Alles over vakanties op én met de fiets

Toerversie Parijs-Roubaix 6 juni 2010

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 25 nov 2009 22:25

[quote="GastheerG"]

Ik heb er vooral problemen mee als je stroken ontwijkt terwijl ze wel een wezenlijk deel uitmaken van het parcours.
Die 85% is trouwens onzin (sorry Serge) en de foto's die een vriend van me 1,5 uur lang op Wallers heeft staan maken bewijzen dat. Meer dan de helft rijdt halverwege het bos gewoon op de kasseien.
Daarnaast is 85% geen argument.
85% gebruikt EPO dan ga ik het ook maar doen! Leuterargument en ik zal maar geen vergelijk naar de politiek maken.

Het Bos van Wallers maakt in de prof versie van Parijs Roubaix een zeer wezenlijk onderdeel uit. Vlak voor Wallers krijgen ze een aantal zware stroken (die nu in de Tour komen) en de mindere goden zitten dan tegen breken aan. Wallers wordt de genadestoot en met de echte kanshebbers gaat de koers door. Wezenlijk breekpunt in de koers net zoals Carrefour de L'Arbre.

In de profkoers kan je niet (meer) op het asfaltpaadje in het bos terecht.
En als je wilt ervaren wat het is om PR te rijden zou ik dat dus ook niet doen. Als een ander wel op het paadje wil fietsen best maar ik mag daar wel wat van vinden.

[/quote]

Ik koos vorig jaar in het bos voor het brede stuk asfalt naast de kasseienstrook, ik ben geen prof...

Volgend jaar hebben we daar dan weer een keuzemoment, ik zie dan wel weer!

bontempi56
Forum-lid

bontempi56 25 nov 2009 22:48

Ik ga naar pr om over de keien te rijden en niet over het gootje asfaltpaadje of wat dan ook dan kan ik net zo goed thuis blijven en hier over het fietspad naast de kasseien gan rijden materiaal keuze is persoonlijk vind ik
Wie nimmer dwaalt word nooit verstandig.

binkie4
Forum-lid

binkie4 25 nov 2009 23:38

[quote="bontempi56"]Ik ga naar pr om over de keien te rijden en niet over het gootje asfaltpaadje of wat dan ook dan kan ik net zo goed thuis blijven en hier over het fietspad naast de kasseien gan rijden[/quote]

[quote="GastheerG"]Je haalt het uit de context.[/quote]

Kijk, ik ga er ook heen om de kasseien te ervaren, dus alles wat wezenlijk met het parcours te maken heeft neem ik mee. Het gaat me om de belevenis.

Om een beetje beeld te krijgen van wat nu in jullie ogen bij het parcours en bij de belevenis hoort, heb ik het bewust een beetje uit zijn verband getrokken. Met het gewenste resultaat, want de reacties van de zwarten en GastheerG geven een heel aardig beeld van waar het nu eigenlijk om gaat. Het gaat niet om zomaar een stukje fietsen, maar om de belevenis. En daar horen die stroken bij. Net zoals harkend de Redoute op, ipv naar boven lopen zoals ik sommigen zie doen.

Dank voor jullie reacties!

nk006
Forum-lid

nk006 26 nov 2009 00:00

Ik neem zoveel mogelijk kasseien als ik kan. PR is dé kasseiklassieker en als je hem wil rijden moet je de goot zoveel mogelijk vermijden vind ik. No pain, no game!

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 26 nov 2009 00:15

[quote="GastheerG"]
@walter: ik begrijp ineens waarom het je met 23mm is bevallen.

[/quote]

We kunnen ook afspreken daar samen die strook te pakken...

felipe07
Forum-lid

felipe07 26 nov 2009 21:03

In juni 2010 neem ik voor het eerst deel aan Parijs-Roubaix voor wielertoeristen. Ik ben van plan om met volgende buitenbanden te rijden:

Continental : Grand Prix 4 Seasons Duraskin Vouw 700 x 25c

Kan iemand mij advies geven omtrent de beste binnenbanden voor Parijs-Roubaix (voornamelijk qua lekbestendigheid) ?

Bedankt!

rhalff
Forum-lid

rhalff 26 nov 2009 22:27

[quote="GastheerG"]Afbeelding[/quote]

6 bar ? of is ie gewoon lek ? :)

Vergroot een te lage druk ook niet de kans op lekrijden of zelfs je velg aan gort te stoten?

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 26 nov 2009 22:31

[quote="Felipe07"]In juni 2010 neem ik voor het eerst deel aan Parijs-Roubaix voor wielertoeristen. Ik ben van plan om met volgende buitenbanden te rijden:

Kan iemand mij advies geven omtrent de beste binnenbanden voor Parijs-Roubaix (voornamelijk qua lekbestendigheid) ?

Bedankt![/quote]

Als je deze buitenbanden neemt, maakt het volgens mij niet veel uit welke binnenbanden je neemt. Als het goed is, gaan deze buitenbanden niet zomaar lek.

Het was toch 23c???

bontempi56
Forum-lid

bontempi56 26 nov 2009 22:47

[quote="Walter G"]

Het was toch 23c???

[/quote]

LOL

:D:D:D:D
Wie nimmer dwaalt word nooit verstandig.

felipe07
Forum-lid

felipe07 26 nov 2009 22:56

[quote="Walter G"][quote="Felipe07"]In juni 2010 neem ik voor het eerst deel aan Parijs-Roubaix voor wielertoeristen. Ik ben van plan om met volgende buitenbanden te rijden:

Bedankt![/quote]

Als je deze buitenbanden neemt, maakt het volgens mij niet veel uit welke binnenbanden je neemt. Als het goed is, gaan deze buitenbanden niet zomaar lek.

Het was toch 23c???

[/quote]

Ik ben nogal een leek op het vlak van technische kennis ... Ik dacht dat de 23c of 25c het aantal mm breedte van de band betekent ? Ik dacht eerst voor de 23c te gaan, maar blijkbaar bestaat de 25c versie ook en dus zou ik voor de 25mm band opteren.

Plaats reactie