Soms loop ik als handige harry tegen iets doms aan.
Wil ik het middelste kettingblad van mijn atb vervangen (Shimano Alivio, ik weet het geen topspul maar daar gaat het niet om). Zet ik het ketting op het kleinste blad, draai de vier boutjes van de grote bladen los, pak het grootste blad er probleemloos af ... en kom dan geen stap verder.
Het lukt me niet om het middelste blad over de vier nokken van de cranck de wurmen. Is daar een trucje voor of moet ik toch de gehele crank demonteren??
Lezers, graag uw kundig advies.
Montage kettingblad atb, help
-
- Forum-lid
Perik legt het inderdaad goed uit goed schuiven en wriken en dan moet het lukken:D
Nog maar 8 posts en dan ben je er. Met een beetje geluk keilen de mods je er direct weer uit.ColnagoC40Carbon schreef:Perik legt het inderdaad goed uit goed schuiven en wriken en dan moet het lukken:D
Live fast; die young. mijn blog
Een trucje of handigheidje is er dus niet?
Ik heb al heel wat afgeschoven, gewrikt en gedraaid. Morgen bij daglicht nog maar eens proberen. En anders is de ijzerzaag er nog, maar de nieuwe moet er dan natuurlijk ook nog op...
Hartelijk dank voor jullie snelle reacties.
Op rob74
Nog maar 8 posts en dan ben je er. Met een beetje geluk keilen de mods je er direct weer uit.
wie is dan waar en wat heb ik daar dan aan?????
Ik heb al heel wat afgeschoven, gewrikt en gedraaid. Morgen bij daglicht nog maar eens proberen. En anders is de ijzerzaag er nog, maar de nieuwe moet er dan natuurlijk ook nog op...
Hartelijk dank voor jullie snelle reacties.
Op rob74
Nog maar 8 posts en dan ben je er. Met een beetje geluk keilen de mods je er direct weer uit.
wie is dan waar en wat heb ik daar dan aan?????
spietpiet bedankt. Jou advies bracht de oplossing. Het is allemaal weer netjes gemonteerd maar was wel wat een gepiel. Voor een volgende keer koop ik gewoon een crancktrekker.
Overigens loopt het ketting nu wel vast tussen het kleinste blad en het middelste. Maar ik zag pas bij de montage van het grootste blad dat er staat dat je alleen maar Shimano-IG kettingen mag gebruiken en ik heb een HG ketting gemonteerd. En dan ook nog van SRAM (want die stomme afbreekpennetjes van Shim vind ik niks).
Ik gebruik deze fiets toch nooit in de bergen dus in rij mooi zo door.
weet iemand overigens het verschil tussen HG en IG kettingen?
Overigens loopt het ketting nu wel vast tussen het kleinste blad en het middelste. Maar ik zag pas bij de montage van het grootste blad dat er staat dat je alleen maar Shimano-IG kettingen mag gebruiken en ik heb een HG ketting gemonteerd. En dan ook nog van SRAM (want die stomme afbreekpennetjes van Shim vind ik niks).
Ik gebruik deze fiets toch nooit in de bergen dus in rij mooi zo door.
weet iemand overigens het verschil tussen HG en IG kettingen?