Oakley brillen in de aanbieding!
ben ik het mee eens.. daarom koop ik die dingen ook gewoon tegen behoorlijk hoge prijzen
de productie-kosten voor een sport-bril zijn gewoon ongelooflijk laag, simpel te produceren, weinig materiaal. Maar ja, dan komt er nog ontwikkel-kosten bij en een berg geld voor de marketing. Het resultaat; een schitterend product wat iedereen toch wel graag wil hebben, maar waar je wel de hoofdprijs voor betaalt. En zo lang genoeg mensen bereid zijn de hoofdprijs te betalen zijn Oakley en de verkopende dealers de lachende partijen.
En jij lacht ook als je jezelf in een spiegelende winkelruit ziet met je mooie blitse brilletje op.
En jij lacht ook als je jezelf in een spiegelende winkelruit ziet met je mooie blitse brilletje op.
Jongens, zinloze discussie. Die Oakley brillen zijn heerlijk x heerlijk. Kost wat maar dan heb je ook wel pure lekkernij op je neus! Kan jou het schelen dat meneer Oakley er heul veul aan verdiend. Ik zou het niet anders doen als ik zo een werelds product had bedacht
Dik? Ja. Gek? Ja. Stroopwafel? Ja.
bressan_m schreef:Stefan schreef: Oakley dealers hebben een marge van 2. Ze kopen voor de helft van de winkelprijs. In Nederland mogen ze niet onder de officiele adviesprijs verkopen want dan raken ze hun dealerschap kwijt.
Dus als ik in Nederland een oakley koop, is die bij het verlaten van de winkel meteen meer dan 50 % minder waard?
Ik zou zeggen : boycotten deze merken met dit soort malle fratsen!
maar ja, mensen willen gewoon bedonderd worden..
OK. maar voor hoeveel wil jij dan dat ze bij de detailhandel worden verkocht?
Tenslotte moet de verkoper 19% (ned) of 21% BTW betalen op zijn verkoop prijs.
Als hij dus zijn inkoopprijs x 1.21 doet heeft hij nog niks verdiend. Tenslotte ga jij toch ook werken om iets te verdienen. Vervolgens moet die handelaar zijn zaak promoten en dat kost ook iets, gaat hij belastingen moeten betalen op wat hij netto zal overhouden, moet hij verwarming en electriciteit betalen voor zijn zaak, inrichting, enz enz enz. Dan is de factor 2 misschien toch zo overdreven niet als dat het lijkt. Want stel van die 100 dat de verkoopprijs zou zijn denk ik dat hij netto minder dan 10 netto overhoudt om van te leven. Internetstores kunnen hiervan natuurlijk een aantal kosten van gaan drukken en kunnen dus produkten over het algemeen goedkoper aanbieden. Het is de keuze van de consument waar hij zijn produkt koopt natuurlijk.
Maar handelaars meteen afschieten voor oplichters en bedriegers en grootverdieners omdat ze probeeren ook hun boterham te verdienen lijkt me zelfs hier wat te ver. Per slot van rekening ga jij ook niet voor niks gaan werken en wil je ook vergoed worden voor het werk dat je verricht. Zo gaat economie : niks voor niks.
Ik ben het volledig met trifox eens!
Er is al een hele discussie ontstaan Over de kosten ed. En wat de winkel verdient, terwijl ik jullie alleen een site geef waar de brilletjes in de aanbieding zijn!
Er is al een hele discussie ontstaan Over de kosten ed. En wat de winkel verdient, terwijl ik jullie alleen een site geef waar de brilletjes in de aanbieding zijn!
Specialized Tarmac Elite Compact
Stefan schreef:
Wat ik wel vind is dat sommige lakken die Oakley gebruikt gewoon niet handig zijn. Het ziet er mooi uit maar als het zo snel los laat maakt dat gewoon afbreuk aan het product. Het beste is om kleuren als White Chrome en Polished aluminium (in mindere mate BMX chrome welke toch wel iets sterker is) gewoon te mijden. Bij andere kleuren heb je dit probleem niet en kun je dan ook probleemloos een lens verwisselen.
Bedankt Stefan voor de info. Het heeft me uiteindelijk toch doen besluiten een matte white/ jade iridium te kiezen. Ik heb de winkel een mail gestuurd en had binnen 5 minuten een mail terug dat de order was aangepast. Goede service tot nu toe iig.
-
- Forum-lid
@bas123
wat zijn de verzendkosten? ik kom hier niet echt uit. Moet er ook nog invoerrechten betaald worden?
wat zijn de verzendkosten? ik kom hier niet echt uit. Moet er ook nog invoerrechten betaald worden?
Lapierre Xelius 200
Sweat is weakness leaving my body!
Sweat is weakness leaving my body!
KXlight schreef:
Zag die ook al op de site staan, ... mooie keuze!
dankje, ik heb er ook nog een black iridium lens bij bestelt.
Ik heb het nog even opgezocht. Ik heb in totaal 7 Pond aan verzendkosten moeten betalen.
Dus dat is iets van 10 euro.
wel eens aangedacht de kleren die je nu aan hebt?
denk je dat die niet 3 x over miss nog wel vaker over de kop gaan.
een spijkerbroek die in de opruiming voor 75% korting weg gaat, en dan maken ze er nog geen verlies op. dus waarom zou dat op oakley brillen niet mogen/kunnen...
denk je dat die niet 3 x over miss nog wel vaker over de kop gaan.
een spijkerbroek die in de opruiming voor 75% korting weg gaat, en dan maken ze er nog geen verlies op. dus waarom zou dat op oakley brillen niet mogen/kunnen...