Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Cube Agree SL of Cube Agree GTC Pro

mrtn
Forum-lid

mrtn 22 feb 2011 23:47

Na dat ik eerder dacht de knoop doorgehakt te hebben, twijfel ik nu toch over mijn nieuwe fiets. Daarom vraag ik graag jullie mening.

Eerst nog een korte achtergrond. Ik ben een tourrijder; fiets graag in weekenden, zomeravonden. Daarnaast doe ik die jaar de Ronde van Vlaanderen en wellicht Alpe d'Huez. Geen wedstrijden ofzo, veelal kortere ritjes. Ik ben op zoek naar een tripel.

Ik heb de volgende twee fietsen gezien:

-Cube Agree SL (http://www.cube.eu/road/pro-series/agree-sl/)
-Cube Agree GTC Pro (http://www.cube.eu/road/pro-composite-s ... e-gtc-pro/)

De GTC kenmerk zich door het carbon frame en is deels Ultegra afgemonteerd. De SL is aluminium, maar volledig Ultegra afgemonteerd. Daarnaast heeft deze betere componenten (Syntace vs FSA) en betere velgen.

Wat zou voor jullie doorslaggevend zijn; een carbonframe of betere componenten. De fietsen zijn overigens even duur.

Ik ben benieuwd naar jullie meningen, waarvoor alvast hartelijk dank!

flex
Forum-lid

flex 23 feb 2011 08:37

Een frame vervang je niet makkelijk, onderdelen wel. Je kan dus waar "nodig" onderdelen upgraden in de loop der tijd.
Whistle

kgke
Forum-lid

kgke 23 feb 2011 11:38

Had dezelfde keuze en ben voor Agree SL gegaan. Voor een stuk door wat FM zei: 'moest ik zelf moeten kiezen, zou ik de keuze tegen mijn winkel maken: ga voor de aluminium.'
Was trouwens niet de eerste FM die me dat aanraadde in die prijscategorie, ook voor andere merken was dat trouwens.
De Agree Sl ziet er ook schitterend uit: frame lijkt mij tijdloos en los van de de modeperikelen te staan, 'mooier' dan de GTC, maar dat is persoonlijke smaak.

thomwittendorp
Forum-lid

thomwittendorp 23 feb 2011 11:46

Zelf rij ik nog de 2010 versie van de agree gtc pro, alleen omdat de fietsen even duur zijn, en de agree sl, volgens gewicht opgave lichter is dan de gtc pro ( 8,1 vs. 8,3 ) is het een lastige keus.
Zeker omdat de agree gtc pro een heel fijn en stijf frame heeft, althans dat vind ik tot nu toe, door het press-fit (oversized bottom bracket).
CANNONDALE SuperSix EVO sram red

otje2
Forum-lid

otje2 23 feb 2011 14:58

Ik denk dat je de beste keuze hebt gemaakt. Succes met de eerste meters.....

mrtn
Forum-lid

mrtn 23 feb 2011 16:23

Otje 2 schreef:Ik denk dat je de beste keuze hebt gemaakt. Succes met de eerste meters.....

Welke keuze bedoel je dan? :)

Allen overigens bedankt voor de reacties!

otje2
Forum-lid

otje2 23 feb 2011 17:12

Sorry ik had de reactie van kgke als die van jou aangezien. De Agree Sl alu dus... carbon is geen must en qua testresultaten komt die SL goed voor de dag. Niet dat de carbon GTC slecht is, zeker niet, maar de Agree lijkt meer in evenwicht met afmontage...dikke fiets.

cubemeister
Forum-lid

cubemeister 25 feb 2011 16:27

kan alleen maar zeggen dat de alu agree een super strak fietsje is. de carbon heb ik nog nooit op gereden. maar het zijn uiterlijk ook 2 verschillende fietsen...dus persoonlijk denk ik. wil je een redelijk straffe alu fiets of een misschien iets meer absorberende carbon
tarmac expert sram force
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr

Plaats reactie