Wiel keuze trois ballons
Beste allen,
Ik ben in het bezit van een Pinarello fp quattro en twee wielsets: de mavic cosmic carbon sl 2011 (1740 gram) en de fulcrum racing 3 (1635 gram). De fulcrums zijn dus iets lichter en de cosmics zijn aerodynamischer en naar ik dacht ook iets stijver (correct me if I'm wrong). Nu ga ik in juni de trois ballons rijden en vroeg ik me af welke wielen ik dan het best zou kunnen steken.. Fulcrums, mavics of maakt het echt heel weinig uit? Speelt de hoogte van de velg op dit parcours een rol (oncomfortabel bij zij wind in afdalingen misschien)? Ben benieuwd naar de reacties!
Ik ben in het bezit van een Pinarello fp quattro en twee wielsets: de mavic cosmic carbon sl 2011 (1740 gram) en de fulcrum racing 3 (1635 gram). De fulcrums zijn dus iets lichter en de cosmics zijn aerodynamischer en naar ik dacht ook iets stijver (correct me if I'm wrong). Nu ga ik in juni de trois ballons rijden en vroeg ik me af welke wielen ik dan het best zou kunnen steken.. Fulcrums, mavics of maakt het echt heel weinig uit? Speelt de hoogte van de velg op dit parcours een rol (oncomfortabel bij zij wind in afdalingen misschien)? Ben benieuwd naar de reacties!
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40116
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Pffft, wellicht eerst eens gewoon lekker op beide wielsets gaan rijden kijken wat je zelf het fijnste vindt?
Less is bore
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40116
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Je gaat tussen nu en de 3B toch zeker nog wel een keer een beetje klimmen? Dan weet je het antwoord.
Less is bore
Nou en of en ik begrijp ook prima dat je met hogere velgen goed in limburg en de ardennen kunt rijden. Denk ook te weten dat ik in de alpen (ik rijd ook la vaujany 2 weken later) liever niet met een hoge velg rijd maar mijn vraag gaat dus over dit gebied (vogezen) waar ik nooit geweest ben en wel eens benieuwd naar was wat daar aan te raden is..
Ik heb de Trois Ballons gereden in 2008 met Campagnolo Neutron Ultra's, dat beviel goed. Ik zou in jouw geval voor de Fulcrum's kiezen en de Cosmic's lekker thuis laten. Wegdek van sommige afdalingen is n.l. niet om over naar huis te schrijven . De Vogezen staan ook niet bepaald bekend om het mooie weer en het kan flink waaien in de passen, waar je met hoge velgen bij het afdalen last van zou kunnen hebben.
Tenslotte de slotklim de 'Planche des Belle Filles' op weg naar de Finish; je hebt 200 km gereden en bent er bijna met nog 5 km te gaan. Maar wat zul je deze laatste kilometers vervloeken met stijgingspercentage tot max. 20%! Hier ben je blij met zo min mogelijk ballast die je omhoog hoeft te zeulen.
Tenslotte de slotklim de 'Planche des Belle Filles' op weg naar de Finish; je hebt 200 km gereden en bent er bijna met nog 5 km te gaan. Maar wat zul je deze laatste kilometers vervloeken met stijgingspercentage tot max. 20%! Hier ben je blij met zo min mogelijk ballast die je omhoog hoeft te zeulen.
Bianchi 1885: Bij een Italiaanse racefiets krijg je de moraal er gratis bij!
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40116
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Jongens, het is drieentwintigfebruari........ 3B is nog een eeuwigheid weg. En als de Alpen bekend terrein zijn, dan kun je toch wel beredeneren dat de Vogezen niet wezenlijk anders zijn? Het zijn niet bepaald machtklimmetjes a la Zuid Limburg.
Less is bore
Daniel1975 schreef:Jongens, het is drieentwintigfebruari........ 3B is nog een eeuwigheid weg. En als de Alpen bekend terrein zijn, dan kun je toch wel beredeneren dat de Vogezen niet wezenlijk anders zijn? Het zijn niet bepaald machtklimmetjes a la Zuid Limburg.
Het maakt niets uit welke hij neemt. En aangezien het niets uitmaakt kan je het beste de minst zware set kiezen:D
-
- Forum-lid
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 07 sep 2006 02:12
in 2009 les trois ballons gereden. ik zou voor fulcrums gaan. De eerste klim (ballon de servance) is slecht geasfalteerde en de afdaling ook. de cosmic hebben weinig nut op dat soort parcours.