Carbon - cracks - welke opties???
Dat ben ik met je eens, Als je zo 3 frames kapot trapt dan kan ik me bijna niet voorstellen dat het alleen door het enorme vermogen komt dat je levert. Misschien een montagefout van het cranckstel, trapas of iets dergelijks als die een beetje scheef zit ofzo.
Of een aluminium frame de oplossing is vraag ik me af, zijn die echt zoveel sterker dan een carbon? Over het algemeen vindt ik het bracket gedeelte van een carbon fiets er veel degelijker en stijver uitzien dan een alu. Een tijdje terug zag ik ergens een tabelstaan met de hoogste bracketstijfheden die gemeten zijn, een sprong daar uit, maar ik weet niet meer welke, was wel een alu frame, maar er zat een Storck carbon bij die in de buurt kwam.
Of een aluminium frame de oplossing is vraag ik me af, zijn die echt zoveel sterker dan een carbon? Over het algemeen vindt ik het bracket gedeelte van een carbon fiets er veel degelijker en stijver uitzien dan een alu. Een tijdje terug zag ik ergens een tabelstaan met de hoogste bracketstijfheden die gemeten zijn, een sprong daar uit, maar ik weet niet meer welke, was wel een alu frame, maar er zat een Storck carbon bij die in de buurt kwam.
Hoi allemaal,
Bedankt voor jullie reactie. Met de meeste kan ik wel wat, met sommige niet!
Of ik al dan niet gesponsord wordt is niet van belang, ook niet hoeveel KW ik trap. Feit is, zie foto, dat na verloop van tijd scheuren onstaan rondom bracket.
De vraag is A - is dat normaal? B - welke alternatieven heb ik? Omdat deze Storck CD 1.0 toch al aardig stijf is.
Hoor graag, grt FB
Bedankt voor jullie reactie. Met de meeste kan ik wel wat, met sommige niet!
Of ik al dan niet gesponsord wordt is niet van belang, ook niet hoeveel KW ik trap. Feit is, zie foto, dat na verloop van tijd scheuren onstaan rondom bracket.
De vraag is A - is dat normaal? B - welke alternatieven heb ik? Omdat deze Storck CD 1.0 toch al aardig stijf is.
Hoor graag, grt FB
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Hoi, volgens mij is dit geen scheur, maar eerder het loslaten van de verf op de overgang tussen het carbon frame en de alu bracketpot.
Ik kan dat plaatje niet bekijken. Ligt dat aan mijn pc of het plaatje?
Het topic even samenvattend...
Antwoord A: Het is niet normaal, er gaat iets goed verkeerd.
Antwoord B: De oplossing is...
1. zeker weten dat alles goed gemonteerd is
2. minder hard trappen
3. een sponsor zoeken
4. een ander frame kopen (titanium, storck alu, Red Bull Pro SL, Canyon Ultimate AL, Storck, Cannondale Caad9, Litespeed).
Ik zou oplossing 1 eerst eens bestuderen.
Het topic even samenvattend...
Antwoord A: Het is niet normaal, er gaat iets goed verkeerd.
Antwoord B: De oplossing is...
1. zeker weten dat alles goed gemonteerd is
2. minder hard trappen
3. een sponsor zoeken
4. een ander frame kopen (titanium, storck alu, Red Bull Pro SL, Canyon Ultimate AL, Storck, Cannondale Caad9, Litespeed).
Ik zou oplossing 1 eerst eens bestuderen.
Zoals Perik al aanhaalde: Hoe zit het met de garantie? Alles 2e hands gekocht?
Het plaatje openen lukt bij mij alleen met PAINT.
3 verschillende frames kapot trappen kan niet liggen aan je eigen vermogen. Er moet echt iets anders aan de hand zijn. En daarnaast, als je een frame stuk trapt, dan ga je terug naar de dealer en krijg je een nieuw frame. Ik snap dus niet dat je al drie verschillende frames hebt gehad. Nadat je frame 1 aan gort heb gereden, krijg je van je dealer een nieuw identiek frame. Waarom kies ervoor om telkens andere fietsen te kopen?
3 verschillende frames kapot trappen kan niet liggen aan je eigen vermogen. Er moet echt iets anders aan de hand zijn. En daarnaast, als je een frame stuk trapt, dan ga je terug naar de dealer en krijg je een nieuw frame. Ik snap dus niet dat je al drie verschillende frames hebt gehad. Nadat je frame 1 aan gort heb gereden, krijg je van je dealer een nieuw identiek frame. Waarom kies ervoor om telkens andere fietsen te kopen?
Live fast; die young. mijn blog
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Dat kan best, ik ken wel ergere verhalen. Bijv een sprinter die in 8 jaar 6 nieuwe VT's kreeg, die vond het wel een lucratieve business, steeds weer een nieuw kleurtje.
Profrenners rijden geen jaren met een frame, dan is de kans een heel stuk kleiner dat er eentje scheurt. En als een frame al scheurt dan komt dat vak pas aan het ligt bij de finish en is er de volgende dag gewoon een nieuw frame en heeft er niemand buiten de ploeg iets door.
Profrenners rijden geen jaren met een frame, dan is de kans een heel stuk kleiner dat er eentje scheurt. En als een frame al scheurt dan komt dat vak pas aan het ligt bij de finish en is er de volgende dag gewoon een nieuw frame en heeft er niemand buiten de ploeg iets door.
japie carbon schreef:Hoi, volgens mij is dit geen scheur, maar eerder het loslaten van de verf op de overgang tussen het carbon frame en de alu bracketpot.
Volgens mij ook. Als het bracket eerst gevlakt en parallel gefreest was voor de montage had hier al geen lak gezeten, dus echt correct doe je de montage ook niet.
idd, breng hem gewoon naar je FM, dan regelt die het maar verder met de leverancier, dit hoort natuurlijk gewoon niet te gebeuren.
Ik neem aan dat je niet zelf de bracket gemonteerd/gevlakt/etc. hebt, dan zijn montagefouten ook meteen voor de FM/leverancier.
't Zou goed enkel de verf kunnen zijn idd, maar dat is met carbon altijd lastig te zeggen, al helemaal van een plaatje.
Ik neem aan dat je niet zelf de bracket gemonteerd/gevlakt/etc. hebt, dan zijn montagefouten ook meteen voor de FM/leverancier.
't Zou goed enkel de verf kunnen zijn idd, maar dat is met carbon altijd lastig te zeggen, al helemaal van een plaatje.