Carbon kader ophangen!?
-
- Forum-lid
ik heb een speciale stof erin gelegd dan krijg je geen schade aant frame
Tengusa 3K fullcarbon
haha. Je frame doorzakken. Als ie niet sterk genoeg is om daar aan te hangen is ie ook niet sterk genoeg om jou te dragen.
Of je hem zo wilt hangen moet je zelf weten. Het kan prima en is ruimtebesparend. Ik heb ze allemaal aan het voorwiel hangen langs elkaar.
Of je hem zo wilt hangen moet je zelf weten. Het kan prima en is ruimtebesparend. Ik heb ze allemaal aan het voorwiel hangen langs elkaar.
Met de meeste frames moet dit net lukken, kijk echter uit met een orbea orca (model '08), schijnen niet zo stijf en sterk te zijn en als een vaatdoek rond de haak te gaan hangen...
FF serieus, is geen enkel probleem, deze krachten zijn niets in vergelijking tot wat een fiets tijdens een ritje te verduren krijgt!
Groet
FF serieus, is geen enkel probleem, deze krachten zijn niets in vergelijking tot wat een fiets tijdens een ritje te verduren krijgt!
Groet
TiesT schreef:haha. Je frame doorzakken. Als ie niet sterk genoeg is om daar aan te hangen is ie ook niet sterk genoeg om jou te dragen.
Op zich wel een punt, maar bij carbon werkt het toch wat anders. Als fiets gebruikt is het zeker sterk genoeg, maar carbon kan op de dunste plaatsen van het frame wat gevoelig zijn voor puntbelasting. Daar is het dan weer niet voor gemaakt.
Als je er voorzichtig mee om gaat en de druk op de bovenbuis over twee haken verdeelt zal het geen probleem zijn. Maar om een lichtgewicht carbon frame op één punt bijvoorbeeld in het midden van de bovenbuis te belasten... dat zou ik toch niet doen. Gewoon voor de zekerheid. Bij de meeste frames zal het in de praktijk geen probleem zijn.
Nog extra boven op dat rubber?Patatje0101 schreef:ik heb een speciale stof erin gelegd dan krijg je geen schade aant frame
Ik heb mijn fiets al de hele winter aan zo'n haak hangen (van Rose dan, volgens mij, afgezien van de stickers, precies dezelfde als die van Salden).
Ik ging/ga er vanuit dat dat zonder problemen kan iig.
Gewoon aan de wielen ophangen. Kan je er ook meer kwijt!
[img=http://img155.imageshack.us/img155/3553/p1010458dg0.jpg]
[img=http://img155.imageshack.us/img155/3553/p1010458dg0.jpg]
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Dat puntbelastingverhaal is wel interessant als het gaat om bijvoorbeeld fietsdragers, waarbij je iets om de buis klemt. De bovenbuis moet echter het gewicht van de fiets wel kunnen dragen. Dat is toch zeker niet meer dan 9 kilo.