Alles over vakanties op én met de fiets

Tilff-Bastogne-Tilff 2009

peppie
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 16 mar 2008 18:12

peppie 05 mar 2009 20:36

Kreeg gisteren de folder van de Lotto cycling tour 2009 binnen en zag dat de start van T-B-T op 31 mei 2009 (1e pinksterdag) is verplaatst naar de Country hall in Angleur. Dit is dezelfde startlocatie als de reuzen van de Ardennen die eind augustus wordt verreden.

Ben benieuwd of de route heel erg gaat veranderen. In ieder geval wel finisch bergop, daar de Country hall op het hoogste punt ligt. Helaas geen gezellig dorpje om na afloop wat te eten. Met de betrekking tot logistiek en afhandeling van de deelnemers zal het in ieder geval vooruit gaan. Ik ben er in ieder geval bij.


Dit is mijn lot: hard fietsen en dan kapot.

seger
Forum-lid
Berichten: 887
Lid geworden op: 08 apr 2007 21:03

seger 05 mar 2009 21:19

Jammer dat het niet meer in het dorp is. Dat was juist een van de pluspunten van deze tocht. Maar het begon allemaal wel een beetje uit de klauwen te lopen. Supermooie tocht, maar elke keer dat ik er tegenop fiets heb ik weer zo'n hekel aan die pukkels daar.
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2618
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 05 mar 2009 23:08

Gewoon de Internationale Vechtdaltoer vanuit Dalfsen dus maar. Wel vanuit een gezellig dorpje ;-)

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 06 mar 2009 00:04

De parkeergelegenheid bij start/finish was bepaald niet ideaal. Dat zal de voornaamste reden zijn geweest. Ach, het karakter van de tocht zal verder niet veel veranderen.


roeieber
Forum-lid
Berichten: 916
Lid geworden op: 12 aug 2005 01:51

roeieber 07 mar 2009 03:28

Zouden ze de roche aux faucons als finish genomen hebben?
Dat is een lekkere uitsmijter na 237Km........
I Am SpeCiAliZed

brummi
Forum-lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 30 nov 2005 14:28

brummi 07 mar 2009 10:37


roderaaf
Forum-lid
Berichten: 129
Lid geworden op: 11 mei 2007 05:34

roderaaf 20 mei 2009 11:54

@Peppie,
Heb net een bevestigingsmail ontvangen van de organisatie, deze moet ik samen met een bewijs van betaling overleggen bij de organisatie van TBT in de Country Hall in Angleur, dit kan ook zaterdagmiddag al.
Ik heb in 2002 ook meegedaan aan TBT toen nog gewoon gestart in Tilff. Is nu dus gewijzigd, er doen dan ook veel mensen mee (vorig jaar 7000, is 2000 meer dan aan LBL)
Vertrekt TBT nu offivieel in Tilff of gewoon bij de Country Hal in Angleur?
RR
Fietsen is een mooie sport waar je meestal vrolijk van wordt.

moustache
Forum-lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 15 jun 2007 16:39

moustache 20 mei 2009 12:10

[quote="roderaaf"]@Peppie,
Heb net een bevestigingsmail ontvangen van de organisatie, deze moet ik samen met een bewijs van betaling overleggen bij de organisatie van TBT in de Country Hall in Angleur, dit kan ook zaterdagmiddag al.
Ik heb in 2002 ook meegedaan aan TBT toen nog gewoon gestart in Tilff. Is nu dus gewijzigd, er doen dan ook veel mensen mee (vorig jaar 7000, is 2000 meer dan aan LBL)
Vertrekt TBT nu offivieel in Tilff of gewoon bij de Country Hal in Angleur?
RR[/quote]

Jow! Klik eens op die link boven jouw post dan.
En dan in het menu op "Praktische info". Tadaaaaaa!

roderaaf
Forum-lid
Berichten: 129
Lid geworden op: 11 mei 2007 05:34

roderaaf 20 mei 2009 14:10

Nou Snorremans bedankt voor je reactie, op de site staat inderdaad dat de officiële start in Tilff is, maar niet waar. Als je dat nou ook ff voor me uitzoekt mag je een puntje aan je snor draaien.
RR
Fietsen is een mooie sport waar je meestal vrolijk van wordt.

moustache
Forum-lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 15 jun 2007 16:39

moustache 20 mei 2009 14:50

Er staat toch: "Nieuwe inschrijvingslocatie... bla bla" -> Offiële start: Tilff
Dus... alleen de inschrijvingslocatie met daarbij behorende parkeergelegenheid is veranderd.

Als je even een routekaartje had geopend dan had je kunnen zien dat de start gewoon in Tilff is op de Avenue Laboulle.

Zo... punt gedraaid!


[quote="RR"]
Als je dat nou ook ff voor me uitzoekt
[/quote]

zeg anders gewoon dat je lui bent, had ik het meteen voor je uitgezocht.

einnor
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 11 feb 2007 09:04

einnor 01 jun 2009 20:13


einnor
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 11 feb 2007 09:04

einnor 01 jun 2009 20:44

gisteren de 240 km gereden maar deze werd overschaduwd door een vreselijk voorval. Na ong. 13 km werden we rakelings voorbijgereden door een heftig toeterende auto deze reed zeker 80 a 100 km pu en vond het ook nog nodig om de fietser die linksvoor fietste op het laatste moment met opzet af te snijden. Deze werd daarbij vol geraakt door de auto en zo getorpedeerd. Hij kwam natuurlijk ten val en zijn maatje die naast hem fietste ook, ik reed zelf bij deze 2 in het wiel en kon geen kant meer op en kwam ook ten val, gelukkig kon de rest van de groep wel op tijd remmen of uitwijken. Zelf had ik geen noemenswaardige schade aan fiets of lichaam en kon de tocht vervolgen. De andere 2 heb ik nog wel aangesproken en op het eerste gezicht leek de lichamelijke schade mee te vallen alleen schaaf en snijwonden volgens mijn fietsmaten hoorde ik later dat de schade aan de fietsen waarschijnlijk zo groot was dat zij waarschijnlijk niet door konden fietsen (voor zover ze daar nog zin in hadden). Ik heb alleen in alle comotie de gegevens van de 2 fietsers te vragen en zou graag nog wel in contact komen met hen omdat ik benieuwd ben hoe het nu met ze gaat en misschien kan ik nog van waarde zijn voor hen als getuige. Dus mocht er iemand zijn die dit verhaal bekend voor komt dan graag reageren.
voor de rest heb ik erg genoten van de tocht, goede organisatie je kreeg waar voor je 15 euro goed uitgepijld, wegafzetters op gevaarlijke kruisingen, motoren van de organisatie die de hele dag de route nakijken, genoeg verzorging, alleen die druktes op de pauzeplaatsen vanaf de wanne. maar daar zou ik zo ook geen oplossing voor weten

Plaats reactie