Over de wielersport en zijn beoefenaars.

valverde krijgt hulp

franky.g
Forum-lid

franky.g 18 feb 2009 18:44

Valverde krijgt hulp van onderzoeksrechter(Novum) - Alejandro Valverde ontspringt mogelijk de dans in een tegen hem ingesteld dopingonderzoek. De Spaanse wielrenner van Caisse d'Epargne moet zich donderdag verantwoorden bij het Italiaanse olympisch comité Coni, maar volgens persbureau Reuters weigert de Spaanse onderzoeksrechter bewijsmateriaal af te staan.

Valverde wordt ervan verdacht banden te hebben gehad met de omstreden sportarts Eufemiano Fuentes, de spil in dopingschandaal Operacion Puerto. Het Coni wilde uitzoeken of een zak bloed die in 2006 bij Fuentes werd aangetroffen, toebehoort aan Valverde. De Spaanse onderzoeksrechter maakte dinsdag echter bekend geen mogelijk bewijsmateriaal naar Italië te sturen.

Volgens de onderzoeksrechter heeft het Coni geen recht op het materiaal. "Het Coni mag dan wel een antidopingorgaan zijn, dat maakt het nog geen officiële juridische instantie", staat in een verklaring. Het is nog niet duidelijk of de voor donderdag geplande hoorzitting gewoon doorgaat.
franky.g

evilhomer
Forum-lid

evilhomer 18 feb 2009 18:53

Bijna net zo pijnlijk als dhr. Phelps die er met een reprimande vanaf komt.

Jesus Manzano is overigens niet vies van een dolk in de rug:

http://www.sportweek.nl/detail.asp?grou ... wsid=86711
t.a.f.k.a.e.h.

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 18 feb 2009 19:07

Valverde's advocaat had nochtans toegezegd dat hij zich vrijdag zou verantwoorden bij Coni.
Afbeelding

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 18 feb 2009 19:16

Ik vraag mij telkens af of er geen direct verband bestaat tussen de doofpot die Operacion Fuentes is geworden en de buitengewone successen van Spaanse wielrenners en andere Spaanse sporters de afgelopen jaren.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

pantani
Forum-lid

pantani 18 feb 2009 19:17

Money,money,money....
il magnifico

c40campy
Forum-lid

c40campy 18 feb 2009 19:25

evilhomer schreef:Bijna net zo pijnlijk als dhr. Phelps die er met een reprimande vanaf komt.

Phelps had met een dikke joint in z'n mond de pers te woord moeten staan en zeggen, bemoei je met je eigen zaken.
Valverde, bloeddoping en wat nog meer, dat is toch wel even wat anders.

evilhomer
Forum-lid

evilhomer 18 feb 2009 19:38

Welke drugs er allemaal wel en niet recreatief toegestaan of gedoogd zouden moeten worden is een andere discussie, het feit is dat de affaire Phelps naar rechtsongelijkheid neigt. Maar ik geef toe dat bloeddoping van een andere orde is dan een waterpijp.
t.a.f.k.a.e.h.

ijzerenbriek
Forum-lid

ijzerenbriek 18 feb 2009 19:43

Pfft, ik word daar zo moe van zou kabouter Plop zingen.
Toen de zaak Fuentes losbarstte waren er F1 piloten, tennissers, voetballers bij betrokken.
Ooit nog iets gehoord over die zaken? Altijd maar die stoute wielrenners aanpakken.
Als ik Nadal in de vijfde set nog even hard zie serveren, even explosief zie sprinten als in de eerste dan heb ik daar mijn bedenkingen bij.

Ik ben de allereerste om te hopen op een dopingvrije wielersport maar ben ondertussen de naïviteit voorbij. Doping is zo oud als de wielersport zelf en zal er altijd in blijven bestaan.
En aan de idealisten en dromers onder ons: keep on dreaming.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.

michelvd
Forum-lid

michelvd 18 feb 2009 21:27

Timo 2.0 schreef:Ik vraag mij telkens af of er geen direct verband bestaat tussen de doofpot die Operacion Fuentes is geworden en de buitengewone successen van Spaanse wielrenners en andere Spaanse sporters de afgelopen jaren.

Ik kan mij telkens niet aan die indruk onttrekken. Ik vindt het echt vreselijk opvallend hoe de Spaanse sport de laatste jaren als een raket omhoog is geschoten en tegelijkertijd de heet Fuentes op deze manier in het nieuws komt. Ik denk dat Fuentes niet alleen staat, maar dat is maar mijn mening.

pantani
Forum-lid

pantani 19 feb 2009 10:43

Ijzeren Briek schreef:Pfft, ik word daar zo moe van zou kabouter Plop zingen.
Toen de zaak Fuentes losbarstte waren er F1 piloten, tennissers, voetballers bij betrokken.
Ooit nog iets gehoord over die zaken? Altijd maar die stoute wielrenners aanpakken.
Als ik Nadal in de vijfde set nog even hard zie serveren, even explosief zie sprinten als in de eerste dan heb ik daar mijn bedenkingen bij.

Ik ben de allereerste om te hopen op een dopingvrije wielersport maar ben ondertussen de naïviteit voorbij. Doping is zo oud als de wielersport zelf en zal er altijd in blijven bestaan.
En aan de idealisten en dromers onder ons: keep on dreaming.

Mooi verwoord!
En inderdaad wat met de andere sporters he....
Ben zelf in Spanje het 1 en het ander gaan testen(Niet uitgeprobeert,maar hoe makelijk alles daar gaat)en moet zeggen dat ik snap waarom ze daar op stage gaan!(Wat is trouwens 250euro voor epo voor een topsporter?-Ingespoten enal...)
En wat Phelps doet kan ook niet in zen disipline,maar!!!Die weed gaat hem echt niet verder helpen,want remt af!
En dat laatste durf ik tegenwoordig wel al eens doen(Ik biecht op)maar dat is voor andere redenen en wat ik wel ondervind is,is dat je anders gaat denken-u denkwereld is groter!En eerlijk toegegeven het helpt bij sommige zaken.Maar ook hier;Overdrijf niet(Ben geen junk en heb het ook niet nodig!)
En nu zullen er zeggen,nu weten we waarom die Pantani zo een dingen schrijft,maar dat is zever....
Coke(Boonen)is al een andere zaak,1dat ik niet begrijp zelfs!De grote man die zo hard tegen doping was,die processen ging aanspannen,die mee in het anti-dopingbeleid zat,....
Kan u zeggen(met zekerheid!)dat ik dit erg vind,want is degelijk prestatiebevorderent en ze nemen dit middel ter vervanging van.(en vind ik al zeer ver gaan dat je coke moet gebruiken als afremmer voor de rest,ook omdat het zelf al een hard drugs is!)
Dit laatste zeg ik niet tegen Boonen,maar algemeen want zitten er een paar ergere gevallen tussen...
En ja terug to the point Valverde;Geld,hogerhand,vriendjespolitiek,gewone politiek en ga zo verder.
il magnifico

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 20 feb 2009 11:49

Mag ik zeggen dat je verhaal een beetje warrig is?
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

klimmer77
Forum-lid

klimmer77 20 feb 2009 12:11

mrcoffee schreef:Mag ik zeggen dat je verhaal een beetje warrig is?

:rolleye: haha nogal

Ik zou zeggen tijd om er een streep onder te zetten. En vanaf nu moet alles beter en schoner.

Helaas is er geen sterke man of vrouw als het om de dopingstrijd gaat (in alle sporten). Dus dit gekloot blijven we wel houden...so be it. Prusters :-)

Plaats reactie