Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.
-
jeanke
- Forum-lid
jeanke
13 mar 2009 20:42
patmaessen schreef:Tr1969 schreef:patmaessen schreef:Kunnen we het weer over mijn dilemma hebben met betrekking tot de juiste wiel keuze ?
Sorry dat ik de discussie onbewust een andere kant op heb laten gaan.
Was maar een grapje hoor, geniet altijd weer van het gebakkelij (schrijf je dat zo?) van het campa versus het shimano kamp. Was eigenlijk op zoek naar iemand met ervaring op beide wielsets. Denk dat het inderdaad de neutrons worden.
Grts
Om toch maar terug on topic te gaan.
Of je nu Neutrons of Fulcrum 3 neem het is beide Campa kwaliteit en komt beide van Campa dus kwa kwaliteit denk ik niet dat je iets te vrezen hebt.
Enkel zou ik persoonlijk dan wel gaan voor Fulcrum omdat ik persoonlijk niet vind dat je Campa en Shimano mengt.
-
thomas1974
- Forum-lid
thomas1974
13 mar 2009 21:03
Heb beide wielen gebruikt, m'n voorkeur gaat uit naar de Neutrons. R3's zijn met name verticaal knalstijf (weeg iets meer dan 70 kg), voor mij te veel van het goede. De Neutrons bieden meer comfort, en ik vind ze er mooier uitzien (dunnere spaken). Bij mijn R3's draait af en toe een spaak (kun je zelf terugdraaien). De R3's zou ik niet nog eens kopen, de Neutrons zeker wel!
-
michaelvg
- Forum-lid
michaelvg
13 mar 2009 21:12
Als je zelf toch eigenlijk liever de neutron's kiest en het ook weer niet wil doen i.v.m campa.
Trek er dan de stikers af gaat heel makkelijk zelf ook gedaan alleen dan voor de warning stikker.
En ik heb zelf de neutron ultra's en ik vind ze echt heel fijn rijden! over Fulcrum kan ik niet spreken alleen een keertje getraind op de 7
-
alstro
- Forum-lid
alstro
04 nov 2009 23:06
Ik zou r3 niet echt vergelijken met een astra.
Ik heb ze beide, Neutrons zijn probleemloze wielen. R3 nog wel eens een loslopende spaak. Maar verder erg stijf. Geen velglint nodig en lastig om spaak te vervangen.
-
amclassic-fan
- Forum-lid HC
amclassic-fan
04 nov 2009 23:42
R3's zijn ook probleemloze wielen, als er spaken los blijven lopen dan heeft er een FM aangezeten die z'n vak niet verstaat.
R3 (of Zonda) versus Neutron is meer modern versus klassiek.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
-
tom1
- Forum-lid
tom1
05 nov 2009 00:39
zelf ervaring met de neutrons, zeer stijve wielen ( gebruk ze in wedstrijden).
en vriend van mij heeft de R1's qua gewicht zijn ze het zelfde en we hebben eens gewisseld en rij zelf liever met de neutrons, maarja dat zal wrs wel zoals zoveel puur mentaal zijn.
-
dhrspek
- Forum-lid
dhrspek
18 nov 2009 18:02
Nou dat de R3 probleemloze wielen zijn kan ik helaas niet bevestigen, binnen 3 maanden een spaakbreuk opgelopen en ben er alleen maar mee op gladde polderweggetjes geweest.
Spaakbreuk vind ik nog niet eens het probleem dat kan je met elk wiel overkomen maar de garantie afhandeling van de importeur was daar in tegen dermate slecht dat ik nooit meer een setje Fulcrum wielen zou kopen. Heb nu ook met m'n LBS afgesproken dat ik m'n wielen kosteloos kan om ruilen tegen een setje Easton of Mavic wielen. Wel goeie service van de LBS dus
"Any fool can criticize, condemn, and complain - and most fools do."