No Flats voor racefiets
hallo,
Ik heb de volgende vrag.
Ik gebruik sinds kort voor mijn mountainbike joe´s No Flats.
kan je dat spul ook voor je racefiets gebruiken of wordt dat afgeraden, en is er iemand die het gebruikt voor d racefiets en wat is je ervaring hier dan mee.
Ik gebruik mijn fiets ook voor bv La Marmotte waar je dus ook veel moet remmen en dus je velg warm kan worden ik weet namelijk niet hoe dat daaar op reageert eventueel.
bedankt voor jullie info en reacties.
Ik heb de volgende vrag.
Ik gebruik sinds kort voor mijn mountainbike joe´s No Flats.
kan je dat spul ook voor je racefiets gebruiken of wordt dat afgeraden, en is er iemand die het gebruikt voor d racefiets en wat is je ervaring hier dan mee.
Ik gebruik mijn fiets ook voor bv La Marmotte waar je dus ook veel moet remmen en dus je velg warm kan worden ik weet namelijk niet hoe dat daaar op reageert eventueel.
bedankt voor jullie info en reacties.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13781
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik rijd alleen maar op de MTB en heb er dus alleen daar ervaring mee. Notubes heeft sets voor de racefiets. De warmte maakt niet veel uit, dat hebben de MTB'ers met velgremmen ook.
Wat mijninziens het probleem op de racefiets is, is de banden druk en de hoevellheid lucht.
Als je MTB band op 1.8 of 2.0 staat en er komt een gat in loopt ie misschien een tiende af voordat het gat gedicht is, soms minder. Maar wat gebeurt er als er 6-10 bar op staat:
1. hoeveel druk verslies je dan totaal??
2. Dicht het uberhaupt wel? (of ben je zelf of de achterligger heleaal wit
Ik zou het ff testen met een oude band en een punaise/spijker ofzo. Ik ben wel benieuwd!
Wat mijninziens het probleem op de racefiets is, is de banden druk en de hoevellheid lucht.
Als je MTB band op 1.8 of 2.0 staat en er komt een gat in loopt ie misschien een tiende af voordat het gat gedicht is, soms minder. Maar wat gebeurt er als er 6-10 bar op staat:
1. hoeveel druk verslies je dan totaal??
2. Dicht het uberhaupt wel? (of ben je zelf of de achterligger heleaal wit
Ik zou het ff testen met een oude band en een punaise/spijker ofzo. Ik ben wel benieuwd!
Hoi,
Zelf gebruik ik dat specifieke product niet.
Wel gebruik ik af en toe Tufo of Vittoria PittStop als herstelmiddel voor trainings tube banden.
Als preventiefmiddel ben ik er niet zo'n fan van, het goedje is slechts een drietal maanden actief en aangezien je de binnen- en buitenband van een tube niet kan scheiden verplicht het je met die behandelde tube te blijven rijden zoniet koekt het spul en kleeft je binnenband helemaal dicht.
Bij een draadband is dat dus geen probleem en als het extra gewicht je niks uitmaakt, waarom niet?
Ciao,
Zelf gebruik ik dat specifieke product niet.
Wel gebruik ik af en toe Tufo of Vittoria PittStop als herstelmiddel voor trainings tube banden.
Als preventiefmiddel ben ik er niet zo'n fan van, het goedje is slechts een drietal maanden actief en aangezien je de binnen- en buitenband van een tube niet kan scheiden verplicht het je met die behandelde tube te blijven rijden zoniet koekt het spul en kleeft je binnenband helemaal dicht.
Bij een draadband is dat dus geen probleem en als het extra gewicht je niks uitmaakt, waarom niet?
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40196
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Nee, is hoofdzakelijk preventief IN je binnenband.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13781
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik zag op de bikemotion toch behoorlijk wat tubeless racevelgen, dan kan het toch ook zonder binnenband?Nee, is hoofdzakelijk preventief IN je binnenband.
Met tubeless wielen kan het inderdaad zonder binnenband. Maar er is naar mijn weten nog maar 1 tubeless racefiets band, nl. van hutchinson.
Voor racefietsen is er een versie die ook werkt bij de hogere druk.
joe´s No Flats heeft ook binnenbanden waar de latex al in zit, dan hoef je dus niet zelf met een flesje je knoeien.
Voor racefietsen is er een versie die ook werkt bij de hogere druk.
joe´s No Flats heeft ook binnenbanden waar de latex al in zit, dan hoef je dus niet zelf met een flesje je knoeien.
Deze speciale binnenbandjes zijn ook voor je racefiets te koop en zijn langer bruikbaar dan een paar maanden.
Volgens hun site moet je elke 6-12 maanden de vloeistof die je zelf in de band kunt doen verversen.
Heb er zelf nog geen ervaring mee en ben dus ook heel benieuwd naar mensen die dat wel hebben dus wie?
Volgens hun site moet je elke 6-12 maanden de vloeistof die je zelf in de band kunt doen verversen.
Heb er zelf nog geen ervaring mee en ben dus ook heel benieuwd naar mensen die dat wel hebben dus wie?
-
- Forum-lid
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 22 aug 2007 18:57
Ik heb het volgende probleem.
Gisteren de vloeistof door middel van een ordinair spuitje geinjecteerd, maar het lukt mij niet om, na montage van het ventieltje, lucht in de tube te krijgen.
Het kan toch niet zijn dat de injectiedruk dmv het spuitje te groot is waardoor de substantie onmiddellijk verhard ter hoogte van de ventiel ??
Gisteren de vloeistof door middel van een ordinair spuitje geinjecteerd, maar het lukt mij niet om, na montage van het ventieltje, lucht in de tube te krijgen.
Het kan toch niet zijn dat de injectiedruk dmv het spuitje te groot is waardoor de substantie onmiddellijk verhard ter hoogte van de ventiel ??