Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Je maat voor de rechter slepen ?

Erik
Forum-lid

Erik 19 feb 2009 18:51

Net de foto's ff bekeken en ik ken de plek waar het gebeurd is wel - rij zelf regelmatig in die omgeving. Vrijwel alle fietspaden hier, en zeker die naast zandwegen, hebben van die paaltjes, dus die kon je daar verwachten. Heel erg lullig en vervelend dat je deze niet gezien hebt en er op bent geklapt, maar daar is de gemeente nooit en te nimmer voor aansprakelijk.

Los daarvan vind ik je benadering wel heel erg dat alles voor de wielrenner aan de kant moet zodat hij/zij door kan racen. Als je die bocht rustig doorgekomen was met een voor zo'n onoverzichtelijk situatie fatsoenlijke snelheid en afstand tot je voorganger was er niets gebeurd. En stel nou dat je daar die bocht om was komen vliegen (want kijkende naar je verwondingen concludeer ik dat je een behoorlijke gang gehad moet hebben) en je was op een kind geklapt wat van de andere kant was gekomen en dat je door het hoge gras niet had gezien? Was het zeker de schuld van de ouders geweest die er niet op gelet hadden. Dit ongeval is voor mij een duidelijk geval van eigen schuld.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 19 feb 2009 19:15

Bloembakken, stoepranden, ribbels, kuilen in de weg en paaltjes, ja alles wat een perverse idioot verzint, is nu geoorloofd om de fietser te beschermen, alleen zeggen mijns inziens 4000 geregistreerde (er is in werkelijkheid sprake van een veelvoud aanrijdingen) en veelal ernstige ongelukken per jaar (!) van die fietsers met die objecten toch genoeg om reden van plaatsing bij wet te regelen en niet over te laten aan de willekeur van wegbeheerders.
Ben het geloof ik wel met je eens. In dezelfde categorie wat mij betreft ook rotondes (wat is er mis met een gewoon kruispunt?) die overal te pas en te onpas verschijnen.
Succes met je kruistocht. Mijn zegen heb je!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

concorde
Forum-lid

concorde 19 feb 2009 20:40

Heer de Brune. Ik accepteer die kl**e dingen ook niet. Maar het aansprakelijk stellen is net even wat anders. Ik hoop dat dat duidelijk is geworden uit de voorgaande posts. Ik denk dat meenegeen het met je eens is wat betreft het beperkte/afwezige nut van de paaltjes. Maar dat is een heel andere discussie. En, geloof me. geen rechter die je daarin gelijk zal geven. Ik ben zelf indirect werkzaam in de brache en heb veel gezien, en weet zeker dat je qua aansprakelijkheid in het ongelijk wordt gesteld.
Waar de meesten hier op hebben willen wijzen is de eigen verantwoordelijkheid, schuld is een zwaar en vervelend woord, hier.

Plaats reactie