Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers
-
kashi
- Forum-lid
kashi
23 mar 2009 11:40
LVGH schreef:Die strap mag dan bekleed zijn, de slappe plastic klemmetjes zijn dat niet en die maken snel veel krassen. Dat hele klemding is sowieso niet erg handig ontworpen, aan alle kanten asymmetrisch waardoor ik 'm uiteindelijk maar op een manier kon monteren en dat is ondersteboven.
Natuurlijk is de houder asymmetrisch, hierdoor past het handvat perfect in de houder. Snap het probleem niet. Heb mijn Lezyne Pressure drive M er al bijna een jaar op zitten!
-
lvgh
- Forum-lid HC
lvgh
23 mar 2009 11:54
Dan zal ik het nog even nader toelichten
Bij het monteren liep ik tegen het volgende aan:
Pompjes zijn lelijk, een noodzakelijk kwaad. Dus ze moeten zo onopvallend mogelijk worden gemonteerd. De schuine buis valt af want daar zitten ze voor het logo en springen ze te veel in het oog. Langs de zitbuis dwingt de asymmetrie van de houder je om het pompje rechts te monteren (aan de crankzijde), je wilt dat de kromming in de houder de zitbuis volgt, anders steekt het pompje te ver uit. Heb ik geprobeerd maar was geen optie want het pompje is te lang en gaat ruim voorbij de derailleurklem (komt te ver naar buiten te staan en gaat klapperen). Iets hoger monteren kan niet want de klemmetjes passen niet om het onderste (zwarte) deel van het pompje. Aan de andere kant van de zitbuis moet je de houder natuurlijk 180 graden draaien omdat-ie anders weer te ver naar buiten steekt. Daarmee komt het ruimere klemmetje waarmee het handvat wordt vastgehouden onder te zitten. Ik heb het even geprobeerd op die manier (dus pompje ondersteboven) maar het klemmetje is niet sterk genoeg en het pompje schuift al na een paar km uit. Pompje dus uiteindelijk andersom gemonteerd, met drie klemmetjes vast en een loos klemmetje. Vind ik jammer :p
-
colnagofreak
- Forum-lid HC
colnagofreak
23 mar 2009 19:10
Ja, wie mooi wil rijden moet pijn lijden!!!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
-
foosho
- Forum-lid
foosho
23 mar 2009 19:44
LVGH schreef:Pompjes zijn lelijk, een noodzakelijk kwaad. Dus ze moeten zo onopvallend mogelijk worden gemonteerd.
Als je er echt mee zit koop je het kleinste pompje dat je kunt vinden en die steek je dan in je achterzakje...
(heb ik ook
)
-
kempenaar
- Forum-lid
kempenaar
23 mar 2009 21:31
...of je steekt een paar CO2 patronen in je achterzak met een kraantje. Geen lelijke pompjes meer. Hoewel ik deze pompjes er wel leuk uit vind zien,
-
lvgh
- Forum-lid HC
lvgh
24 mar 2009 00:53
Foosho schreef:LVGH schreef:Pompjes zijn lelijk, een noodzakelijk kwaad. Dus ze moeten zo onopvallend mogelijk worden gemonteerd.
Als je er echt mee zit koop je het kleinste pompje dat je kunt vinden en die steek je dan in je achterzakje...
(heb ik ook
)
Helaas geen optie, ik val toch liever op een plak ontbijtkoek dan op een aluminium pompje
Bovendien heb ik met mijn 95 kg niks aan micropompjes waarmee je blij mag zijn als je 4 bar haalt. Die CO2 dingen ben ik nooit aan begonnen, kleven ook teveel nadelen aan naar mijn smaak. Tja, dan maar wat minder mooi
Zo erg zit ik er niet mee hoor, ik geef gewoon mijn eerlijke, kritische, oordeel over de Lezyne pompjes die hier de revue passeren.
-
foosho
- Forum-lid
foosho
24 mar 2009 11:58
LVGH schreef:Helaas geen optie, ik val toch liever op een plak ontbijtkoek dan op een aluminium pompje
Als je hem goed aan de achterkant van je rug er insteekt moet je imo wel een vage smak maken wil je vol op je pompje landen.
-
lvgh
- Forum-lid HC
lvgh
24 mar 2009 12:05
Foosho schreef:LVGH schreef:Helaas geen optie, ik val toch liever op een plak ontbijtkoek dan op een aluminium pompje
Als je hem goed aan de achterkant van je rug er insteekt moet je imo wel een vage smak maken wil je vol op je pompje landen.
Weet ik niet.. ik ga het in elk geval niet uitproberen
Daarbij zitten m'n achterzakken meestal al vol.
-
lvgh
- Forum-lid HC
lvgh
24 mar 2009 22:18
colnagofreak schreef:Foosho schreef:
Je kan bij bovenstaande uitspraak je er een zeer vreemde voorstelling bij maken!
Je kunt dat ook niet doen en dan gaat dit draadje gewoon nog steeds over handpompjes
-
colnagofreak
- Forum-lid HC
colnagofreak
24 mar 2009 22:23
Sorry, ik was gewoon ff melig!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!