Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Bauke Mollema

tinn
Forum-lid
Berichten: 983
Lid geworden op: 01 aug 2006 15:51

tinn 31 mar 2009 23:40

Filmpje staat inmiddels op YOUTUBE
Erg leuk om ff te bekijken (ruim 2 minuten).
Leef! Fiets!

jappiex
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 20 mei 2007 12:44

jappiex 01 apr 2009 00:12

Bauke is een held maar ook een jongen waarvan er hier op het Grunniger land zoveel rond fietsen. Al die jongens die vanuit weet ik veel welke gehuchten elke ochtend 20+ kilometers naar Stad fietsen, ze weten niet half hoe sterk ze soms zijn.

tommeke14
Forum-lid
Berichten: 2012
Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57

tommeke14 01 apr 2009 00:48

jappiex schreef:Bauke is een held maar ook een jongen waarvan er hier op het Grunniger land zoveel rond fietsen. Al die jongens die vanuit weet ik veel welke gehuchten elke ochtend 20+ kilometers naar Stad fietsen, ze weten niet half hoe sterk ze soms zijn.


Ik fietste vandaag ook lekker dromering door het Groninger land en moest daar echt even aan denken toen ik van die jongelui richting hun huis zag fietsen. Sommige rijden echt hard voor op een gewone toerfiets.

Afgelopen vakantie werd ik op een redelijke klim (10km aan 8%) eraf gereden door 't broertje van m'n vriendin. Dat jochie is 15 en fietst elke dag 10km op en neer naar school. Hij weegt ook 30 kilo minder en had niet zo'n lompe halfgeveerde mtb als ik, maar toch. Dat soort gastjes kunnen altijd wel fietsen.

w0uter
Forum-lid
Berichten: 1583
Lid geworden op: 10 apr 2005 17:26

w0uter 01 apr 2009 01:02

PaulusP schreef:
@ WOUTER: Leuk interview, je ontlokt hem een mooie uitspraak :-)
Wat valt er te leren aan wielrennen? Renners staan nou niet bekend als de meest intelligente mensen.
Bauke: “Daar heb je wel gelijk in. Dat merk ik wel als ik aan tafel zit bij de ploeg.


Nu ga je wel iets te kort door de bocht hoor. Even uit mijn hoofd: volgens mij zegt hij daarna juist dat hij veel van ze kan leren, oa koersslimheid.

Het filmpje was echt briljant. Ik reed vroeger precies dezelfde route. Die brug waar hij steeds overheen reed was voor mij en mijn vriendjes een van de 'tussensprints'. Ook wij reden onze ballen uit de broek met de schooltas achterop.
Het was ook een kunst om 's ochtends zo lang mogelijk in je nest te blijven liggen. Elke avond keek ik al hoe de wind zou staan om te bepalen hoeveel tijd ik nodig had.
Ik moest altijd om 8.15 op school zijn (binnen dus). Op het laatst vertrok ik om kwart voor 8 om 15km te fietsen. Een klasgenootje en ik maakten er echt een sport van om steeds later weg te gaan. Gelukkig was er nog een klasgenootje met een brommer, toevallig de broer van Bauke, waar we in geval van nood altijd achter konden hangen.
Heerlijke tijden!

Gek trouwens dat ik toen het gevoel had dat het altijd regende. Nu kan ik me dat helemaal niet meer zo herinneren.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3702
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 01 apr 2009 12:27

Hmmm, ook altijd op een lompe herenfiets heen en weer gescheurd naar school (16 heen, 16 terug). 20 jaar (en 20 kilo later) niet veel meer van te merken...
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

krant90
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 06 mei 2007 20:31

krant90 03 apr 2009 12:26

W0uter schreef:
PaulusP schreef:

Heerlijke tijden!

Gek trouwens dat ik toen het gevoel had dat het altijd regende. Nu kan ik me dat helemaal niet meer zo herinneren.


Hoezo heerlijke tijden? Het is pas heerlijk als je overstapt van dagelijks zo'n stuk rijden op een zware stadsfiets met het zweet op je rug naar een lichte racefiets.

Trouwens, toffe gast die Mollema inderdaad.

bmiller
Forum-lid
Berichten: 752
Lid geworden op: 25 mar 2008 11:47

bmiller 14 apr 2009 17:15

Voorjaar wielrenner Mollema voorbij

GRONINGEN - Wielrenner Bauke Mollema zal dit voorjaar vermoedelijk niet meer in actie komen. Dat meldt de Rabo-renner op zijn website.

Mollema stapte vorige week af in de Ronde van Baskenland en ondergaat dinsdag in Groningen een bloedonderzoek. Hij laat sowieso de Waalse Pijl en de Ronde van Romandië schieten.

''Ik heb inmiddels alweer een aantal dagen kunnen bijkomen van de Ronde van Baskenland, maar ik ben nog steeds niet 100 procent fit'', meldt Mollema.

Herstelvermogen

''Waar het aan ligt, ik weet het niet. Mijn herstelvermogen leek niet in orde. Het bloedonderzoek gebeurt vooral om zo veel mogelijk zaken te kunnen uitsluiten.''

''Ik neem hoe dan ook de komende week rust en ik zal dan ook niet aan de start verschijnen in de Waalse Pijl en in de Ronde van Romandië.''

Bron: NU.nl

Hopelijk is snel duidelijk wat er mis is. Misschien Pfeiffer? Coen Vermeltfoort heeft er mogelijk ook al last van.
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.

mister_arby
Forum-lid
Berichten: 945
Lid geworden op: 29 aug 2007 23:24

mister_arby 14 apr 2009 22:34

''Waar het aan ligt, ik weet het niet. Mijn herstelvermogen leek niet in orde. ''


misschien toch aan de hartslagmeter en SRM? als je niet overtraind wil worden..

mellie
Forum-lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 05 nov 2008 16:29

mellie 18 apr 2009 13:23

Mollema heeft helaas Feifer.

Wat ik me afvraag is waarom het altijd zo lang duurt voordat ze daar achter zijn. De renners worden nu zo vaak gecontroleerd, zowel binnen de ploeg als door derden, dat ze daar toch eerder achter kunnen komen?

Od zou dat geen doen zijn, om iedere keer op ziektes te controleren?

Groet

paulusp
Forum-lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 08 nov 2006 22:12

paulusp 21 apr 2009 11:53

Volgens mij was het bloed van Mollema al een keer gecontroleerd alvorens er een onderzoek gedaan werd naar Pfeiffer; dit vervreemd mij ook, zeker als de symptomen daar zijn.

Maar, weet iemand misschien waar ze dan wel naar zochten?

Van Wikipedia:
De diagnose kan bij gerezen klinische verdenking met zekerheid worden gesteld door bloedonderzoek waarbij onder andere aantonen van acute antistoffen (immunoglobuline-M), dan wel seroconversie tegen het Epstein-Barr-virus een rol speelt.
schimmeltussejebenen

paulusp
Forum-lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 08 nov 2006 22:12

paulusp 28 apr 2009 13:01

http://www.baukemollema.nl/nieuws.php?s ... om=&ucat=1&

Hier een column van Bouke waarin hij zelf verteld waar de eerste x naar gezocht werd en dat de 2e bloedproef een stuk uitgebreider was.

Ik baal er van... Zal wel geen Giro worden voor Mollema (zou hij die eigenlijk wel rijden?).
schimmeltussejebenen

jappiex
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 20 mei 2007 12:44

jappiex 16 apr 2010 19:32

Bauke Mollema is kopman voor Rabo in de Giro. Behoorlijk verrassend.

Plaats reactie