Cube agree GTC pro of Jan Janssen Equipe
-
- Forum-lid
Hoi mede forumleden,
Graag wil ik jullie mening weten over het volgende.
Ik ben op dit moment in de race voor of een Cube Agree GTC pro of een Jan Janssen Equipe.
Beide fietsen zijn van Carbon en hebben de volgende uitrusting:
Cube
* Deddacciai Black blade voorvork
* Syntace F139 stuurpen
* Syntace Racelite 2014 stuur
* Ultegra groepset (behalve voorderailleur is 105, de remmen zijn Shimano R560 en cranck deze zijn shimano R533)
* Wielen Easton Vista SL
* Zadel RFR Natutal Shape
* Zadelpen RFR Prolight
Jan Janssen
* Carbon voorvork
* Pro LT stuurpen
* Pro LT stuur
* Shimano 105 groepset (volledig)
* Mavick aksium wielen
* San Marco Aspide zadel
* Pro LT zadelpen.
De prijzen zijn nagenoeg gelijk.
Ik ga er ongeveer 4000 tot 5000 km per jaar mee rijden. Waarvan ruim 80% in de polder.
Ga ik het 105 / Ultegra verschil merken? Ik denk het zelf niet.
Heeft iemand ervaring met de frames? welke is beter, en is er uberhaupt wel een beter?
Of kan ik gewoon kiezen voor welke ik het mooist vindt, zoals ik de Equipe bij de fm heb zien staan ziet hij er erg gelikt uit.
Graag jullie eerlijke mening.
oh, ja ik ben niet op zoek naar een Red Bull fiets slechts naar een eerlijk advies over bovenstaande twee fietsen.
Thanks
Graag wil ik jullie mening weten over het volgende.
Ik ben op dit moment in de race voor of een Cube Agree GTC pro of een Jan Janssen Equipe.
Beide fietsen zijn van Carbon en hebben de volgende uitrusting:
Cube
* Deddacciai Black blade voorvork
* Syntace F139 stuurpen
* Syntace Racelite 2014 stuur
* Ultegra groepset (behalve voorderailleur is 105, de remmen zijn Shimano R560 en cranck deze zijn shimano R533)
* Wielen Easton Vista SL
* Zadel RFR Natutal Shape
* Zadelpen RFR Prolight
Jan Janssen
* Carbon voorvork
* Pro LT stuurpen
* Pro LT stuur
* Shimano 105 groepset (volledig)
* Mavick aksium wielen
* San Marco Aspide zadel
* Pro LT zadelpen.
De prijzen zijn nagenoeg gelijk.
Ik ga er ongeveer 4000 tot 5000 km per jaar mee rijden. Waarvan ruim 80% in de polder.
Ga ik het 105 / Ultegra verschil merken? Ik denk het zelf niet.
Heeft iemand ervaring met de frames? welke is beter, en is er uberhaupt wel een beter?
Of kan ik gewoon kiezen voor welke ik het mooist vindt, zoals ik de Equipe bij de fm heb zien staan ziet hij er erg gelikt uit.
Graag jullie eerlijke mening.
oh, ja ik ben niet op zoek naar een Red Bull fiets slechts naar een eerlijk advies over bovenstaande twee fietsen.
Thanks
ik begin net dus brand me niet af
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Als ik je verhaal goed begrijp zijn dit de twee fietsen die staan bij de FM waar je zaken mee wilt doen, die binnen je budget passen?
En wat Amclassic-fan zegt: pas je er goed op? In hoeverre verschillen de geometrien van deze fietsen onderling?
En wat Amclassic-fan zegt: pas je er goed op? In hoeverre verschillen de geometrien van deze fietsen onderling?
-
- Forum-lid
cube....... verruit beter afgemonteerd.
aksium ga je spijt van krijgen vista's zijn velemalen beter
105 verschil met ultergra zul je weinig van merken.
suc6
aksium ga je spijt van krijgen vista's zijn velemalen beter
105 verschil met ultergra zul je weinig van merken.
suc6
A.D.I.D.A.S
(jonathan davis)
(jonathan davis)
-
- Forum-lid
Beide fietsen passen idd in mijn budget, het is echter niet zo dat ik aan deze twee "vast" zit.
De Red Bull opmerking was ook een beetje gekscherend bedoeld omdat er vaak op dit forum een Red Bull als tegen optie wordt gegeven.
Beide fietsen staan idd bij de fm en de jan janssen was erg mooi (zwart carbon, strak gelakt).
In eerste instantie was ik op zoek naar een fiets met Ultegra, maar deze jan janssen staat voor € 1500 te koop, wat volgens mij niet erg slecht is, op de site van janssen staat ie voor € 1859
Passen en meten ga ik zo wie zo nog doen, en als blijkt dat de Cube beter past dan is dat geen foute keus denk ik, maaar als de jan janssen net zo past dan wordt kiezen misschien wel eens moeilijk.
Maar wellicht nog niet zo goed door mij uitgesproken, heeft iemand ervaring met het frame van de equipe? is het frame van de cube veel beter of zijn de verschillen te verwaarlozen?
De Red Bull opmerking was ook een beetje gekscherend bedoeld omdat er vaak op dit forum een Red Bull als tegen optie wordt gegeven.
Beide fietsen staan idd bij de fm en de jan janssen was erg mooi (zwart carbon, strak gelakt).
In eerste instantie was ik op zoek naar een fiets met Ultegra, maar deze jan janssen staat voor € 1500 te koop, wat volgens mij niet erg slecht is, op de site van janssen staat ie voor € 1859
Passen en meten ga ik zo wie zo nog doen, en als blijkt dat de Cube beter past dan is dat geen foute keus denk ik, maaar als de jan janssen net zo past dan wordt kiezen misschien wel eens moeilijk.
Maar wellicht nog niet zo goed door mij uitgesproken, heeft iemand ervaring met het frame van de equipe? is het frame van de cube veel beter of zijn de verschillen te verwaarlozen?
Hij is toch van scandium? (alu + scandium legering)PolderBeul schreef:Beide fietsen staan idd bij de fm en de jan janssen was erg mooi (zwart carbon, strak gelakt).
Ik sluit me aan bij de rest boven me verder.. wat niet wil zeggen dat Jan Janssen een slechte keuze is, hij voldoet gewoon (misschien ff naar de wielen kijken idd, is vast wel iets te regelen), 't is wel bijv. een veel uniekere fiets.
-
- Forum-lid
Mijn argwaan wordt gewekt!
Op de fiets staat equipe, alleen het frame had echt een carbon patroon, de verkoper had het ook over de quadra? alleen had ik hier niet op gelet omdat het een actie model was????
Ik ben in verwarring gebracht, bezoekje aan de fm is denk ik wel weer aan de orde.
Heb de site nog even gechecked en het was idd een quadra, en die staat helemaal niet voor een actieprijs op de site?
volgens mij neemt de fm hier een loopje met me.
Thanks Foosho
Op de fiets staat equipe, alleen het frame had echt een carbon patroon, de verkoper had het ook over de quadra? alleen had ik hier niet op gelet omdat het een actie model was????
Ik ben in verwarring gebracht, bezoekje aan de fm is denk ik wel weer aan de orde.
Heb de site nog even gechecked en het was idd een quadra, en die staat helemaal niet voor een actieprijs op de site?
volgens mij neemt de fm hier een loopje met me.
Thanks Foosho
Ik zou het in 1e instantie houden op miscommunicatie, vroeg of laat was je er natuurlijk achter gekomenPolderBeul schreef:volgens mij neemt de fm hier een loopje met me.
Maar even contact met de FM om e.e.a. helder te krijgen lijkt me wel verstandig
-
- Forum-lid
Zonder twijfel de cube.