Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Gezocht: Fietscomputer met manuele start/stop

festen
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 19 mei 2008 18:19

festen 01 apr 2009 13:44

Hallo,

Aangezien mijn oude Sigma is overleden ben ik op zoek naar een nieuwe fietscomputer. Zelf vind ik het best fijn als er een manuele start/stop functie op de computer zit, zodat je zelf kan kiezen wanneer hij begint te meten. Verder ben ik niet heel enthousiast over draadloze fietscomputers, in verband met verhalen over slechte ontvangst etc.

Een kleine zoektocht op het web had als uitkomst de Cateye Micro draadloos met manuele start/stop. Deze kost echter bij Futurum 40 euro en is draadloos.

Weet iemand een betere en hopelijk goedkopere oplossing, of misschien een plek met een betere prijs voor de Cateye?

Alvast bedankt,

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 01 apr 2009 13:54

Cateye heeft meerdere modellen met draad die deze functionaliteit hebben. Zoals de Cateye Enduro (3). Ik gebruik zelf overigens de mode autmatisch, maar het kán manueel.

festen
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 19 mei 2008 18:19

festen 01 apr 2009 14:00

Gek, want als ik op de site van Cateye kijk (bijvoorbeeld bij de Enduro 8) staat dat er alleen automatische start/stop op zit. De Enduro 3 heb ik nergens kunnen vinden.

gerwin1977
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 29 sep 2008 14:07

gerwin1977 01 apr 2009 14:24

Ik heb een Cateye Micro Wireless en heb nooit last van storingen of slecht ontvangst (behalve als de baterijen bijna leeg zijn). Ik vind het een hele fijne degelijke fietscomputer.

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 01 apr 2009 14:37

Festen schreef: Gek, want als ik op de site van Cateye kijk (bijvoorbeeld bij de Enduro 8) staat dat er alleen automatische start/stop op zit. De Enduro 3 heb ik nergens kunnen vinden.

Dat komt denk ik doordat 'manual start/stop' niet echt als 'feature' klinkt.. De Enduro 8 heeft die functie namelijk wel degelijk, staat in de gebruiksaanwijzing :) Heb zelf een Astrale 8, voorloper van de Strada Cadence (welke alleen de auto functie heeft). Is een probleemloze computer en je hebt gelijk een cadansfunctie. De Astrale kost een euro of 30, bijv. bij bike-components.de en derks wielersport.

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 01 apr 2009 14:38

Festen schreef:Gek, want als ik op de site van Cateye kijk (bijvoorbeeld bij de Enduro 8) staat dat er alleen automatische start/stop op zit. De Enduro 3 heb ik nergens kunnen vinden.


Tja, de Enduro 3 is een voorganger, maar is niet wezenlijk anders. In de handleiding van de Enduro 8 staat ook netjes uitgelegd hoe je wisselt tussen handmatig en automatisch.

Plaats reactie