Op 2 racefietsen heb ik één en het zelfde probleem. Op de beide fietsen lukt het me niet om de ketting op het grote voorblad te krijgen.
Het gaat om de volgende fietsen:
- Nieuw: Scott, voorderailleur Shimano Triple. (Het schakelen tussen het kleine blad en het middenblad gaat prima)
- 2e-hands: Peugeot: nieuwe gemonteerde (door de fm) voorderailleur Shimano Tiagra (2 voorbladen)
Kan het te maken hebben dat de kabels te strak/slap zijn?
Op de beide derailleurs zie ik wel twee onder elkaar geplaatste stelschroefjes staan, maar ik weet niet aan welke stelschroef je zou moeten draaien om bovengenoemd euvel te verhelpen.
Wie weet raad?
Jan en Tim
Afstellen voorderailleur(s) Shimano
Als je kabel te los staat kun je dat eenvoudig testen door er aan te trekken (mits je buitenlangs lopende kabels hebt) tijdens het trappen en dan te zien of de ketting nmaar het grote blad gaat.
Maar als die voorderailleur doro een FM is gemonteerd is even daar langs gaan toch ook wel een handige oplossing... Zelfde met de nieuwe scott. Als die echt nieuw is is het raar, het is wel logisch dat de kabel na een tijdje gebruik wat strakker gezet moet worden maar daarvoor zitten er waarschijnlijk stelschroefjes.
En zie ander topic voor tips en links: http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=49314
Maar als die voorderailleur doro een FM is gemonteerd is even daar langs gaan toch ook wel een handige oplossing... Zelfde met de nieuwe scott. Als die echt nieuw is is het raar, het is wel logisch dat de kabel na een tijdje gebruik wat strakker gezet moet worden maar daarvoor zitten er waarschijnlijk stelschroefjes.
En zie ander topic voor tips en links: http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=49314
Wat ik zelf doe: De voorderailleur (zonder kabel) helemaal afschakelen. Dan de kabel zo strak mogelijk monteren. Als laatste met de stel schroefjes de uitwijking corrigeren.
Overigens op internet genoeg te vinden hierover met fotos.
Overigens op internet genoeg te vinden hierover met fotos.
Niets is waar en zelfs dat niet