en is er weinig kans op beschadiging. Bestaat dit? Of hebben jullie andere tips/trucs?
Gr.
Heb al wat rondgezocht maar nog niet gevonden wat ik zoek...
Graag zou ik op vakantie in de auto twee fietsen meenemen. Ik had bedacht dat twee fietsen zonder de wielen overdwars achter de voorstoelen moeten passen (bank naar beneden) en de overige bagage daar dan weer achter.
Maar... bestaan er systemen of rekjes die ik aan de laadvloer kan maken en waarop het frame dan bijvoorbeeld kan worden bevestigd? Op die manier staat de fiets stevig vast en is er weinig kans op beschadiging. Bestaat dit? Of hebben jullie andere tips/trucs?
Gr.
-
- Forum-lid
"To conquer oneself is a greater victory than to conquer thousands in a battle"
Bij Bike-Components hebben ze een tas van 40,- waarin je makkelijk je wielen en fiets in kwijt kan. Vervolgens zou je makkelijker de fietsen op of naast elkaar kunnen plaatsen.
Ook kan je met die tas gratis je fiets in de trein vervoeren!
Ik heb 'm zelf ook aangeschaft en ben er best tevreden mee.
ps dat logo op de foto zit niet op de tas.
Ook kan je met die tas gratis je fiets in de trein vervoeren!
Ik heb 'm zelf ook aangeschaft en ben er best tevreden mee.
ps dat logo op de foto zit niet op de tas.
Watikjebrom schreef:Here you go: http://www.roseversand.de/output/contro ... etail2=736
Komt in de buurt, maar is het nog niet helemaal. Wat ik zoek staat niet in de lengte richting van de auto maar overdwars. En dan bij voorkeur één fiets stuur naar links en één fiets stuur naar rechts.... en als klap op de vuurpijl; liefst iets dat het achterwiel er ook nog uit gaat!!
Ik zoek rustig verder... en anders wordt het inderdaad gewoon een dekentje.
klinkt wel erg specifiek
Misschien zelf wat houten balken, een paar ijzeren L-profielen en een paar snelspaners kopen en een paar uur klussen?
Misschien zelf wat houten balken, een paar ijzeren L-profielen en een paar snelspaners kopen en een paar uur klussen?
De één is een stylist, de ander knakt gewoon z'n fiets in tweeën
LRTV Swift
LRTV Swift
Wat ik altijd doe is idd wielen eruit, lege verhuisdoos tegen de achterkant van de stoelen als bescherming, frame op zijn kop tegen de achterkant van de stoelen en aan de andere kant van het frame een hardboard plaat van 2 of 3 euro bij de gamma (zo'n dunne van dat geperste spul) en dan de koffers en ander bagage ertegenaan. Die plaat kun je desgewenst heel makkelijk op maat breken. Werkt prima. Staat stabiel en veilig.
-
- Forum-lid HC
In het najaar ga ik weleens langs het grofvuil, je zal je verbaasd zijn hoeveel mensen hun kussens van hun zomerstoelen weggooien! Perfect om tussen twee fietsen te liggen. 

Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Als de zitting naar voren klapt en de leuning plat komt te liggen moet je eens proberen hoe makkelijk de zititing eruit geschroefd kan worden.
Bij de XM haalde ik altijd de zitting eruit (2 boutjes) gooide die in de schuur en had met de leuning gewoon op z'n plek een perfekte ruimte voor 2 MTB's (achterwiel er nog in). Beetje bescherming ertussen en voorwielen erbij. Met een spanband over en onder de leuning door zat alles hartsikke mooi en in no-time op z'n plek
Bij de XM haalde ik altijd de zitting eruit (2 boutjes) gooide die in de schuur en had met de leuning gewoon op z'n plek een perfekte ruimte voor 2 MTB's (achterwiel er nog in). Beetje bescherming ertussen en voorwielen erbij. Met een spanband over en onder de leuning door zat alles hartsikke mooi en in no-time op z'n plek

Ik leg onze fietsen altijd met 2 dekens op de andere bagage... deken-fiets-deken-fiets-laken.... geen probleem, geen beschadiging, ook niet bij noodstops!
Ik ben zelf vrij lang dus als ik de stoel naar achteren doe, dan passen daar echt niet twee fietsen achter....
Ik ben zelf vrij lang dus als ik de stoel naar achteren doe, dan passen daar echt niet twee fietsen achter....