Kiezen uit drie MTB's
ok, remverhaal is me duidelijk.
Je gaf o.a. de Sensa Catena als advies en gaf aan dat cassette, ketting en crankstel belangrijk zijn. Ik neem aan dat de set op de Sensa dus in orde is. Als ik dit nu probeer te vergelijken met sets op andere merken, dan wordt ik overstelpt met typenummers enzo.
Bij de Sensa wordt Shimano Deore genoemd, maar als ik andere merken bekijken hebben ze t over Shimano HG50 of HG73 (Giant) of SRAM PG950 (Trek). Wat houdt dit in, hoe zijn deze met elkaar te vergelijken?
Je gaf o.a. de Sensa Catena als advies en gaf aan dat cassette, ketting en crankstel belangrijk zijn. Ik neem aan dat de set op de Sensa dus in orde is. Als ik dit nu probeer te vergelijken met sets op andere merken, dan wordt ik overstelpt met typenummers enzo.
Bij de Sensa wordt Shimano Deore genoemd, maar als ik andere merken bekijken hebben ze t over Shimano HG50 of HG73 (Giant) of SRAM PG950 (Trek). Wat houdt dit in, hoe zijn deze met elkaar te vergelijken?
-
- Forum-lid
Cassette en ketting vind ik niet zo belangrijk, die slijten toch snel en dan kan er iets beters op. Kijk vooral naar voorvork en een gehele deore afmontage. Schijfremmen is je eigenkeus, maar die raad ik je zeker aan.
In deze prijsklasse tot 700€ moet je denk ik niet voor een A merk fiets gaan. een cube, focus, sensa Xtrail of iets dergelijks hebben een veelbetere afmontage voor het zelfde geld!
In deze prijsklasse tot 700€ moet je denk ik niet voor een A merk fiets gaan. een cube, focus, sensa Xtrail of iets dergelijks hebben een veelbetere afmontage voor het zelfde geld!
-
- Forum-lid
die type aanduiding is vnml voor de echte vergaande technische info ivm compabiliteit zo heb je XT M760, 770 en zo verder. een deore groepje is in principe prima. ik had het op m'n vorige mtb en het werkte prima. ik vind cassette en ketting enzo wel belangrijk omdat dat gewoon bepaald hoe het schakelt. het is inderdaad materiaal wat vervangen moet worden maar een geheel deore met een leuk wielsetje en vorkje is normaal een prima fiets
SRAM is een merk net als Shimano, ook niks mis mee.
Alivio SLX bestaat niet. SLX is de groep onder XT, alivio is met alle respect meer iets voor hybrides.
bekijk ook deze en anderen op deze site
http://www.bikestudio.nl/producten/id76 ... pirit.html
SRAM is een merk net als Shimano, ook niks mis mee.
Alivio SLX bestaat niet. SLX is de groep onder XT, alivio is met alle respect meer iets voor hybrides.
bekijk ook deze en anderen op deze site
http://www.bikestudio.nl/producten/id76 ... pirit.html
tarmac expert sram force
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr
Overtuigd om de Sensa Catena te kopen, ben ik vandaag naar een fietsenzaak geweest. Toen kwam die verkoper met een Gazelle W4 uit 2008: http://www.gazelle.nl/2008/product.php? ... Segment=37
Hij vraagt voor deze fiets 600 euro. Dit is 23 euro minder dan voor de Cantena V-Brake. Dit terwijl de Gazelle met Magura vorig jaar in de 900 kostte, volgens de verkoper.
Is iemand bekend met Gazelle mtb's? En is het genoemde model met XT setje een goeie keus daarin? Of is dit vergelijkbaar qua kwaliteit met de Sensa?
Ik vind de Sensa sowieso veel toffer, maar als de Gazelle echt beter is, kan ik die natuurlijk beter kopen!
Hij vraagt voor deze fiets 600 euro. Dit is 23 euro minder dan voor de Cantena V-Brake. Dit terwijl de Gazelle met Magura vorig jaar in de 900 kostte, volgens de verkoper.
Is iemand bekend met Gazelle mtb's? En is het genoemde model met XT setje een goeie keus daarin? Of is dit vergelijkbaar qua kwaliteit met de Sensa?
Ik vind de Sensa sowieso veel toffer, maar als de Gazelle echt beter is, kan ik die natuurlijk beter kopen!
Als je weet wat je wilt is dat een prima optie hoorYouri81 schreef:Is het erg onverstandig om online te bestellen?
In de winkel zul je ook wel onder de adviesprijs uitkomen hoor, maar met enorm scherpe online aanbiedingen kunnen/willen de meeste FM's niet mee concurreren.
-
- Forum-lid
Er zijn ook best wat internet aanbieders met een winkel. Daar heb je wel de scherpe prijs maar kan je ook terecht voor service, garantie en onderhoud!
Ik weet niet waar je ergens woont, misschien zit er bij jou wel iemand in de buurt.
Waar woon je?
Ik weet niet waar je ergens woont, misschien zit er bij jou wel iemand in de buurt.
Waar woon je?
niet te geloven dit!
Ik kom dus net uit Heerhugowaard vandaan (10 km hier vandaan), daar zit een dealer die ik op de website van Sensa vond, blijkt nu dat fietswinkel.nl daar een winkel om de hoek heeft!
Deze verkoopt de Sensa Catena in Magura-uitvoering voor 650 euro. Advies is 780. V-Brake adviesprijs is 623 :O
Bedankt Focus!
Blijft nog wel mijn vraag: is de Gazelle echt veel beter?
Ik kom dus net uit Heerhugowaard vandaan (10 km hier vandaan), daar zit een dealer die ik op de website van Sensa vond, blijkt nu dat fietswinkel.nl daar een winkel om de hoek heeft!
Deze verkoopt de Sensa Catena in Magura-uitvoering voor 650 euro. Advies is 780. V-Brake adviesprijs is 623 :O
Bedankt Focus!
Blijft nog wel mijn vraag: is de Gazelle echt veel beter?