Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

smeermiddel squirt dry lube

dirkjan
Forum-lid
Berichten: 159
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:57

dirkjan 11 mei 2010 18:15

Ik heb het nooit gebruikt, dus ik heb er geen ervaring mee. ik vind het echter vrij oppervlakkig om te zeggen dat al de mensen die hier of elders reageren met negatief commentaar het verkeerd gebruiken.

Ik kan me namelijk niet voorstellen dat er geen enkele omstandigheid is dat het er niet af gaat. Dat is zelfs bij de beste olie niet het geval, dus het kan best aan de omstandigheden liggen. Misschien is het niet zo zeer dat het product slecht is maar dat het simpel weg hoge verwachtingen schept en deze niet allemaal waar kan maken.

rickyb
Forum-lid
Berichten: 374
Lid geworden op: 01 mar 2009 15:15

rickyb 11 mei 2010 21:18

dirk jan schreef:Ik heb het nooit gebruikt, dus ik heb er geen ervaring mee. ik vind het echter vrij oppervlakkig om te zeggen dat al de mensen die hier of elders reageren met negatief commentaar het verkeerd gebruiken.

Ik kan me namelijk niet voorstellen dat er geen enkele omstandigheid is dat het er niet af gaat. Dat is zelfs bij de beste olie niet het geval, dus het kan best aan de omstandigheden liggen. Misschien is het niet zo zeer dat het product slecht is maar dat het simpel weg hoge verwachtingen schept en deze niet allemaal waar kan maken.


+1

zorankalaba
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 19 mar 2006 19:26

zorankalaba 13 mei 2010 16:38

dirk jan schreef:Ik heb het nooit gebruikt, dus ik heb er geen ervaring mee. ik vind het echter vrij oppervlakkig om te zeggen dat al de mensen die hier of elders reageren met negatief commentaar het verkeerd gebruiken.

Ik kan me namelijk niet voorstellen dat er geen enkele omstandigheid is dat het er niet af gaat. Dat is zelfs bij de beste olie niet het geval, dus het kan best aan de omstandigheden liggen. Misschien is het niet zo zeer dat het product slecht is maar dat het simpel weg hoge verwachtingen schept en deze niet allemaal waar kan maken.


I never said that there are no circumstances in which Squirt doesn't work. I said in my previous posts that it's possible that the lube washes out during cycling on very muddy terrain in cold, wet weather.
So I agree, it's very hard to find a product that works perfectly, anywhere and in whatever circumstances.
But it's still strange that a small group of users complains about the Squirt being washed out of their chain after riding in the wet, whereas others don't have that problem at all; in the same (or worse!) circumstances...

Perhaps 'weggespoeld' is a too subjective description, like the glass issue: half empty -half full...it's never objective and depends from person to person...
http://www.bikexperto.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 13 mei 2010 19:32

Rickyb schreef:Ik heb het ook 1 keer geleend van een maat. Aangebracht op een droge dag volgens de manual. In de eerste rit meteen is tijdens een hoosbui, waarbij het water ook goed hoog weer opspatte, de hele ketting in 20 minuten droog gelopen. Daarbij alleen op het asfalt gereden, niet door de modder of zoiets dergelijks.
Ik heb nu van finishline het smeermiddel met ceramic of zoiets (goude dop). Werkt prima, loopt niet droog en is zuinig in gebruik.



Mijn ervaring is wel dat het de eerste keer aanbrengen op en vuile of met ander spul gesmeerde ketting het erg royaal moet aangebracht, daarna loopt t als een trein
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

zorankalaba
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 19 mar 2006 19:26

zorankalaba 02 jun 2010 21:05

Voor wie komende zaterdag aan Limburgs Mooiste meedoet; wij zijn er ook.
We smeren je ketting indien gewenst, we staan in de buurt van Aubel, 20 km. onder Maastricht.
Onze distributeur (Legends) heeft een stand op het hoofdterrein, als je een sample wilt, of gewoon wat info, kom even langs!
http://www.bikexperto.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
peterj
Forum-lid
Berichten: 1480
Lid geworden op: 06 apr 2006 01:19
Locatie: West Brabant

Gebruikersavatar peterj 02 jun 2010 22:46

Zoran Kalaba schreef:Voor wie komende zaterdag aan Limburgs Mooiste meedoet; wij zijn er ook.
We smeren je ketting indien gewenst, we staan in de buurt van Aubel, 20 km. onder Maastricht.
Onze distributeur (Legends) heeft een stand op het hoofdterrein, als je een sample wilt, of gewoon wat info, kom even langs!


squirt dry lube moet toch een nachtje in de ketting trekken?
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.

perik
Forum-lid
Berichten: 3010
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 02 jun 2010 22:52

superrose schreef:Mijn ervaring is wel dat het de eerste keer aanbrengen op en vuile of met ander spul gesmeerde ketting het erg royaal moet aangebracht, daarna loopt t als een trein

Dat is ook mijn ervaring!
Peterj schreef:squirt dry lube moet toch een nachtje in de ketting trekken?
Nee hoor. Aanbrengen, de ketting wat ronddraaien, 1 minuut wachten en je kunt gaan.

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 02 jun 2010 22:54

Peterj schreef: squirt dry lube moet toch een nachtje in de ketting trekken?


Hoeft niet perse, ik doe het ook voor een rit direct erop. Even ervoor het vuil eraf nemen met een droge doek en rijden maar!

Het bevalt mij erg goed, ik rijd hiermee voor het tweede seizoen.

Gebruikersavatar
peterj
Forum-lid
Berichten: 1480
Lid geworden op: 06 apr 2006 01:19
Locatie: West Brabant

Gebruikersavatar peterj 03 jun 2010 00:53

Ik gebruik het nu ook een paar weken en ik moet zeggen dat de ketting mooi schoon blijft, nog niet mee in de regen gereden dus daar nog geen ervaring mee.
Echt een amazing discovery !
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 03 jun 2010 02:30

Hoi,
superrose schreef:
Rickyb schreef:Ik heb het ook 1 keer geleend van een maat. Aangebracht op een droge dag volgens de manual. In de eerste rit meteen is tijdens een hoosbui, waarbij het water ook goed hoog weer opspatte, de hele ketting in 20 minuten droog gelopen. Daarbij alleen op het asfalt gereden, niet door de modder of zoiets dergelijks.
Ik heb nu van finishline het smeermiddel met ceramic of zoiets (goude dop). Werkt prima, loopt niet droog en is zuinig in gebruik.



Mijn ervaring is wel dat het de eerste keer aanbrengen op en vuile of met ander spul gesmeerde ketting het erg royaal moet aangebracht, daarna loopt t als een trein


RTFM.

Sorry, ;)
Snobisme is een dure hobby...

zorankalaba
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 19 mar 2006 19:26

zorankalaba 04 jun 2010 13:43

RTFM.

Sorry, ;)

[/quote]

Is this a code; "for friends only ? "
http://www.bikexperto.com" onclick="window.open(this.href);return false;

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 04 jun 2010 13:57

@Zoran; Ik weet niet zeker of je de afkorting echt niet kent of dat ik te dom ben maar het betekent:"Read The Fucking Manual."

Plaats reactie