Advies: Focus Cayo Pro vs Trek Madone 5.2
-
- Forum-lid
Ik zit te twijfelen tussen een Cube Cayo Pro (Dura Ace 2009) en een Trek Madone 5.2 (Ultegra SL). Wat is de meerwaarde van de Trek behalve de naam die erop staat?
Edit: Typo Focus.
Edit: Typo Focus.
Focus Cayo Pro
WielerTijn schreef:Ik zit te twijfelen tussen een Cube Cayo Pro (Dura Ace 2009) en een Trek Madone 5.2 (Ultegra SL).
Een Cube Cayo Pro?? Focus Cayo Pro bedoel je neem ik aan?
't Is misschien wel handig e.e.a meer te vertellen: Waarvoor je hem wilt gebruiken, je gewicht, etc.
-
- Forum-lid
Inderdaad natuurlijk Focus. Je ziet door de Merken het bos niet meer.
Maar lengte 1.82, gewicht 75kg. Verwende toerrijder, elk jaar minimaal een aantal weken rijden in de alpen. Momenteel in het bezig van een zelf opgewaardeerde Cadex CFR 1.
Maar lengte 1.82, gewicht 75kg. Verwende toerrijder, elk jaar minimaal een aantal weken rijden in de alpen. Momenteel in het bezig van een zelf opgewaardeerde Cadex CFR 1.
Focus Cayo Pro
Een paar reviews zijn natuurlijk altijd nuttig (2008 versies):
Focus Cayo Pro
Hier ook nog de Focus Cayo Expert
Focus Cayo Expert.
Van de Madone 5.2 niks kunnen vinden, wel de 4.5 en de 6.9, laten we aannemen dat de 5.2 er tussen zit
Trek Madone 4.5
Trek Madone 6.9
Focus Cayo Pro
Hier ook nog de Focus Cayo Expert
Focus Cayo Expert.
Van de Madone 5.2 niks kunnen vinden, wel de 4.5 en de 6.9, laten we aannemen dat de 5.2 er tussen zit
Trek Madone 4.5
Trek Madone 6.9
All right
Je hebt geluk, bij Tour Magazin is de review van de Madone 5.2 gratis (2007* versie trouwens, dus niet helemaal actueel meer):
Trek Madone 5.2
* edit: (zeer waarschijnlijk) toch de 2008 versie
Je hebt geluk, bij Tour Magazin is de review van de Madone 5.2 gratis (2007* versie trouwens, dus niet helemaal actueel meer):
Trek Madone 5.2
* edit: (zeer waarschijnlijk) toch de 2008 versie
De Madone die op de foto staat in de test is wel degelijk het nieuwe model frame. Zijn de 2009 frames niet hetzelfde?
Zou ook kunnen idd.. Tour Magazin heeft het over een aankondiging in mei 2007, of het dan een verlate 2007 of een vroege 2008 versie is... ik zou na dat gelezen te hebbben neigen naar 2008 idd.. Of er verschil tussen 2008/2009 zit zou ik niet weten.
Zo, nu kan hopelijk iemand anders wat zinnigs zeggen, ik wilde alleen maar een paar reviews aandragen eigenlijk
Ik houd zelf van lekker stijve frames, dus voor mij persoonlijk zou de hele bubs meteen afvallen, wat niet wegneemt dat er massa's mensen veel plezier hebben op deze frames.
Voor Trek betaal je natuurlijk wat meer, wat niet wil zeggen dat het beter is overigens.
Zo, nu kan hopelijk iemand anders wat zinnigs zeggen, ik wilde alleen maar een paar reviews aandragen eigenlijk
Ik houd zelf van lekker stijve frames, dus voor mij persoonlijk zou de hele bubs meteen afvallen, wat niet wegneemt dat er massa's mensen veel plezier hebben op deze frames.
Voor Trek betaal je natuurlijk wat meer, wat niet wil zeggen dat het beter is overigens.
In de test is een preview van het 2008 model, de nieuwe generatie. Denk niet dat de Trek in 2009 echt veranderd is qua frame. Hoe ziet de verdere afmontage van beide fietsen eruit, wielen e.d.? Dura-Ace klinkt natuurlijk een stuk interessanter, zeker als het de 2009 versie is.
-
- Forum-lid
Bedankt voor de links in ieder geval. Wat me ik me vooral afvraag is wat voor voordeel er in het OCLV frame zit, behalve dat het er gelikt uit ziet. In de tests is bijvoorbeeld de 6.9 niet heel stijf of opvallend. Die Focus is toch een stuk beter afgemonteerd, maar ook goedkoper. Ook vind ik de looks niet heel erg mooi. Maar wel weer veel waar voor je geld. Waar het mij vooral om gaat, is het OCLV frame van Trek 'beter' dat het de meerprijs (meegerekend de afmontage) rechtvaardigd? Een paar honderd euro meer is natuurlijk voor een A-merk normaal.
Focus Cayo Pro