Wieladvies allround wielen rond €200
Als je € 25,- boven die 200 kan missen dan zou ik gaan voor de Easton EA50 (de nieuwe Vista's). Ik heb die wielen nu een paar weken en oh, oh, oh... wat ben ik tevreden met een hoofdletter T.
Ze zijn dan wel wat zwaarder, maar ik weeg zelf 82 waar nog genoeg vanaf kan, dus daar klaag ik niet over. Ze zijn enorm strak. Ik heb mijn remmen altijd vlakbij de velg afgesteld en welke heuvel ik ook op ram op het buitenblad, ik heb ze nog niet tegen de blokken aan gehad. Ik ben helemaal
Ze zijn dan wel wat zwaarder, maar ik weeg zelf 82 waar nog genoeg vanaf kan, dus daar klaag ik niet over. Ze zijn enorm strak. Ik heb mijn remmen altijd vlakbij de velg afgesteld en welke heuvel ik ook op ram op het buitenblad, ik heb ze nog niet tegen de blokken aan gehad. Ik ben helemaal
CXP bestaat ook in zilver en is dan zelfs goedkoper.
http://www.mavic.com/road/products/cxp-33.M134B.2.aspx
Ik rijd zelf in de zomer met DT RR 1.1. Alleen aan het begin is het moeilijk er een band om te leggen. Na een tijdje druk je de band er zo op. Belangrijk is wel, dat je de rand van de band goed in het midden (Diepste gedeelte van de velg) legt. Fantastische velgen (maar neem alleen de dubbel gebusde versie). Er is ook een DT RR 1.2
Diogenes
http://www.mavic.com/road/products/cxp-33.M134B.2.aspx
Ik rijd zelf in de zomer met DT RR 1.1. Alleen aan het begin is het moeilijk er een band om te leggen. Na een tijdje druk je de band er zo op. Belangrijk is wel, dat je de rand van de band goed in het midden (Diepste gedeelte van de velg) legt. Fantastische velgen (maar neem alleen de dubbel gebusde versie). Er is ook een DT RR 1.2
Diogenes
Velgenfluisteraar
Florezido
Florezido
-
- Forum-lid
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 16 dec 2007 13:51
Ik ga morgenavond mijn Ambrosio FCS28 met Ultegra naaf halen, dat vond ik de mooiste velg. Ik ben heel benieuwd of ik veel verschil ga merken met mijn Vista SL's. Dus VincentH, als je nog twee dagen geduld hebt kan ik je precies de verschillen vertellen.
moeten het per se nieuwe wielen zijn? ik heb een set open pro's met Dura Ace naaf staan (naven zijn nog super, velgen en spaken zijn nieuw, gespaakt door Zoran) die weg mogen. ik heb 2 van deze sets, vandaar.
overigens betwijfel ik of 36 spaaks wielen beter zijn dan 32 spaaks, gezien de betere symetrie van de laatste. ik heb met 32 spaaks wielen nooit problemen gehad (ben 90 kg [geweest])
veel plezier met fietsen vanmiddag! :/jaloers:/
overigens betwijfel ik of 36 spaaks wielen beter zijn dan 32 spaaks, gezien de betere symetrie van de laatste. ik heb met 32 spaaks wielen nooit problemen gehad (ben 90 kg [geweest])
veel plezier met fietsen vanmiddag! :/jaloers:/
-
- Forum-lid
- Berichten: 806
- Lid geworden op: 04 okt 2007 20:57
meer spaken is volgens mij altijd steviger. fulcrum R5 heb ik ook zeer goede ervaringen mee. het is alleen geen super wielset. ze zijn wel voor rond de 175 euro her en der op internet te bestellen.
tarmac expert sram force
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr
CUBEmeister schreef:meer spaken is volgens mij altijd steviger. fulcrum R5 heb ik ook zeer goede ervaringen mee. het is alleen geen super wielset. ze zijn wel voor rond de 175 euro her en der op internet te bestellen.
even voor mijn beeld: wat is er niet zo super aan de Fulcrum R5?
"Trappen moet je toch"
Diogenes schreef:>overigens betwijfel ik of 36 spaaks wielen beter zijn dan 32 spaaks, gezien de betere symetrie van de laatste.
Ik ben erg benieuwd naar de onderbouwing van deze bewering.
Diogenes
een 32 spaaks wiel is over meer vlakken symetrisch (8 zo uit mijn hoofd) dan een 36 spaaks wiel (4). de krachten worden zo gelijkmatiger verdeeld. een 36 spaaks wiel is imo wel intrinsiek sterker (meer spaken), maar gevoeliger voor verstoringen en er zal eerder een slag in komen. en dat bepaalt ook of een wiel beter/slechter is.
overigens is dit mijn boerenwerktuigbouwverstand (en een beetje empirisch gesteund) en niet met hard cijfermateriaal bewezen
>een 36 spaaks wiel is imo wel intrinsiek sterker (meer spaken), maar gevoeliger voor verstoringen en er zal eerder een >slag in komen
Dat heb ik nog nooit in de praktijk vast kunnen stellen. Verder: hoe meer spaken, hoe makkelijker je een slag uit het wiel kan halen. Dat is een enorme ellende als je dat bij een wiel met weinig spaken moet doen.
Diogenes
Dat heb ik nog nooit in de praktijk vast kunnen stellen. Verder: hoe meer spaken, hoe makkelijker je een slag uit het wiel kan halen. Dat is een enorme ellende als je dat bij een wiel met weinig spaken moet doen.
Diogenes
Velgenfluisteraar
Florezido
Florezido