Als er iets is waar ik niet licht overheen ga, is het de afmetingen van een stuur. De ene reach is de andere niet, met de drop hetzelfde, en de begin van de bocht (waar de shifters zitten) heeft ook altijd een andere curve. Van slappe alu sturen heb ik geen last. De stijfheid wordt voornamelijk door de torsie in de stuurpen bepaald. Het maakt dus weinig uit, alu of carbon, tenzij je rond de 200g wil uitkomen en er zwaar aan trekt.
Die FSA shallow sturen zijn zo populair omdat velen last hebben van een te diepe drop bij klassieke en ergonomische sturen (bij die laatste is voor mij vaak de reach en algemeen de vorm niet goed). Als je dus een type bent dat niet veel onder in de beugel pakt, kan dit een goede oplossing zijn. Ben je echter twee meter lang en soepel gebouwd, dan ben je beter af met een diepere drop.
Welk stuur?
- de zwarten
- Forum-lid HC
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
Weet niet zo goed meer welke de 31.9 is maar de drie op het lijstje zijn inderdaad in het bereik 31.7 en 31.8.
Als ik het goed begrijp is bij normale bevestiging er geen enkel probleem met een 31.6 stem en een 31.8 stuur. Wat betreft de vorm van het stuur ben ik er nog niet over uit, maar er kont dus meer bij kijken dan alleen het optische aspect, nog even verder met het huiswerk dus.
Als ik het goed begrijp is bij normale bevestiging er geen enkel probleem met een 31.6 stem en een 31.8 stuur. Wat betreft de vorm van het stuur ben ik er nog niet over uit, maar er kont dus meer bij kijken dan alleen het optische aspect, nog even verder met het huiswerk dus.
Amclassic-fan schreef:*Pino* schreef:Mijn huidige stuurpen & stuur hebben een oversize mm van 31.6, nu wil ik eigenlijk een nieuw stuur erop zetten maar mijn huidige stuurpen behouden. Is het mogelijk om op een 31.6 stuurpen een 31.8 of 31.9 stuur te monteren of moet ik echt specifiek op zoek naar een stuur met 31.6 mm diameter?
31.9 heb ik volgens mij nog nooit gezien. Het verschil tussen 31,6, 31,7 (deda) en 31,8 is zo klein dat het makkelijk ondervangen wordt door de manier van bevestigen.
31.6 en 31.9 ken ik niet. Het verschil tussen 31.7mm (Deda) en 31.8 is niet klein, maar er is gewoon geen verschil. De afgesproken standaard is 1.25 inch, wat overeen komt met 31.75mm. Het verschil tussen Deda en de rest zit hem in de afronding van dat getal bij het uitdrukken in milimeters, maar ze zijn allemaal 1.25 inch.
Scepticus schreef:31,6 stuurpennen bestaan niet voor zover ik weet. :p
http://www.pinarello.com/else/catalogo_most_2009.pdf
-
- Forum-lid
Iemand ervaring met de Most sturen Talon en Lionair ?