Alles over vakanties op én met de fiets

Toerversie Parijs-Roubaix 6 juni 2010

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 08 jun 2010 00:32

[quote="Walter G"]Tja, dan pies je met zo'n uiterst degelijke, oer-Hollandse Gazelle flink naast de pot...

Afbeelding[/quote]

Vooropgesteld dat ik er helemaal niets mis aan vindt, heb je er minder plezier/voldoening door gehad?

Lijkt me niet!
"Try not. Do or do not......there is no try"

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 08 jun 2010 00:32

Okay, dank!

Die met haar Schots rokske heb ik nog gezien in Bohain, grappig en brengt wat kleur in het overwegend mannelijk peloton. Ook nog 1 blonde schone Ijslandse en een Britse van het evenaar-Afrikaanse ras. Stoer en moedig!

Ik heb gewoon veel te weinig getraind voor deze tocht. 2 jaar lang heb ik ernaar uitgekeken maar met een slechte winter en wat gezondheidsproblemen en dus trainingsachterstand is het een zware dobber geworden. Op die manier zijn kasseien een hel. Je moet gewoon snelheid maken of je valt stil en ze worden dubbel zo zwaar. Cysoing was zowat de laatste strook die nog met snelheid ging. Pave de la justice was er teveel aan. Carrefour puur op karakter gereden, nog een keer versneld naar het cafe toe wegens aanmoedigingen. Gruson ging weer iets beter en toch nog aan 35 afgedraaid. Hem heb ik maar gelaten voor wat het was, maar het asfalt ernaast was even erg met al die putten.

Wat me bij blijft was Mons-en-Pevele, Moulin de Vertain, Marc Madiot en Carrefour. Bij ieder van die stroken keek ik 3 meter voor mij uit en ik zag niets wat op een weg leek. Het was bij momenten surrealistisch slecht. In de Romeinse tijd lag de weg er beter bij!
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 08 jun 2010 00:35

[quote="de zwarten"]Ook nog 1 blonde schone IJslandse[/quote]

Die hebben wij ook gespot! :)

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 08 jun 2010 00:39

Wij hebben al afgesproken om in ieder geval een rit te gaan maken in IJsland...
Al was het maar om op zoek te gaan naar haar :-)

Onze fotograaf heeft, als ik het mij goed herinner, nog een foto gemaakt. Als die er is wordt hij zeker gepost....ik vrees dat het topic van Liz dan in de vergetelheid raakt :-)

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 08 jun 2010 00:43

[quote="andromeda"]
Vooropgesteld dat ik er helemaal niets mis aan vindt, heb je er minder plezier/voldoening door gehad?
Lijkt me niet!
[/quote]

Zeker niet, ik zeg maar zo: 'Koopt in den vreemde niet, wat uw eigen land u biedt'.

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 08 jun 2010 00:44

:-)

rodion
Forum-lid

rodion 08 jun 2010 01:02

De ijslandse niet gezien. Bij de controle in Cysoing wel een dame uit Ierland gesproken. Bij haar was het beste er wel af zei ze.
Bij wie niet trouwens.:D
L'enfer, c'est les autres

felipe07
Forum-lid

felipe07 08 jun 2010 09:31

Ontbrekende kasseistrook.

Heeft er iemand een idee waarom in de cyclo de kasseistrook van Haveluy à Wallers niet inbegrepen is ? In de prof versie van PR ligt deze 4 sterren strook net voor het bos van Wallers.

skimons
Forum-lid

skimons 08 jun 2010 10:17

[quote="Theo V"][quote="Bottecchia"]Geen idee. Op een retro fiets hoort geen kilometerteller. :)
[/quote]

Zo denk ik er ook over, maar als het gewoon is om met 30/35 gemiddeld de eerste 100 km te rijden weet ik niet of dit iets voor mij is.
Ik ben meer van de 25/28 gemiddeld.
Deze verslagen maken het voor mij alleen maar duidelijker dat ik over twee jaar ook deze tocht wil rijden maar om nou de hele rit alleen te rijden omdat iedereen al voorbij is, lijkt mij ook niet prettig.

[/quote]

je kunt heel prima je eigen tempo rijden hoor. er zijn genoeg grote groepen waar je aan kunt haken, ook die jouw tempo rijden. belangrijkste is dat je de eerste 100-150 km lekker uit de wind zit. om op de kasseien met een groep die je niet kent bij elkaar te blijven is wat lastiger

en ik heb onderweg genoeg gezien. vooral om een uurtje of 6 's ochtends was het echt prachtig, met opkomende zon, nevels, kasteeltje, bos, grote glooiende akkers... prachtig!

ik heb trouwens zelden een route met zoveel spoorwegovergangen gereden...

ook leuk: stapeltjes kasseien (waarschijnlijk ter herstel van de allerergste stukken), zodat je al van 50 meter kon zien: oh jee, GATENKAAS!! haha. vond het echt super.

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 08 jun 2010 10:50

Dat Haveluy er niet inzat is me ook nog voor de dag zelf opgevallen. Die Pavé du nouveau monde lijkt me een aardige vervanger te zijn geweest, tenzij die ook in de wedstrijd zit tegenwoordig en ik die een beetje gemist heb (dat stuk van de wedstrijd heb ik even niet gezien).
Dat maakt dat vóór Wallers minder zwaar was dan in de wedstrijd, maar ná Wallers was het daarmee ook een stuk zwaarder.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 08 jun 2010 11:44

[quote="Felipe07"]Ontbrekende kasseistrook.

Heeft er iemand een idee waarom in de cyclo de kasseistrook van Haveluy à Wallers niet inbegrepen is ? In de prof versie van PR ligt deze 4 sterren strook net voor het bos van Wallers.[/quote]

Het is in ieder geval niet omdat hij er te slecht bij ligt want dan waren er wel meer gesneuveld.... :)

Volgens mij is daar voor gekozen vanwege het feit dat het parcours voor de profs zichzelf daar een keer kruist. Dat is met een relatief kleine groep profs prima te organiseren maar een stuk lastiger wanneer er de hele dag (grote) groepen fietsers voorbij komen.

Overigens is Haveluy best een lastige strook. We hebben hem gereden tijdens de laatste PR teaser. Als ik me niet vergis zit hij wel in de tour etappe.

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 08 jun 2010 11:49

[quote="mao"][quote="kool486"]beste Mao, wij hadden tijdens de voorpret tijdens de heenreis geopperd om snachts stiekum over alle stoken keitjes een asfaltpaadje van een halve meter breed te maken. had jij een mooie dag gehad![/quote]

@Kool
Het is zo dubbel, ik heb wat af gevloekt onderweg nu heb je de mooie verhalen en is iedereen vol bewondering over je prestatie, zonder de een de ander niet.
Gisteren gezworen het nooit meer te doen , nu denk je .......
Toch maar niet.

[/quote]

Zo man..... Gelukkig ben je er heel vanaf gekomen. Wat mij betreft ben je een held hoor, toch doorzetten als je het niet naar je zin hebt! Als ik nou een volgende keer meega, doe je het dan ook niet ? ;)
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Plaats reactie