Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Scott wel of niet? Wel dus!

dc_bull
Forum-lid

dc_bull 27 mar 2009 21:06

Ik stuit zojuist op dit forum en heb al aardig wat nuttige informatie op kunnen doen van de gaande topics. Misschien kunnen jullie mij ook adviseren over het volgende?!

Ik ben al een paar maanden bezig met samenstellen van een strakke MTB met oa een mooi en goed frame. Carbon, Alu hmz.... in ieder geval is een goed carbon veel te duur dus dan maar alu, alleen het moet wel iets zijn wat mooi oogt.

Nu is mijn keus gegaan naar een Scott frame, de Scale 40. Ziet er naar mijn mening goed uit en ik heb in mijn hoofd dat Scott toch wel een goed merk is. Alleen hoor ik nu wisselende verhalen over Scott ALU frames. Zijn ze nu betrouwbaar en van goede kwaliteit of ga ik een miskoop begaan?? HELP!
Scott Scale 40

Graag lees ik jullie reacties.
You gotta love them burning legs

cubemeister
Forum-lid

cubemeister 27 mar 2009 23:31

niks mis mee hoor, alleen voor nog geen 200 euro heb je een wilier 18 carati en dat blijft toch echt de mooiste :D (zeer subjectief heb ik zelf) maar gekheid. een scale is echt geen slecht frame maar er zijn nog wel heel wat anderen een giant XTC oogt ook snel vind ik. een specialized is ook mooi en erg goed, cube heeft mooie frames en noem maar op

misschien helpt het als je wat meer over jezelf verteld lengte, gewicht, hoeveel ga je fietsen, waar ga je fietsen, wat is je budget und so weiter
tarmac expert sram force
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr

dc_bull
Forum-lid

dc_bull 28 mar 2009 00:39

Ja die Wilier 18 Carati heb ik inderdaad al eerder gezien, alleen er is iets aan die onderste buis dat me niet echt aantrekt alhoewel weer een apparte tint aan een frame geeft.
Ik heb nu een Giant XTC Hybrid 2.0 waar ongeveer alleen het frame nog origineel van is ;). Bedankt voor je input! Geeft weer nieuwe inspiratie, wie weet komen er nog meer ideeën :)

Ik ben ongeveer 1.85, weeg zo'n 75KG en ben van plan veel erop uit te gaan. Gezien ik 8 weken aan vakantie heb staan ga ik die goed gebruiken voor m'n nieuwe MTB. Ik zal ook zeker verschillende routes gaan bezoeken door heel NL.
Mijn budget ligt ongeveer op zo'n € 500,- voor een frame, mag iets minder mag iets meer zijn.

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 28 mar 2009 12:06

kijk ook even war je lekker op zit een scale frame is vrij lang. Dat hoeft geen probleem te zijn in tegendeel.

Scott is prima! Er zijn ook genoeg andere frames, met de hier bovengenoemde. Wieler, Cube en speci omvat je ook bijna de hele geometry range dus het is goed om hier naar te kijken denk ik!

dc_bull
Forum-lid

dc_bull 28 mar 2009 15:07

Dank je, ik heb al vele frames gezien en bekeken. Er zijn wel een aantal modellen die mij zeer goed aanspreken alleen hoe staat Scott tegenover de andere merken in kwaliteit en betrouwbaarheid?!

misternochain
Forum-lid

misternochain 28 mar 2009 21:07

Wat moet je nog kopen als je al schrik hebt om met een Scale kader een miskoop te doen? Dan koop je in mijn ogen beter niks :)
Ze hebben dan ook nog een hele goeie service en garantie ...
Stevens SLC Team Ultegra SL

dc_bull
Forum-lid

dc_bull 29 mar 2009 00:28

Hahaha kijk dat lees ik graag. Het is zo dat ik 9 jaar geleden nog helemaal niet zo in die merk namen zat, wel in MTBen. Daar heb ik me toen iets laten verkopen waar ik veel spijt van had (merk noem ik liever niet meer ...schaam...). Nu heb ik sinds 5 jaar een Giant XTC 2.0, leuk dingetje en ben ..iets.. wijzer geworden ondertussen. Zeer tevreden over het frame alleen wil ik nu iets anders :).

Ik heb er zelf geen slecht gevoel bij heb er gewoon geen persoonlijke ervaring mee. Ik het van iemand die een eigen MTB zaak heeft en zelf het merk verkoopt, nu vraag ik me heel erg af wat er dan zo slecht kan zijn...
In de tussentijd hoor ik als maar positieve reacties, van jullie en anderen om mij heen.

Ik denk dat ik volgende maand (dan is er weer geld :P) een Scott Scale 40 frame met gerust hart haal, de rest van mijn onderdelen erin zet en een mooie MTB bij mekaar heb.

scottwilko
Forum-lid HC

scottwilko 29 mar 2009 15:59

Bij scott kunnen ze wel heel goede alu bikes in elkaar zetten hoor. Mooi afgewerkte lassen, en zeer weinig uitval door problemen. Zelf heb ik ook juist voor de spark 40 gekozen vanwege het alu frame. Ik heb daar gewoon het volste vertrouwen in

pamscalpel
Forum-lid

pamscalpel 29 mar 2009 16:22

Scott is in mijn echt een van de topmerken die er op dit moment te koop is zowel met hun carbon als alu frames! Als je de Scale 40 een mooie fiets vindt heb je hier een prachtige fiets aan!
PamScalpel

cubemeister
Forum-lid

cubemeister 29 mar 2009 19:45

een scott gaat waarschijnlijk zeer goed bevallen, let inderdaad op de geometrie deze moet wel passen. zijn gewoon goede frames.
tarmac expert sram force
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr

misternochain
Forum-lid

misternochain 29 mar 2009 22:25

CUBEmeister schreef:een scott gaat waarschijnlijk zeer goed bevallen, let inderdaad op de geometrie deze moet wel passen. zijn gewoon goede frames.
Tis een erg racy houding die heel wat wedstrijders aanspreekt, ga maar eens naar de WB in Houffalize en tel het aantal in Scales eens! Dan heb ik het niet over de top 15 die gesponsord maar wat daarna rondrijd, zullen wel weten waarom ze daarvoor kiezen zeker :)
Stevens SLC Team Ultegra SL

dc_bull
Forum-lid

dc_bull 04 apr 2009 16:57

Dank jullie wel voor deze positieve reacties. Net het duwjte in de rug dat ik nodig had om deze te bestellen!

Plaats reactie