Vraagje frame/hoogte zadel
13cm drop* is vrij veel. Er zijn best mensen met meer natuurlijk, maar de meeste mensen hebbben minder.
Waarom deze vraag, je zit niet lekker ofzo?
* i.e. hoogte verschil tussen bovenkant zadel en bovenkant stuurpen, ik neem aan dat jij dat ook bedoelt
Waarom deze vraag, je zit niet lekker ofzo?
* i.e. hoogte verschil tussen bovenkant zadel en bovenkant stuurpen, ik neem aan dat jij dat ook bedoelt
Afhankelijk van de gegevens die je hebt zul je misschien aannames moeten maken/grootheden moeten gokken, maar je kunt het iha vrij redelijk berekenen ja.
Had ik bijv. gedaan toen ik m'n frame kocht, klopte vrij behoorlijk.
Als het over een fiets gaat die je hebt kun je beter even de rolmaat pakken iig
Had ik bijv. gedaan toen ik m'n frame kocht, klopte vrij behoorlijk.
Als het over een fiets gaat die je hebt kun je beter even de rolmaat pakken iig
Huidige fiets, 60 c-t bovenbuis recht 58, balhoofdbuis 18, spacers 4cm, hoogte zadel is 22cm. Fiets die ik op het oog heb is de sensa toscana 58 c-t 1.5cm sloping en balhoofdbuis 19.5. Dus word de drop 11cm, als ik het zelfde aantal spacers hou???
-
- Forum-lid
Dit gaat alleen op als de vork van beide fietsen even lang is en daar wil nog wel eens een (behoorlijk) verschil in zitten.
http://www.transpirinaika.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ander balhoofdstel bedoel je? (ik ga er vanuit dat die ongeveer hetzelfde zijn idd)
Vertikale afstand oog voor het wiel tot onderkant balhoofdbuis (welke bepaald wordt door de vork) lijkt me universeel.. (anders komt je fiets scheef te staan )
Vertikale afstand oog voor het wiel tot onderkant balhoofdbuis (welke bepaald wordt door de vork) lijkt me universeel.. (anders komt je fiets scheef te staan )