Alles over vakanties op én met de fiets

Scheldeprijs 11-4-2009

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 06 apr 2009 14:59

Omdat iedere keer dezelfde heuvels rijden ook kan vervelen zit ik er aan te denken om zaterdag in plaats van Veenendaal-Veenendaal naar België te rijden voor de Scheldeprijs, georganiseerd door WTC de Trappers uit Schoten.

Nu is de organisatie, het parcours en de sfeer van een Belgische tochten wat mij betreft vaak superieur aan die van tochten in Nederland. De website met informatie blijft helaas meestal wat achter. Ik heb inmiddels gevonden dat de lange afstand over 155km gaat en dat je kunt starten vanaf het Sint-Michielscollege in Schoten.

Zijn er hier wellicht mensen die 'm al eens hebben gereden? Is het de moeite waard? Het parcours zal gezien de locatie en een vergelijk met de profversie niet al te lastig zijn (tenzij er een flinke wind staat). Maar is het een mooie tocht om te rijden?


perik
Forum-lid
Berichten: 3010
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 06 apr 2009 15:03


bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 06 apr 2009 15:06

Ah, bedankt! Er stond me al vaag iets van bij dat ik er een keer wat van voorbij had zien komen maar ik kon het niet meer terugvinden.

Lijkt dus wel de moeite waard om eens uit te proberen. Mooie gelegenheid voor een duurtraining.

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 11 apr 2009 18:29

Vandaag maar weer eens op en neer naar België gereden om deze rit te doen.

Even na 7.00uur van huis vertrokken, ter plaatse inschrijven en rond 9.00uur op de fiets. Lekker met korte mouwen en korte broek, was prima te doen vanaf de start!

De meeste belgen waren vroeger vertrokken want ik heb de hele 150km alleen gereden. Maakt niet zoveel uit, is het weer een mooie duurtraining. Het parcours was wel aardig, vrij veel kleine rustige wegen en nauwelijks hoogteverschil. Alleen na de splitsing van de 2 afstanden zat er een minder stuk in waar je een behoorlijk aantal kilometers langs de grote baan moest rijden. Alsof het zo moest zijn begon het uitgerekend daar te regenen. Daar had ik natuurlijk niet op gerekend. Nou ja, hoort er bij...

Op het einde van de rit nog even op de grote plaat 2 kasseistroken aangevallen en met een voldaan gevoel weer bij de finish aangekomen. Daar kreeg je een lekker bordje pasta en een chocolade paashaas. Had ik net zo mooi wat calorieën verbrand. Komen ze met zo'n ding aanzetten.... ;)

Om klokslag 16.00uur weer thuis. Prima te doen dus, zo'n dagje op en neer. Zo nog even de fiets schoonmaken en dan vast in de stemming komen voor Parijs-Roubaix!

dewitte
Forum-lid
Berichten: 292
Lid geworden op: 06 aug 2007 18:36

dewitte 15 apr 2009 01:10

heb hem ook gereden afgelopen zaterdag en het was lekker toeren! tussen de buien door...:)

krijg je niet overal moet ikzeggen over die pasta en een paashaas, leuk idee....

Colnago E1
Als het niet gaat zoals het moet dat moet het zoals het gaat.

Plaats reactie