Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

smeermiddel squirt dry lube

perik
Forum-lid
Berichten: 3010
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 22 aug 2010 16:19

JackBrown schreef:@perik: gebruik je ze nu nog allebei, op verschillende fietsen, onder verschillende omstandigheden?


Ik gebruik ze op dit moment niet allebei. Ik heb een hele tijd Prolink gehad en was daar erg tevreden over. Daarna een keer een potje Squirt gekocht en dat beviel ook uitstekend. Dus toen ik een keer bij Salden een halve liter zag staan van dat goedje heb ik die gelijk maar meegenomen. Het duurt nog wel even voordat die op is! :) Maar ik ga niet meer terug naar iets anders dan die twee.

Overigens zou ik het niet kopen als je altijd een spik en span glimmend uitziende ketting wilt hebben. Van Squirt wordt hij dof. Maar het smeert als de beste en is geen poetsmiddel.

tati
Forum-lid
Berichten: 484
Lid geworden op: 10 jan 2009 19:52

tati 23 aug 2010 00:32

Tijdens de transalp was er ook een "vertegenwoordiger" van het smeermiddel.
Hij heeft ook elke dag mijn ketting gesmeert, en ik moet zeggen dat mijn ketting niet droog gelopen is. Misschien binnenkort maar een keer een bus bestellen, als mijn huidige voorraad finishline op is.
A bad day on the bike is better than a good day at work.

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 23 aug 2010 05:03

Hoi,
Diogenes schreef:Dan moet je voortaan alleen nog maar met droog weer fietsen en dan is alles opgelost. Klinkt als perfect spul voor het Nederlandse klimaat!


Gezien de aanhoudende droogte en temperaturen die de termometers roodgloeiend laten oplopen denk ik dat het vooral nu het moment is om aan te tonen dat ook bij goed weer dit spul niet deugt.

Doe mij ook maar een halve liter.

Ik blijf erbij, die was is voor niks nodig en ik merk keer op keer dat als je maar door een flinke plas rijdt je al een en ander hoort sjirpen.
En dat heb ik echt niet met mijn gewoonlijke kettingolie.
Squirt heb ik nog niet gebruikt maar afgaande op al het andere gelijkaardige spul zie ik echt niet waardoor het zoveel zou verschillen.

Nog veel minder zie ik hoe was zou kunnen smeren. Het stolt, verhardt en zorgt zo voor kettingrollen die op de duur niet meer rollen. Tenzij je natuurlijk blijft produkt opgooien waardoor je weer oplossingmiddel aanbrengt enzovoort en zo verder....

En dat je ketting dan niet vuil meer wordt?
Tja, als al die gestolde was de boel verstopt zal dat wel netjes blijven....Tot het eens flink regent en alles weer sjirpend aan de draai gaat...

Een ding weet ik wel met zekerheid, goed onderhoud van ketting, kettingbladen, cassette en pulleywieltjes kost mij behoudens wat tijd een pak minder dan al dat wonderspul dat veel belooft en weinig levert.

Nah, met het uitgespaarde geld kan er zelf een Powerbalance af. Kwestie van niet van de fiets te donderen.... :D

Ciao, ;)
Snobisme is een dure hobby...

perik
Forum-lid
Berichten: 3010
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 23 aug 2010 12:44

fdegrove schreef:Squirt heb ik nog niet gebruikt


Dar ga je dus al. Ongelofelijk hoe stellig je bent en hoeveel tekst je hebt over een product dat je nog niet eens zelf geprobeerd hebt. Squirt is echt niet te vergelijken met bijvoorbeeld IceWax of andere was-achtige smeerseltjes. Het werkt een stuk beter en duurzamer.

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 23 aug 2010 13:28

Hoi,
Het werkt een stuk beter en duurzamer.
Misschien wel maar aangezien al het overige was gebaseerde spul absoluut niet doet wat het beloofd is dat ook niet zo moeilijk....

Ik blijf er bij, ik zie er echt het nut niet van in om dat op een racefiets te gaan gebruiken.

Aan 10 euro per 100ml zou het 10 maal beter moeten werken dan een degelijke kettingolie voor de racefiets en ook dat zie ik echt niet gebeuren.

Ciao, ;)
Snobisme is een dure hobby...

perik
Forum-lid
Berichten: 3010
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 29 aug 2010 00:00

Nou, dan maar vandaag een stevige proef op de som genomen tijdens Diekirch-Valkenswaard. 270km afzien over kletsnatte wegen; door miezer, een paar regenbuien en één stortbui. Verder nog wat betonweggetjes vol modder en stront. Mijn ketting liep aan de finish echt nog als een zonnetje, zonder overdrijven. Ik snap dan ook echt niet dat het spul bij bijvoorbeeld AMClassicFan binnen een uurtje op nat wegdek helemaal weggespoeld is.

P.S. ik heb geen aandelen, maar ik snap niet dat een product dat zo goed werkt zo makkelijk als hype wordt weggezet.

zorankalaba
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 19 mar 2006 19:26

zorankalaba 02 sep 2010 12:42

Swoosh schreef:
Zoran Kalaba schreef: Hereby a quote from the FUJI MTB masters team:

“... Squirt 1700 Km lang op twee teamfietsen gebruikt in Spanje. Dit onder zeer wisselende omstandigheden van heel droog tot heel nat. Het werkt gewoon. Ook de ketting en de tandwielen van beide fietsen zien er na 1700 Km niet noemenswaardig gebruikt uit en een meting bevestigt dat. Deze kunnen makkelijk nog de rest van het seizoen mee. Ook in de Ardennen, waar de modder berucht is om zijn plakcapaciteit, slaat Squirt Lube geen slecht figuur. De ketting blijft schoon en draait ook onder erg extreme omstandigheden. Chain Suck is niet voorgekomen. Jan Dams is momenteel geweldig bezig in de Trans Schwarzwald, hij heeft nog geen enkel kettingprobleem gehad dank zij Squirt Lube. Ook op lange afstanden blijft het dus werken.
En ook hier was het tot nu toe af en toe behoorlijk baggeren !”

19 aug.2010 http://www.fujimtbmasters.com


Tja, deze review is totaal onbetrouwbaar te noemen omdat het zogenaamde "fujimtbmasters team" word gesponserd door het product. Zie >> http://www.fujimtbmasters.com/partners/


You're right, the Fuji team is sponsored by Squirt lube, each rider gets a few bottles of Squirt a year and that's it. They are not paid by us or whatsoever.
They actually approached us with the question if we could sponsor them because they were very enthousiastic about Squirt. And as you could have read on their site, they chose Squirt lube as best product of 2010. Believe me, we didn't ask them to advertise Squirt by choosing it as 'product of the year'. Luckily we as a sponsor don't have such a big influence on the opinion of the team riders...
http://www.bikexperto.com" onclick="window.open(this.href);return false;

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 02 sep 2010 12:50

They're sponsored, but they're not influenced by the sponsor, if I understand it well.

>Luckily we as a sponsor don't have such a big influence on the opinion of the team riders...
No, that would not be something a sponsor wishes for!

Sounds logical , captain!
Velgenfluisteraar

Florezido

zorankalaba
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 19 mar 2006 19:26

zorankalaba 02 sep 2010 13:16

Diogenes schreef:They're sponsored, but they're not influenced by the sponsor, if I understand it well.

>Luckily we as a sponsor don't have such a big influence on the opinion of the team riders...
No, that would not be something a sponsor wishes for!

Sounds logical , captain!


What I mean is, that we don't want to 'force' the team members to be positive about our product by paying them for using Squirt or by giving them a few bottles a year. They talk positively about Squirt because they are happy with the product, not because we tell them to. And yes, of course that is what a sponsor wants, but there are different ways to accomplish this. We choose the honest way.
http://www.bikexperto.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
jackbrown
Forum-lid
Berichten: 725
Lid geworden op: 28 mar 2005 18:31

Gebruikersavatar jackbrown 03 sep 2010 00:23

Zoran, why do you speak in terms of "we" when you refer to Squirt Dry Lube? I was under the impression that you were merely a distributor. I have no complaints or doubts about the product. Indeed, I'm a very satisfied customer. But I just want to be clear on your relationship to the company.
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."

Gebruikersavatar
ibeer
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 13 mar 2007 21:02

Gebruikersavatar ibeer 04 sep 2010 16:42

Ik heb Squirt Dry Lube getest en ben tevreden. Meer info is te vinden op:
http://www.fietsonderhoud.eu/?p=889
blog: http://www.fietsonderhoud.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 05 sep 2010 03:31

Hoi,

MTB gebruik dus.

Ciao, ;)
Snobisme is een dure hobby...

Plaats reactie