Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

smeermiddel squirt dry lube

reverb
Forum-lid
Berichten: 280
Lid geworden op: 25 jun 2010 14:34
Locatie: Groningen

reverb 21 aug 2010 20:38

Robbebopper schreef:Inderdaad, na iedere rit even de ketting schoonmaken (komt overigens minder troep vanaf dan na gebruik van olie/smeer), en nieuwe erop. Zo duur is dat niet. Ik heb een anderhalf jaar gedaan met een flesje van 10 euro. Het bevalt gewoon erg goed. Inmiddels aan mijn tweede flesje begonnen.


Maar wel meer zooi aan je crank en casette zeker?

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 22 aug 2010 00:38

Uh, nee. Eigenlijk niet. En wat ook wel een prettig bij-effect is; je handen worden niet meer zo smerig als je de ketting/cassette aanraakt.

swoosh
Forum-lid
Berichten: 868
Lid geworden op: 31 mei 2010 23:55

swoosh 22 aug 2010 02:52

En in hoeverre verschilt dit product van: ProGold Prolink chain lube?

http://www.progoldmfr.com/products2/Pro ... n_Lube.htm
Afbeelding

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 22 aug 2010 04:59

Hoi,

Prolink is prima.
Een beetje een evolutie van het Boeshield T9 concept.

De voorbije week heb ik een grondig gereinigde Campa UN Record ketting met Finish Line Wax met ceramische nano deeltjes gebruikt.
Mijn conclusie is dat ook al ziet de ketting er aan de buitenzijde wat minder zwart dan bij klassieke olieen, de binnenzijde blijft al net zo vervuild ls voordien.

Wat er op papier alvast goed uitziet is Dynamic K2.
Een Ep olie (extreme pressure) die de druk in de rollen van de ketting weerstaat. Als dat idd zo is dan is dat zeker een pluspunt.

Ciao ;)
Snobisme is een dure hobby...

zorankalaba
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 19 mar 2006 19:26

zorankalaba 22 aug 2010 12:09

Reverb, as an answer to your question;

A while ago I posted an elaborate 'how to use' text on this forum, when you bought your bottle of Squirt you should also have received the green flyer on which everything is explained.

Using the product well is quite important, then you get the maximal benefits out of it. Hereby a quote from the FUJI MTB masters team:

“... Squirt 1700 Km lang op twee teamfietsen gebruikt in Spanje. Dit onder zeer wisselende omstandigheden van heel droog tot heel nat. Het werkt gewoon. Ook de ketting en de tandwielen van beide fietsen zien er na 1700 Km niet noemenswaardig gebruikt uit en een meting bevestigt dat. Deze kunnen makkelijk nog de rest van het seizoen mee. Ook in de Ardennen, waar de modder berucht is om zijn plakcapaciteit, slaat Squirt Lube geen slecht figuur. De ketting blijft schoon en draait ook onder erg extreme omstandigheden. Chain Suck is niet voorgekomen. Jan Dams is momenteel geweldig bezig in de Trans Schwarzwald, hij heeft nog geen enkel kettingprobleem gehad dank zij Squirt Lube. Ook op lange afstanden blijft het dus werken.
En ook hier was het tot nu toe af en toe behoorlijk baggeren !”

19 aug.2010 www.fujimtbmasters.com
http://www.bikexperto.com" onclick="window.open(this.href);return false;

swoosh
Forum-lid
Berichten: 868
Lid geworden op: 31 mei 2010 23:55

swoosh 22 aug 2010 12:19

Zoran Kalaba schreef: Hereby a quote from the FUJI MTB masters team:

“... Squirt 1700 Km lang op twee teamfietsen gebruikt in Spanje. Dit onder zeer wisselende omstandigheden van heel droog tot heel nat. Het werkt gewoon. Ook de ketting en de tandwielen van beide fietsen zien er na 1700 Km niet noemenswaardig gebruikt uit en een meting bevestigt dat. Deze kunnen makkelijk nog de rest van het seizoen mee. Ook in de Ardennen, waar de modder berucht is om zijn plakcapaciteit, slaat Squirt Lube geen slecht figuur. De ketting blijft schoon en draait ook onder erg extreme omstandigheden. Chain Suck is niet voorgekomen. Jan Dams is momenteel geweldig bezig in de Trans Schwarzwald, hij heeft nog geen enkel kettingprobleem gehad dank zij Squirt Lube. Ook op lange afstanden blijft het dus werken.
En ook hier was het tot nu toe af en toe behoorlijk baggeren !”

19 aug.2010 http://www.fujimtbmasters.com


Tja, deze review is totaal onbetrouwbaar te noemen omdat het zogenaamde "fujimtbmasters team" word gesponserd door het product. Zie >> http://www.fujimtbmasters.com/partners/
Afbeelding

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 22 aug 2010 12:56

Het klinkt mij in de oren als een product waar je in moet geloven. Zo had ik ooit een kras in de lak van mijn auto en een buurman kwam met een wondermiddel aan dat krassen onzichtbaar zou maken. "Zo, die zie je niet meer", zei hij, maar ik zag de kras nog wel degelijk duidelijk zitten. Hij niet, blijkbaar.

Ik gebruik zelf trouwens ook Prolink.
Velgenfluisteraar

Florezido

perik
Forum-lid
Berichten: 3010
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 22 aug 2010 12:59

Jongens maak ervan wat je wilt (scam, je moet er in geloven), maar dit spul werkt gewoon uitstekend. Net zo goed als Prolink, mijn andere favoriet.

Gebruikersavatar
jackbrown
Forum-lid
Berichten: 725
Lid geworden op: 28 mar 2005 18:31

Gebruikersavatar jackbrown 22 aug 2010 13:37

@perik: gebruik je ze nu nog allebei, op verschillende fietsen, onder verschillende omstandigheden?
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 22 aug 2010 13:59

Ik snap er niets van hoe het kan dat het er bij mij gewoon uit bleef spoelen in de regen (of enkel natte weg), ketting liep gewoon droog na een goed uur. Terwijl dat andere daar helemaal geen last van hebben.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

freakish
Forum-lid
Berichten: 275
Lid geworden op: 01 mei 2010 23:50

freakish 22 aug 2010 14:05

Amclassic-fan schreef:Ik snap er niets van hoe het kan dat het er bij mij gewoon uit bleef spoelen in de regen (of enkel natte weg), ketting liep gewoon droog na een goed uur. Terwijl dat andere daar helemaal geen last van hebben.


Je bent niet de enige. Afgelopen zondag en maandag hetzelfde euvel. Na een dik uur is alles van de ketting gelopen en maakt alles behoorlijk veel herrie. Kan niet goed zijn voor de ketting.
Verder, tijdens droog weer gewoon prima spul.

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 22 aug 2010 14:43

Dan moet je voortaan alleen nog maar met droog weer fietsen en dan is alles opgelost. Klinkt als perfect spul voor het Nederlandse klimaat!
Velgenfluisteraar

Florezido

Plaats reactie